3 flatrate för 359:-/ mån

Permalänk
Medlem

Ringde precis och kollade med de, och tjejen på kundtjänst sa att det inte var möjligt alls att få det för 359/mån, men däremot 479/mån i 6 månader. jag förklarade att flera andra fick detta erbjudandet men hon hade ingen som helst aning om någon 359/mån..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perci
Ringde precis och kollade med de, och tjejen på kundtjänst sa att det inte var möjligt alls att få det för 359/mån, men däremot 479/mån i 6 månader. jag förklarade att flera andra fick detta erbjudandet men hon hade ingen som helst aning om någon 359/mån..

Cool, pratade med dom på chatten . . . dom lovade inget och tyckte man skulle ringa till kundservice.

Hade varit grymmt najs om det går att teckna!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Yes, nu är det klart!
- Ringde 307 från tre-luren, förklarade läget om kampanjen och då blev han typ "Jaha, vad har du hört?" och då refererade jag till denna tråden, läste hela första inlägget och då förstod han, fixade allt åt mig för endast 359/mån!!
- Grejen är att jag fick ringa tre helt olika samtal för att komma fram till rätt "säljare" som kan sina grejer (Det sa han själv )

Så det är sant, i nio månader binder man sig, that's it! Vill man fortsätta så fixar det sig enligt snubben på Tre för samma pris.

Så, får Ni inte vad ni hört, lägg på, ring igen och testa på nytt tills Ni hittat rätt typ att prata ärendet med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nza
Yes, nu är det klart!
/
Så det är sant, i nio månader binder man sig, that's it! Vill man fortsätta så fixar det sig enligt snubben på Tre för samma pris.

Ja det är klart det är sant! Trodde ni jag satt och jävlades med er eller?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Ok summan och abonnemanget finns, inget snack om den saken. Jag har det och har haft det i ca 6 mån. MEN detta ab till det priset är inget som är officielt och speciellt inte till alla verkar det som. Dom verkar sitta tyst om det men det går att få men man MÅSTE prata med rätt människa som för det första vet om abonnemanget och dels får teckna ut det till folk.
Det är ett vanligt flatrate ab med trogen kundrabatt! 599 kr / mån och rabatten är 40% = 359 kr / mån!
Ska bli intressant hur 3 reagerar nu när alla Sweclockers läsare börjar ringa till 3 och vill ha det här ab

499 kr / mån och en N95 låter inte helt fel det heller

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk

Helvete också . . . jag kan inte teckna nytt förns 22:a då det är 3 mån kvar tills mitt abb går ut... ska ringa och kolla om det går imorrn...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Ring mig nästa gång fixar nog det mesta ska du se
vågar man skriva ut sitt nummer här?

aja 0735 144 996

Permalänk
Medlem

Haha p4zz du var modig du. Finns ju säkert många galningar här haha nejdå

OT: Jag har nu bytt till 3 flatrate 359 kr/månaden
jag böt ifrån 3 Bomben Friend och hade typ 3 månader kvar eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Haha p4zz du var modig du. Finns ju säkert många galningar här haha nejdå

OT: Jag har nu bytt till 3 flatrate 359 kr/månaden
jag böt ifrån 3 Bomben Friend och hade typ 3 månader kvar eller nåt.

Nej du har bytt till 3 prisplan 359:-/månaden för nått flatrate är det inte! Gahh är det inget tåga i er kids idag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nej du har bytt till 3 prisplan 359:-/månaden för nått flatrate är det inte! Gahh är det inget tåga i er kids idag?

3 kallar det för Flatrate. Tele 2 Fastpris, Telia Fastpris Privat. Det är ett namn, inte mer.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
3 kallar det för Flatrate. Tele 2 Fastpris, Telia Fastpris Privat. Det är ett namn, inte mer.

Den som gör fel här är ju 3 för Flatrate betyder ju att man har obegränsad access till sin tjänst och jämför gärna med ditt internetabb som är ett verkligt flatrate. Ja det är ett namn men 3 urholkar dess betydelse genom detta snyltande på detta ord så nej tack 3 är inte nån leverantör som jag vill ha nån affär ihop med om dom nu inte inför verklig flatrate hur nu det är möjligt för flatrate är flatrate och inget annat men 3 verkar inte vara seriösa enligt min åsikt.

