bygga en enhet för streaming av mp3 till stereo?

Permalänk
Medlem

bygga en enhet för streaming av mp3 till stereo?

Hej alla!

Jag går en utbildning till elektriker och vi skall strax påbörja ett specialarbete inom elektronik. Tänkte lite löst på att göra en enhet för att streama mp3or till exempelvis en stereo som tex Pinnacle SoundBridge HomeMusic.

Innan jag ens bollar min idé mot min lärare vill jag bara höra om det finns någon som vet om detta är genomförbart för någon med mina förutsättningar.

Jag skulle vara väldigt tacksam om du som sitter inne med kunskap inom detta område möjligen kunde ge mig något tips om vad jag i så fall bör börja med. Kanske någon sida/forum på nätet som mera specifikt sysslar med sånt här eller om jag kan snylta lite på dina kunskaper;)

Mvh Peter

Permalänk
Medlem

vill inte vara taskig men det låter som du försöker bygga en fm sändare. och det blir nog billigare att köpa en??

rätta mig ifall jag har fel.!!

Mvh Stasse

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem

Tack för svar Stasse.

Njä, det är nog tänkt den i så fall ska ha en nätverkskabel som förbindning. Ja, köpa är ju så klart smartare men det är ju tänkt som ett arbete för min utbildning och jag tror inte min lärare skulle bli lika glad över en köpt;)

Jag antar att det här projektet är lite för stort för att låta sig genomföras men jag blev intresserad av idén och vill gärna undersöka om den är möjlig att genomföra innan jag överger den så har du några tips mottar jag dem gärna:)

MVH Peter

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på hur lätt det idag är att få fram info om allt möjligt så är din projektidé utan tvekan genomförbar. För att inte säga att det tillochmed är ganska lätt gjort. Starta med att googla lite på lämpliga sökord såsom 'mp3 decoder chip' och leta fram ett lämpligt chip att använda. Sedan är det bara att söka mer info det chipet. Önskar jag hade haft tillgång till internet på min tid som studerande för mer än 20 år sen, då hade man nog inte varit fabriksråtta idag.

Lämpliga länkar:
http://www.elektronikforumet.com/forum/
http://www.diyaudio.com/
Har säkert fler länkar men ingen ordning på dem

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

tack så mkt Videfix

Ska kolla upp det där närmare under kvällen:)

Mvh Peter