Brandvägg till vista x64

Permalänk
Medlem

Brandvägg till vista x64

Jag letar efter en bra brandvägg som funkar till vista x64

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk

Jag kan rekommendera Norton Internet Security 2008, den funkar perfekt för mig på Vista Ultimate x64. Den startar snabbt och är inte alls slö och resurskrävande som tidigare versioner av Norton kunde vara. Det var när jag läste denna recension som jag bestämde mig för att köpa programmet: http://www.pcmag.com/article2/0,1759,2180639,00.asp

Permalänk

Om man endå ska köpa en brandvägg så kan man köpa en hårdvarabrandvägg. Vilken billig router som hellst. Då har man en perfekt brandvägg som inte tar någon dator-kraft av datorn alls.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Om man endå ska köpa en brandvägg så kan man köpa en hårdvarabrandvägg. Vilken billig router som hellst. Då har man en perfekt brandvägg som inte tar någon dator-kraft av datorn alls.

En router är viserligen ett bra grundskydd.
men anta att tex man råkar ladda ner ett "suspect" program som man kör och det råkar installera div trojaner, keyloggers etc
utan brandvägg i datorn som stoppar tex programets access till nätet, så kan det gå illa, förhoppningsvis tar väl ens antivirus hand om keyloggern i ett tidigt skede, men om man inte har AV.....

Rätta mig om jag har fel nu, men är ungefär så jag fått för mig
att man bör gärna ha router som skyddar ingående trafik, och brandvägg i datorn som kan stoppa utgånde "suspect" trafik

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

man bör ha en brandvägg som har skydd åt bägge håll (vilket en vanlig router inte har) men jag får erkänna att jag kör med den inbyggda windows brandväggen i vista x64 och lyssnar gärna på förslag om lämplig brandvägg. Gärna gratis.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jagh ar spannat runt efter gratis brandväggar men har inte hittat mycket inann jag byte up mig till vista 64 så körde jag zone alarm som är bra men den funkar inte till 64 =(

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör med den inbyggda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag kör med den inbyggda.

Me too. Usch för Norton

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Har du en gammal dator som står och inte används så är http://www.smoothwall.org/ en bra brandvägg (Linux baserad) Ja körde på 2.0 express när den var ny och det kom inte in nått som inte skulle in.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om det här någon som kör med det?

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&akat_id=1251&kat_id=2787&pro...

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATL
Vad tror ni om det här någon som kör med det?

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&akat_id=1251&kat_id=2787&pro...

var står det någonstans att den fungerar till vista x64?

Citat:

Systemkrav:
Processor: minst Pentium 150 MHz
RAM: 96 MB (256MB eller mer rekommenderas)
Hårddisk: 160 MB ledigt utrymme
Operativsystem: Windows® XP*, Windows® 2000 Pro, Windows® Me, Windows® 98
Internet Explorer 5.01 eller högre
CD-ROM-läsare

*=Ej Windows XP 64-edition

det står inte ens något om vista. Du kanske menar någon senare version?
Jag har dock ingen erfarenhet av panda utan ville mest göra dig uppmärksam på det jag skrivit.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Funkar inte Comodo (finns i gratisversion för privatpersoner) till Vista?

EDIT: Attans, bara 2000, 2003, och XP

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Hedersmedlem

Agnitum Outpost Firewall Pro 2008 finns även till x64 och Vista, men tyvärr finns en del kritik mot för många buggar. Uppdaterade versioner har släpps under de senaste veckorna, så den kan vara värd att testa -> www.agnitum.com/products/outpost/index.php

Permalänk
Medlem

Här kommer samma som ovan men det står att det funkar med vista!

https://shop.pandasoftware.com/producto.aspx?categoria=Partic...(CatalogoPanda)&idProducto=T08

Eller ska man köra med NOD32 som virus skydd och vista 64´s inbyggda brandvägg?

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATL
Eller ska man köra med NOD32 som virus skydd och vista 64´s inbyggda brandvägg?

Denna kombination fungerar bra för mig i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Denna kombination fungerar bra för mig i alla fall.

Kör också med denna kombination tills något "ordentligt" dyker upp;)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Avstängd

Norton Internet Security 2008 är väl det bästa man kan rekommendera för tillfället. Eller Symantec's andra program (som egentligen är mer riktade åt företagsdatorer) fungerar också ypperligt. T.ex. Symantec Endpoint Security.

BTW... bara för att man har ett antivirus som inte rapporterar några virus. Betyder inte att man har en virusfri dator. Det är bara 99% säkert...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASBR
Funkar inte Comodo (finns i gratisversion för privatpersoner) till Vista?

EDIT: Attans, bara 2000, 2003, och XP

Registrera dig på Comodos forum så får du tillgång till deras Beta corner och där kan du ladda ner senaste betan till Vista 32 och 64. Den funkar helt okej även om en del funktioner fungerar lite sådär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik
Registrera dig på Comodos forum så får du tillgång till deras Beta corner och där kan du ladda ner senaste betan till Vista 32 och 64. Den funkar helt okej även om en del funktioner fungerar lite sådär.

Ok, tack, bra att veta ifall man skulle skaffa Vista nån gång i framtiden....har vant mig vid Comodo och tycker det funkar bra, man har rätt mycket kontroll i den.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

annars så Kaspersky Internet Security.. i idle läge drar den ca 3664 kb RAM. fungerar hur bra som helst.. spärrar många worms å skit verkar det som.. "worms" kan du få utan att behöva surfa men internet.. du behöver alltså bara vara uppkopplad till internet så får du verkar det som..

Permalänk
Medlem

jag kör med vistas brandvägg och Vista Firewall Control
fungerar bra ihop.

http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html
finns gratis version med och för x64

Permalänk
Medlem

ESET Smart Security ! ! ! !

Helt klart bäst för tillfället.Har allt man behöver + tar lite kraft.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Comodo 3 är släppt och fungerar till vista x64. Har just installerat det så jag kan inte säga så mycket om det en men det verkar fungera.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Comodo 3 är släppt och fungerar till vista x64. Har just installerat det så jag kan inte säga så mycket om det en men det verkar fungera.

Tack för tipset! Verkar kanonbra! Hur lägger man till uTorrent till den?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skog1s
ESET Smart Security ! ! ! !

Helt klart bäst för tillfället.Har allt man behöver + tar lite kraft.

Och detta fungerar till Vista x64? Är det lättanvänt? jag har hittills förlitat mig på Telia SäkerSurf som till min förskräckelse inte fungerar med x64

Permalänk
Medlem

Brandvägg till 64bitars Vista?

Hej!

Finns det någon brandvägg till 64bitarsvista som är bra och helst gratis? Eller är alla för lata för att göra någonting fungerande?

Har testat comodo 3 men det fungerar inte. Går inte starta brandväggsfunktionen. bara Defense+ funktionen som bara spammar ner mig med popuprutor.

Hittade inga andra trådar om dethär konstigt nog, tycker att någon borde ha tagit upp detta.

Vill såklart inte använda windowsbrandväggen eftersom att den blockerar mycket av det som jag tillåter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tänkte väl att det fanns någonstans. hittade inget med sökfunktionen =/

Permalänk

Comodo 3 är helt färskt nysläppt med stöd för Vista64. Installerade det idag
och går som en dröm, äntligen en riktig brandvägg.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Äntligen,Brandvägg till Vista64 här!

Ville bara tipsa alla som väntat på en riktigt bra brandvägg dessutom gratis till Vista 64. Nu finns Comodo 3 äntligen här. Fungerar perfekt, dock finns ingen svensk version ännu men den engelska får duga sålänge.

Comodo Download:

http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'