Permalänk

Låter ju onekligen intressant, mitt abonnemang är inte bundet längre och jag har en N95. Så ett bra erbjudande med billig månadsavgift lockar.
Ska nog ringa dom när jag jobbat färdigt för dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Den som gör fel här är ju 3 för Flatrate betyder ju att man har obegränsad access till sin tjänst och jämför gärna med ditt internetabb som är ett verkligt flatrate. Ja det är ett namn men 3 urholkar dess betydelse genom detta snyltande på detta ord så nej tack 3 är inte nån leverantör som jag vill ha nån affär ihop med om dom nu inte inför verklig flatrate hur nu det är möjligt för flatrate är flatrate och inget annat men 3 verkar inte vara seriösa enligt min åsikt.

Åter igen, jämför med Tele 2, "Ring, SMS:a och MMS:a hur mycket du vill!" eller Telia, "0 kr/min 0kr/sms och 0kr/mms - Dygnet runt, till alla nät i Sverige".

Samma sak men med olika ord. Då kan du inte använda Tele 2 eller Telia heller?
Likadana villkor hos alla leverantörer, det som skiljer är priset.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

jag har börjat höra rykten om att efter dom 9 månaderna så blir det 599kr/månaden istället.
Nån som vet nåt mer? om så är fallet så kommer mitt abonnemang slutas efter dom 9 månaderna.

Permalänk
Medlem

Nej det kan inte stämma. Avtalet löper per 12 månader, men man binder sig till 9 mån. Jag frågade kundtjänst flera gånger för att vara säker på vad jag beställde.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Nej det kan inte stämma. Avtalet löper per 12 månader, men man binder sig till 9 mån. Jag frågade kundtjänst flera gånger för att vara säker på vad jag beställde.

Man behöver inte binda sig. Bindningstiden här är "obunden" eller hur man ska kalla det. Det går att klippa bindningstiden och förlänga abonnemanget om man är sugen på en ny mobil. Men då tvingas man att byta abonnemangsform. Är osäker på om kundtjänst har dom befogenheterna...
Jag har iallafall gjort det några gånger och det har inte varit några problem.

Angående fastpris eller flatrate så vet jag inte vad det är som du tycker är fel. Personligen ser jag det som en tolkningsfråga...
Vi går ju inte ut med att "du får ringa hur mycket du vill". Utan logotyperna säger just FLATRATE eller "Det stora abonnemanget" . Men vi är väldigt tydliga med att informera om att det är 3000röst/video minuter som man får.
Tolkningsfråga enligt min åsikt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz

Angående fastpris eller flatrate så vet jag inte vad det är som du tycker är fel. Personligen ser jag det som en tolkningsfråga...
Vi går ju inte ut med att "du får ringa hur mycket du vill". Utan logotyperna säger just FLATRATE eller "Det stora abonnemanget" . Men vi är väldigt tydliga med att informera om att det är 3000röst/video minuter som man får.
Tolkningsfråga enligt min åsikt

Jag tycker inte det är fel, utan håller med dig. En tolkningsfråga.
Felcitering?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag tycker inte det är fel, utan håller med dig. En tolkningsfråga.
Felcitering?

Ursäkta Citerade dig för att stärka det du skrev.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Åter igen, jämför med Tele 2, "Ring, SMS:a och MMS:a hur mycket du vill!" eller Telia, "0 kr/min 0kr/sms och 0kr/mms - Dygnet runt, till alla nät i Sverige".

Samma sak men med olika ord. Då kan du inte använda Tele 2 eller Telia heller?
Likadana villkor hos alla leverantörer, det som skiljer är priset.

Då är det verkligen bedrövligt att marknadsförare ska känna sig tvungna att ta till såna tjuv och rackarknep sen om man skriver ut att det inte är vad som först sägs utan ett begränsat antal enheter får användas/mån av tjänsten så blir det bara löjligt men det är min åsikt för som sagt ord kan inte ha mer än en betydelse och flatrate betyder ju att man får obegränsat använda sig av en tjänst till ett fast pris så där står jag fast.

Men visst Skype talar om rättvist utnytjande av sin tjänst när man teckanr deras Pro abb så det verkar vara en vedertagen taktik att göra så av aktörerna på telefonmarknaden men före den skull tycker jag inte man ska resignera men det är jag det ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Man behöver inte binda sig. Bindningstiden här är "obunden" eller hur man ska kalla det. Det går att klippa bindningstiden och förlänga abonnemanget om man är sugen på en ny mobil. Men då tvingas man att byta abonnemangsform. Är osäker på om kundtjänst har dom befogenheterna...
Jag har iallafall gjort det några gånger och det har inte varit några problem.

