Permalänk
Medlem

MSI P35 Platinum boot-problem

Jag har nyligen införksaffat mig ett nytt moderkort, MSI P35 Platinum, men jag har lite problem med att få det att fungera som jag vill. Övrig hårdvara i burken är följande:
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz
2 st. DDR2-6400 800 MHz 1 GB (totalt 2 GB)
GeForce 7800 GT
2 st. SATA hårddiskar
Nätagg på 400W och 18A i 12V-railen

Processorn och minnet är nya i samband med köpet av moderkortet.

När jag startar datorn så innan bootskärmen (med MSI-loggan) kommer upp startar datorn om sig ett antal gånger. Jag har läst att det ska vara normalt att den gör så typ 2-3 gånger innan den kommer igång, men min burk gör det typ 8 gånger! När den väl kommer igång sen så får jag ett felmeddelande under POST. Den klagar på att en tidigare överklockning har failat, och har resettat till några standardinställningar. "Tryck på en knapp för att gå in i BIOS."

Väl inne i BIOS har jag försökt med både Optimal Settings och Fail-Safe Settings, men det märks ingen skillnad när jag sedan sparar och startar om. Om jag, väl inne i BIOS, trycker på Exit without saving så fortsätter datorn med att boota WinXP, som fantastiskt nog lyckas komma in såpass att man får upp "Installera ny hårdvara"-rutan, men några sekunder senare så stänger datorn bara av sig. Vet inte om det är relaterat till samma problem eller inte.

Jag har inte bytt moderkort i datorer speciellt ofta förut, men jag tror att allt ska vara kopplat rätt. Annars borde den inte kunna komma så långt som den gör heller, tycker jag?

Hjälp skulle verkligen uppskattas!