Två frågor om vista...

Permalänk
Medlem

Två frågor om vista...

Jag väljer att slänga ihop en samlad tråd här pga att det rör sig om flear olika saker och jag har inte lust att skriva två olika trådar ang detta.

Jag har nämligen införskaffat home premium 32-bit. Fick en bra deal och har lust att köra crysis i DX10 när det kommer. Nog om det, nu till de saker som ställer till det.

1: Ljud in. Mitt nuvarande ASUS M2N-SLI deluxe har ett soundmax inbyggt som funkat bra under XP. I vista är dock det enda som funkar ljud ut. In har jag inte fått att fungera alls vilket har gjort BF2142 kollegerna lite småsura på mig då komunikationen faller. Omfattande googlande har presenterat lite lösningar här och där men de har inte get resultat. Någon som har någon koll på vad som kan funka?

2: Spelrelaterat. Som sagt lirar jag en hel del 2142. men jag lyckas inte installera EAs mallware(downloader) så jag får inte Northern strike att funka. Install filen "ead_installer.exe" Kör igång utan problem men sen händer inget. Tabben ligger nere i aktivitetsfältet men inget händer. Har haft den igång i ett par timmar utan att det sker något. Avbryter sedan processen. EA har som andra stora företag en IMO icke existerande support så jag har googlat och skriver här en enkel fråga, Hur FAN får man EA downloader att funka i Vista?

Är tacksam för alla svar eller ledtrådar som leder till lösning.

EDIT!

Installationen av EA Downloader har löst sig. Jag har provat flera olika kompabilitetslägen fram och tillbaka. Alla strejka mer eller minder först men efter ett tryck på reset när det hängde sig så att det inte ens gick att köra installern verkar ha löst det. Installationen gick bra under win 2000 kompabilitetsläge. Jag har ingen exakt förklaring men det funka. Hoppas det är till hjälp för andra som ger sig på vista.

Permalänk
Medlem

1:
Kollat ljudkortet att micken fungerar, märker datorn att du har mick inkopplad? Testat att koppla ur och in den när datorn är på ifall den reagerar? Kolla inställningarna för micken annars ifall det är nåt där som muppar.

2:
Kör du install filen som admin ? Testa att köra den i kompatibilitets läge ifall det kan hjälpa.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

1: Testat allt det. Inget resultat. Verkar som att vista och soundmax kretsar är dålig kombo.

2: UAC var det första jag fimpa efter installationen. Borde nämnt det sorry. Kört kompabilitet ända tillbaka till 95. Ingen skillnad.