Angående fastpris eller flatrate så vet jag inte vad det är som du tycker är fel. Personligen ser jag det som en tolkningsfråga...
Vi går ju inte ut med att "du får ringa hur mycket du vill". Utan logotyperna säger just FLATRATE eller "Det stora abonnemanget" . Men vi är väldigt tydliga med att informera om att det är 3000röst/video minuter som man får.
Tolkningsfråga enligt min åsikt

hm p4zz jobbar du på 3 ? vad menar du i så fall med 3000röst/Video minuter video samtal ingår väl inte i dom 3000 minutrarna 3000 minuter gäller väl bara röstsamtal kollar man 3 flatrade så kostar ju videosamtalen extra 5 kr till andra nät eller har jag fattat fel när jag läste era abonemangsavtal??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyRoX
hm p4zz jobbar du på 3 ? vad menar du i så fall med 3000röst/Video minuter video samtal ingår väl inte i dom 3000 minutrarna 3000 minuter gäller väl bara röstsamtal kollar man 3 flatrade så kostar ju videosamtalen extra 69öre/min inom 3 egna nät och 5 kr typ till andra nät eller har jag fattat fel när jag läste era abonemangsavtal??

Då läste du lite fel

3000minuter som du får blanda hur du vill för röst eller video. 3000 meddelanden som du får blanda sms och MMS.. men totalt 3000 av varje.. När du förbrukat respektive pott så betalar du ordinarie taxa 69öre/min röst och 69öre/sms osv.

btw, jobbar på 3 ja.

Gällande olirc så vet jag inte vart problemet ligger egentligen
Då sitter du väl operatörslös antar jag då alla operatörer använder dessa "tjuvknep" eller vilket ordval vi nu vill använda..

Comviq kompis går ut med 0:-/till alla tele2.
Men det stämmer ju inte iochmed att man betalar 69öre i uppkoppling. Och samma "problem" hittar du hos alla operatörer eller leverantörer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Då läste du lite fel

3000minuter som du får blanda hur du vill för röst eller video. 3000 meddelanden som du får blanda sms och MMS.. men totalt 3000 av varje.. När du förbrukat respektive pott så betalar du ordinarie taxa 69öre/min röst och 69öre/sms osv.

btw, jobbar på 3 ja.

Gällande olirc så vet jag inte vart problemet ligger egentligen
Då sitter du väl operatörslös antar jag då alla operatörer använder dessa "tjuvknep" eller vilket ordval vi nu vill använda..

Comviq kompis går ut med 0:-/till alla tele2.
Men det stämmer ju inte iochmed att man betalar 69öre i uppkoppling. Och samma "problem" hittar du hos alla operatörer eller leverantörer.

Problemet som jag ser det är att alla operatörer mer eller mindre vrider till det i sin marknadsföring och balanserar på en väldigt tunn lina där man ibland ramlar av då man blivit ifrågasatt om deras marknadsföring är vederhäftig eller inte.

Men jag har abb för det hos Halebop och Tele2 och Skype men för den skull så gillar jag inte hur dom marknadsför sin tjänst men man väljer det minst onda vilket är ungefär som när man väljer vilket parti man ska rösta på var 4 år. ;).

Tråkigt att så många företag ska känna sig tvungna att vrida till "sanningen" så mycket som möjligt i sin marknadsföring :(. Det är som om dom inte tror på sin tjänst?

Jaja det är jag det och tänker man på att läsa det finstilta innan man tecknar ett abb så behöver man iaf inte känna sig lurad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Problemet som jag ser det är att alla operatörer mer eller mindre vrider till det i sin marknadsföring och balanserar på en väldigt tunn lina där man ibland ramlar av då man blivit ifrågasatt om deras marknadsföring är vederhäftig eller inte.

Men jag har abb för det hos Halebop och Tele2 och Skype men för den skull så gillar jag inte hur dom marknadsför sin tjänst men man väljer det minst onda vilket är ungefär som när man väljer vilket parti man ska rösta på var 4 år. ;).

Tråkigt att så många företag ska känna sig tvungna att vrida till "sanningen" så mycket som möjligt i sin marknadsföring :(. Det är som om dom inte tror på sin tjänst?

Jaja det är jag det och tänker man på att läsa det finstilta innan man tecknar ett abb så behöver man iaf inte känna sig lurad.

Det handlar inte om att läsa det finstilta. Det handlar om att förstå sig på hur marknaden fungerar och lista ut "hållhakorna" som tyvärr finns. Och jag kan hålla med om att det kan bli svårt för en "vanlig" svensson att tänka på det när han tecknar ett 3 flatrate, telenor fastpris eller liknande. Men marknaden ser ut som den gör och då är det inte så mycket man kan göra egentligen
eller vad tycker du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Det handlar inte om att läsa det finstilta. Det handlar om att förstå sig på hur marknaden fungerar och lista ut "hållhakorna" som tyvärr finns. Och jag kan hålla med om att det kan bli svårt för en "vanlig" svensson att tänka på det när han tecknar ett 3 flatrate, telenor fastpris eller liknande. Men marknaden ser ut som den gör och då är det inte så mycket man kan göra egentligen
eller vad tycker du?

