Permalänk
Medlem

12.1" med HDMI

Hej

Letar efter en 12.1" bärbar med hdmi utgång men jag hittar helt enkelt ingen, ända som var nära är dells xps 1330 men det är en 13.3" skärm vilket jag inte vill ha.

Har letat som en tok men ingen affär har det jag söker? Någon som kan hjälpa mig hitta en? Prestandan i övrigt kan diskutteras men priset sätter väll gränsen, inte över 10k förhoppningsvis men alla tips är välkommna.

MvH.

Permalänk
Medlem

Enda man kan hitta genom prisjakt:

http://prisjakt.se/produkt.php?p=224229

Du kanske får fler alternativ om du kan tänka dig att köpa från utanför Sverige, det är många modeller vi inte har tillgång till, men jag känner dock inte till någon som passar dig i just det här fallet.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

en helt klart duglig dator för minna behov, intressant.

Köpa utomlands har jag ingen erfarenhet av men tanke på hur dollarn liger nu kan man ju göra riktiga kap kan man tänka sig, men tror inte jag vågar ge mig in på det

tack för tippset är riktigt sugen på att slå till!

Permalänk
Medlem

FSC Si 1520 har DVI. Det finns adaptrar från DVI till HDMI, och det är ingen skillnad mellan DVI > HDMI och HDMI > HDMI.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Kör du med en adapter från DVI --> HDMI så får du inte med ljudet.
Så det är skillnad, men inte på bilden.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Skickar verkligen grafikkorten ljud via HDMI utgången?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Kör du med en adapter från DVI --> HDMI så får du inte med ljudet.
Så det är skillnad, men inte på bilden.

Precis.

Gällar bara att hitta det jag behöver nu

Permalänk
Medlem

davveman37: Till att börja med... Finns det datorer med HDMI ut? Har själv bara sett med DVI, vilken inte skickar något ljud, som tidigare här skrivits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
davveman37: Till att börja med... Finns det datorer med HDMI ut? Har själv bara sett med DVI, vilken inte skickar något ljud, som tidigare här skrivits.

Du får gärna läsa mitt första inlägg som reffererar till dell xps serien som har hdmi, sen andra inlägget som till och med länkar till en dator med hdmi.

Men jag fattar vad du menar, det är svårt att hitta (med de krav man har iaf).