Permalänk
Medlem

Rea på THINKPAD Z61P

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010103190

Bättre än halva priset, någon som har testat denna dator eller har erfarenheter av THINKPAD.

Grafikkortet har 512MB och inte 256MB som det står i specen.

Någon som har mer info ?

Tack.

Permalänk
Medlem

Re: Rea på THINKPAD Z61P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton720
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010103190

Bättre än halva priset, någon som har testat denna dator eller har erfarenheter av THINKPAD.

Grafikkortet har 512MB och inte 256MB som det står i specen.

Någon som har mer info ?

Tack.

Grym dator, grymt pris ! IBM står för kvalitet och hållbarhet. Om jag hade pengar......;)
Tyvär ingen mera info till dig.
Mvh
team_AMD

Permalänk
Medlem

Oj, det var ju tokbilligt för en så bra dator. Synd att jag köpt en bärbar för inte så länge sen. Men om du inte redan visste det så är det ingen spelmaskin, utan det har ett "professionelt" grafikkort, som är till för CAD och sånt. Här är en recension: http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?articleid=885

Permalänk
Medlem

Har själv en IBM Thinkpad från 2003 som jag använt minst 3 timmar om dagen i då ca 4 år. Det säger väl lite om kvalitéten?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Har själv en IBM Thinkpad från 2003 som jag använt minst 3 timmar om dagen i då ca 4 år. Det säger väl lite om kvalitéten?

Jag skulle säga att det inte finns något annat märke som är i klass med IBM när vi talar kvalitet. Dom kan ses som lite tråkiga att köra men kvalitet är det..

Permalänk
Medlem

varför killen skrev att det var 512MB Grafik ram kanske har nåt med detta att göra

Graphics
. ATI MOBILITY FireGL V5200
. 256MB dedicated video memory, 256 Shared through Hyper Memory
. PCI-e 16x

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Synd att den är 15,4" och inte stödjer 4gb ram :/

Permalänk

Är det någon som vet om versionen som säljs av Dustin har inbyggd webkamera? Framgår inte av specen men bilden av maskinen på siten har kamera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Synd att den är 15,4" och inte stödjer 4gb ram :/

Det gör den, men du måste köra 64-bitars operativsystem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Budgifvars
Är det någon som vet om versionen som säljs av Dustin har inbyggd webkamera? Framgår inte av specen men bilden av maskinen på siten har kamera.

Den har nog inte en webcam.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det gör den, men du måste köra 64-bitars operativsystem.

Då är det konstigt att på tekniska specefikationen står det att den stödjer endast 3 gig ram

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på IBM och sitter vid en Thinkpad (T60) 8h om dagen minst, en väldigt stabil och snabb maskin men inget jag skulle köpa som speldator. Liten hårddisk också, men som sagt skulle inte vilja påstå att den är menad som en hemmadator.

Permalänk
Medlem

Har en Z61P i jobbet och använder den både där och hemma.. Klockren!

Någon som installerat fingeravtrycksläsaren? Jag har inte "vågat" göra det.. hihi

Permalänk
Medlem

Varför inte spel

Hej!

Kan någon förklara varför den inte skulle vara bra till spel?

Permalänk
Medlem

Re: Varför inte spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlG
Hej!

Kan någon förklara varför den inte skulle vara bra till spel?

Det beror självklart på vilka förväntningar man har.

1) Grafikkortet motsvarar ett Mobility Radeon X1600 förutsatt att man inte använder FireGL-drivrutiner utan Mobility Radeon.
2) Skärmens native-upplösning är 1920 x 1200

Du kommer inte kunna spela dagens spel med upplösningen 1920x1200, vilket gör att du får köra en lägre upplösning än skärmens egna. Detta kan störa vissa mer än andra.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaret!

Såg i testet i länken ovan att maskinen inte fick så bra resultat i 3DMark-testerna.

Jag står och väger mellan denna och Zepto 6625. Någon som har erfarenhet av den?
Ska ha den som jobbdator (jobbar på ett litet företag) men också som hemdator och hade nog tänkt att spela nåt spel på den...

/ Carl

Permalänk
Medlem

Är det en nackdel att den här datorn verkar ha kommit ut för över ett år sedan?

Visa signatur

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Permalänk
Medlem

någon som vet om denna modell har bluetooth inbyggt?

enl vad jag har läst så verkar den sakna de

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

lite yttterligare frågor om z61p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bash
Den har bluetooth^^

hallå!
ok, måste man aktivera detta på något sätt, typ via någon drivrutin? jag har bara "Bluetooth-bussräknare" under min enhetshanterare och får inte bluetooth att fungera
har köpt min laptop via dustinhome om det nu spelar någon roll...

sen så undrar jag över en annan sak på denna laptop.
jag kör windows xp och får inte funktionerna med ctrl+c (kopirera) ctrl+v (klistra in) samt typ ctrl+s (snabbspara) att fungera

någon som vet hur jag aktiverar dessa? det är otroligt störande då jag använder dessa snabb tbg kombinationer hyffsat ofta...

det skumma är att jag kan markera texter och högerklicka och välja det jag önskar men som sagt så fungerar inte snabb kombinationerna, hur löser jag detta?

tusen tack på förhand!!! (jo har testat googla lite men hittar nada )

Visa signatur

markus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Då är det konstigt att på tekniska specefikationen står det att den stödjer endast 3 gig ram

Kanske för att det står att Windows XP Professional ingår, som endast stödjer ~3 gb ram.

Permalänk
Medlem

vänstra ctrl tangenten fungerar ej

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bash
markusw, har du provat att uppdatera drivrutinen för bluetooth med thinkpad advantage? Det hjälpte mig då jag själv fick lite strul med den.

1. bluetooth löste sig, eller jag får iaf kontakt med min mobil (SE W850) men dock får jag inte kontakt med min nya bluetooth mus (microsoft bluetooth notebook mouse 5000). musen fungerar till min macbook men inte till min z61p, hur löser man detta? har letat efter drivrutiner till den men hittar inget

2. sen så visade det sig att min vänstra ctrl tangent är "död" (den fungerar iaf inte) men den till höger fungerar, hur löser man detta lättast? via dustin som jag köpt den eller via ibm???

tack på förhand!

Visa signatur

markus