Crytek släpper demoversion av pc-spelet Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Enormt krävande! Jag ligger 20-30 fps, ibland 15 fps i 1920 x 1200 samt allt på High och utan AA, kör i XP. Undrar hur lång tid det tar tills vi får se 100 fps, 1920 x 1200, full AA, Very High och DX10

Du har själv valt att ha en stor 24 tums bildskärm. Hade du nöjt dig med en 19 tums på 1280x1024 så hade du kunna njuta av fin grafik utan lagg med ditt kraftfulla system;)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Du har själv valt att ha en stor 24 tums bildskärm. Hade du nöjt dig med en 19 tums på 1280x1024 så hade du kunna njuta av fin grafik utan lagg med ditt kraftfulla system;)

jag måst säga att det är första gången jag märkt att jag behöver verkligen mer upplösning.. jag kör i 1024 för jag har så sopigt graffe just nu (x1650pro) o kör allt på high förutom vatten, skugga o shade.. och det flyter spelvänligt iaf.. testa allt på high o jag måst säga att det mesta vart som en gröt i 1024.. 1280 bättre.. men njuts nog bäst på en 1680/1920

Permalänk
Medlem

lirar på 1440x900, medium, Vista och inget aa med systemet i signaturen. Tycker faktiskt at det ser lite grötigt ut, aa och af känns som att det skulle behövas faktiskt. Om en eller 2 generationer av grafikkort så kanske man kan lira det så som man vill ha det. (inte för att man missar så mycket, spelet är ju häftigt men det blir antagligen lite repetitivt efter ett tag precis som far cry blev.)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nån mer förutom jag som provat very high? Är ju bra stor skillnad mellan high och very high kan jag upplysa. Tänkte ta nåra bilder men vet inte hur man gör. Eller nån annan som kan ta nåra på very high o full AA o lägga upp?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Demot stödjer bara en kärna. Så ha bara en i gång för annars hackar det.

Permalänk
Medlem

Verkar som det är dags att slänga in XP 64-bit på en dual boot:

http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0

Eller finns det fortfarande någon poäng med att köra dx10 nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike54
Verkar som det är dags att slänga in XP 64-bit på en dual boot:

http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0

Eller finns det fortfarande någon poäng med att köra dx10 nu?

ha hela tiden trott att det är möjligt o köra graffen på dx9 men jag tror att dx10 lär ha bättre prestanda när dom fått grej på det ordentligt, tror det kommer att bli mer optimerat än dx9. och jag tror att dx10 graffe som kör dx10 att även dom kommer o peta mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Du har själv valt att ha en stor 24 tums bildskärm. Hade du nöjt dig med en 19 tums på 1280x1024 så hade du kunna njuta av fin grafik utan lagg med ditt kraftfulla system;)

Det är i och för sig ganska tråkigt att sitta vid en 19" skärm i alla andra avseenden. Crysis är det första spel som den här datorn inte kan lira med flyt på högsta i 1920 x 1200, så jag ser inte upplösningen som något problem.

Crysis verkade inte så jätteroligt. Jag pallade inte köra igenom hela demon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tweakar du med rivatuner?

Rivatuner 2.05 säger vilka hastigheter som är Low-Power och orginal samt 2D. Jag kollar vilka hastigheter som för tillfället körs med nVidia kontrollpanelen's program, vad heter det nu igen. Man ser iaf vilka hastigheter på minne/gpu/buss som körs och systemets CPU/FSB osv. (står dock N/A för mig på de)
Klickar man på en expand knapp kommer ett diagram över temperaturer upp under fönstret. Men vad heter det.

Min bror har den datorn på ett lan just nu så det är ganska svårt att ta reda på det nu.

Permalänk
Avstängd

Var det inte det här spelet som skulle vara snäll mot äldre system? det verkar vara helt motsatsen om jag läser vad folk skriver

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Musikälskare

Någon som inte har ljud i spelet heller?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick äntligen igång 64-bitars versionen av demot efter att jag kastat dom "optimerade" drivarna och gått tillbaka till 163.69. Tyckte det blev mycket snyggare och flöt bättre, mycket klarare konturer än 32-bitars versionen.

Allt på Very High, 10-15 fps (Vilket den väljer om man tar optimized settings) och allt på High, 25-30 fps. Ingen AA. Kan bara hoppas det blir bättre med helversionen av spelet och bättre drivare.

Men vet inte om jag kommer köpa spelet, tyckte inte det verkade sådär jätteroligt, man har ju sett allt förr. Kanske inte lika snyggt men men. För multiplayer skulle jag nog välja UT3 istället. Grymt snyggt, grymt smidigt utan att man behöver tumma på grafikinställningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Demot stödjer bara en kärna. Så ha bara en i gång för annars hackar det.

Det tror jag inte, Körde igenom Benchmark cpu testet från crysis, och det var en ganska stor skillnad när man hade fler körnor igång, Fysiken flyter på bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att demot ibland fryser för att sedan
sätta igång igen ? Utöver detta har sparade spel både fått inverterade
färger på texturerna och kraschat till skrivbordet.