Inte så mycket man kan göra nä men tycka om det? Nej och ju fler som talar om det på olika sätt så kanske marknadsförarna slutar med sina halvsanningar men fan tro:t :p.

Permalänk
Medlem

P4zz lämnar felaktiga uppgifter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Då läste du lite fel

3000minuter som du får blanda hur du vill för röst eller video. 3000 meddelanden som du får blanda sms och MMS.. men totalt 3000 av varje.. När du förbrukat respektive pott så betalar du ordinarie taxa 69öre/min röst och 69öre/sms osv.

btw, jobbar på 3 ja.

Gällande olirc så vet jag inte vart problemet ligger egentligen
Då sitter du väl operatörslös antar jag då alla operatörer använder dessa "tjuvknep" eller vilket ordval vi nu vill använda..

Comviq kompis går ut med 0:-/till alla tele2.
Men det stämmer ju inte iochmed att man betalar 69öre i uppkoppling. Och samma "problem" hittar du hos alla operatörer eller leverantörer.

p4zz jobbar du verkligen på TRE? Iså fall behöver du uppdatera dig angående vad som ingår i dom olika abonemangsalternativen. Du säger att med flateradeabonemanget kan man blanda röst och videosamtal i 3000 min/mån men det kan jag berätta för er alla fast jag inte jobbar på TRE att det kan man inte.3000 min gäller bara röstsamtal.Att jag litade på på p4zz har kostat mig en slant men nu vet ni att videosamtal kostar extra.

Permalänk
Medlem

När ja köpte min W910 un så tog ja bomben 299:-/mån som tre bjuder på fram till Januari, dvs ja betalar ingenting förutom anslutningsavgift året ut. Hade senare i Januari tänkt byta till Flatrate.

Vad är det bästa jag kan göra i dagsläget?

Permalänk
Medlem

Re: P4zz lämnar felaktiga uppgifter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyRoX
p4zz jobbar du verkligen på TRE? Iså fall behöver du uppdatera dig angående vad som ingår i dom olika abonemangsalternativen. Du säger att med flateradeabonemanget kan man blanda röst och videosamtal i 3000 min/mån men det kan jag berätta för er alla fast jag inte jobbar på TRE att det kan man inte.3000 min gäller bara röstsamtal.Att jag litade på på p4zz har kostat mig en slant men nu vet ni att videosamtal kostar extra.

Vilket flatrate talar du om? 359:- eller det för 599? 599 ger 3000röst/video min till alla nät och jag vet vad jag pratar om
Varför du blivit debiterad vet jag inte. Läs avtalen...

Permalänk
Medlem

Re: Re: P4zz lämnar felaktiga uppgifter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Vilket flatrate talar du om? 359:- eller det för 599? 599 ger 3000röst/video min till alla nät och jag vet vad jag pratar om
Varför du blivit debiterad vet jag inte. Läs avtalen...

Videosamtal till andra nät än Tre kostar 5 kr minuten och inom 3 egna nät gratis om du har flaterade för 599 kr tydligen vet du inte vad du pratar om läs avtalen. Jag gav 3 kundtjänst ditt mobilnr så dom kan kontakta dig dom tyckte inte det var positivt att om så är fallet att en av deras anställa gick ut med felaktiga uppgifter
här kommer en länk till Tre avtal för flatrate så kan ni själva se att P4zz inte vet vad han pratar om (en säljare som bara vill skaffa nya kunder för att få någon krona i provision
http://www.tre.se/upload/Price/PrislistaPrivat071012v10.pdf

Permalänk
Medlem

Men jag förstår fortfarande inte riktigt.
Det handlar alltså om vilken säljare jag hamnar hos? Om jag hamnar hos säljare A så får jag betala 359:- Hamnar jag hos säljare B så får jag betala 599:- ?

Jag kan alltså ringa flera ggr och till slut ha tur och hamna hos rätt säljare?

Varför är det så här?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Jag provade att ringa och fick svaret ICKE!

Jag har 3fri 300 med 40% lojalitetsrabatt. Och enligt kvinnan så gick det minsan inte att teckna något nytt abbonemang för då skulle rabatten försvinna.

Men vad jag läser här skall det ju inte vara några problem, eller?

Får prova att ringa igen