Har inget av dessa problem i andra spel så jag misstänker att demot är
lite instabilt (?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Ser fram emot det! Glöm inte att sätta allt på high/very high också

Provade men spelet krashar

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjord
Det tror jag inte, Körde igenom Benchmark cpu testet från crysis, och det var en ganska stor skillnad när man hade fler körnor igång, Fysiken flyter på bra mycket bättre.

Jag menar ingame.... skit benchmark spelar du benchmark eller?:D

MVH Lazzve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Jag menar ingame.... skit benchmark spelar du benchmark eller?:D

MVH Lazzve

Men Benchmarken körs från samma exe som när jag spelas så det är skillnad.

Permalänk
Medlem

kommer det ens starta med mitt gf4? att det kommer lagga som bara den förstår jag med. men många nya spel säger bara "DET HÄR GÅR INTE!!" så får man inte ens komma in i menyn så jag får ju aldrig ens beskåda lagget. vilket är tråkigt.

dock så alla spel som startar flyter som tur var inte på så hög grafik och så direkt men det fungerar om man inte är så kräsen.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Vänta på fullversion av spelet nu... och en ny burk

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

oj oj oj vilket mäktigt spel.. jag har inget värsting system men har man vett nog att inte maxa på för mycket så flyter det på perfekt, och är bland det coolaste och snyggaste spel som gjorts. Tycker synd om folk som sabbar spelupplevelsen med att försöka kräma ur mer än vad deras system klarar av

Kör med 1600x1200 medium på allt och AA avslaget, flyter kanon.

AMD 3700+ 2GB 3200-DDR och ett x1950Pro 512mb

Laddat ner multiplayer betan nu ska ut och slakta, kan t.o.m. n bli till att köpa spelet och designa kartor till det.

Hoppas att CryTek blir som företaget i Terminator och börjar producera försvars-system på riktigt, jag vill ha en sån här Crysis-dräkt i garderoben hemma! Detta är game-design och grafik til the next level!

9.9/10 får demot av mig, utan överdrift.

A.I.n känns inte riktigt helt hemma, lirar på HARD (inte svåraste) men jag antar att den kommer vara bättre i spelet + att då lirar man ju på svåraste som man gjorde i Far Cry. Skulle tro att alla strategier inte är inlagda i AIn ännu, men de verkar pathade helt ok, de följer efter dig precis överallt men känns inte direkt som nordkoreanska specialstyrkor i deras taktiska beteende. Funktionerna i dräkten är suveräna, men det är lite halvotydligt vad som är dräktens energi och din egen hälsa... eller hänger det ihop på nåt sätt... man är så stressad när man spelar så man skiter typ i det i alla fall.
Fysiken är tja, finns inga ord...
=P

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLM
Dator nr 1 i sig kör allt på high i 1280x960 (Win XP) och det är förvånansvärt
spelbart i ca 15fps. Återkommer med resultat på dator nr 2 i sig.

...och dator nr 2 i min sig ger ca 25fps på medium i samma upplösning
som ovan. Är alltså STOR skillnad mellan high och medium, vilket syns
lika tydligt. Jag skulle inte vilja köra spelet på medium. Det skulle vara
som att köpa en bil med 300hk som är strypt till 150hk.

Demot är inte speciellt stadigt. Har problem med grafiken på både
dator nr 1 & 2.

På tal om easteregg (som någon nämnde) så verkar det finnas en del.
Hittade bl.a. en tidning med omslagbild på Crysisdräkten och någon
rubrik om att det är framtidens teknologi. Tänk vad förvånande de måste
vara när det kommer en kille gåendes genom djungeln med den dräkten

Permalänk
Medlem

Ptja, dum jämförelse.. för det första är 150km/h tillräckligt snabbt oavsett vilken bil du har.. dessutom om du spelar med high på allt och har lagg, så vore det ju snarare som att köra 150km/h, inte i 300,,, spelet går ju sämre och långsammare i high..

Spela på medium och ha kul och tillräckligt snygg grafik, eller spela på high och ha tråkigt, med snygg grafik som inte hinner uppdateras, lätt val.

Visa signatur
Permalänk

spelet e ju snyggt det var riktigt snyggt, skuggorna, träden, glansen, och mest var vattnet, men ändå var det inte sooo överdrivet wow,

det hackar ju ganska bra, på min dator, fattar inte varför, jag har itne ärsting dator men itne skräp heller.. jag får typ runt 7 fps och mindre

jag kör på 1024x765 inget AA AF, medium på allt

AMd 64 X2 4200+ 1024 ram och 7600gt överklockat

nåt e galet asså !!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theGuitarist
spelet e ju snyggt det var riktigt snyggt, skuggorna, träden, glansen, och mest var vattnet, men ändå var det inte sooo överdrivet wow,

det hackar ju ganska bra, på min dator, fattar inte varför, jag har itne ärsting dator men itne skräp heller.. jag får typ runt 7 fps och mindre

jag kör på 1024x765 inget AA AF, medium på allt

AMd 64 X2 4200+ 1024 ram och 7600gt överklockat

nåt e galet asså !!!!!!!!!!!!!!!

Inget är galet crysis kräver så mycket.

Min dator klarar precis crysis flytande på medium.

Permalänk

stämmer men jag menar det finns flera här på forumet som ahr sämre datorer än min som har betydligt bättre flyt i spelet

Visa signatur

Hjälp mig, harstött på ett stort problem