netsuperstore, ha rnågon köpt ifrån dem?

Permalänk
Medlem

netsuperstore, ha rnågon köpt ifrån dem?

Jag har beställt och betalat med visa kort och pengar är dragit ifrån kortet.
Från netsuperstore.se ser jag bara att min beställning fortfarande behandas när det gått över en vecka. Alla grejor har de hemma och det finns gott om dem.

Jag försöker förstå vad som tar sån tid när det bara är att paketera och skicka iväg som vilken datorbutik som helst. Men de verkar ha problem med det.

Frågan är om de rent utav har rent mjöl i påsen eller om det är något bluff företag, jag börjar ju undra.
Så frågan lyder, har någon här handlat ifrån netsuperstore.se nydligen och fått sin grejer utan tjaffs?

Jag är i kontakt med företaget men mailsupporten går lika segt som paket tar att skicka.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Efter en snabb titt på pricerunner så såg jag att det inte är deras lager, utan deras leverantörs lager som visas på hemsidan. Dom har tyvärr inte alls fått bra betyg när det gäller leveranstider. Mycket ettor och tvåor av fem möjliga http://se.pricerunner.com/retailer/22437/reviews

Permalänk
Medlem

Re: netsuperstore, ha rnågon köpt ifrån dem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Jag har beställt och betalat med visa kort och pengar är dragit ifrån kortet.
Från netsuperstore.se ser jag bara att min beställning fortfarande behandas när det gått över en vecka. Alla grejor har de hemma och det finns gott om dem.

Jag försöker förstå vad som tar sån tid när det bara är att paketera och skicka iväg som vilken datorbutik som helst. Men de verkar ha problem med det.

Frågan är om de rent utav har rent mjöl i påsen eller om det är något bluff företag, jag börjar ju undra.
Så frågan lyder, har någon här handlat ifrån netsuperstore.se nydligen och fått sin grejer utan tjaffs?

Jag är i kontakt med företaget men mailsupporten går lika segt som paket tar att skicka.

beställt moderkort från dem för över 2 v sedan... har mailat dem om avbeställning också... kortet har funnits i centrallagret hela tiden... tror inte riktigt det stämmer... men då det är ett biostar är jag tveksam till om det är någon större leverantör till dem som gnt, gandalf eller liknande... förmodligen liten och underbemannad nu under sommaren...

annars är butikspersonalen trevliga men lite väl säljinriktade...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

jag har samma problem! jag tror jag ska avbeställa från dom direkt! har väntat 2veckor,och min amd 4200+ har funnit i lager hela tiden,och själva ordern är inte ens skickad! har väntat i 2veckor,

Permalänk
Medlem

Skickat 3 mail och fråga om kolli nr.. men inget svar. Bestäldle i fredags(3/11) men det har inte kommit ännu (8/11) enligt posten tar det 1dag(+1dag för avi) för postpaket. Från andra nätbutiker brukar jag få det inom 2 dagar.

Har även försökt att ringa dem men dom svarar inte (efter 30 signaler lr ngt). Om dom inte har skickat det ännu så avbestälelr jag det genast. Betalar hellre några hundralappar extra för att få det inom ett par dagar.

Varför äns ha postorder om dom inte klarar av det?

Edit: fick tag på dom via tele nu. Dom sa att det stog beräknad leverans från distrubitör 9/11. Ganska lustigt att det tar 6 dagar att skicka iväg ett paket när det finns 14 st av min vara på lager. Men men. Hoppas det skickas imorrn annars blir jag nog förbannad. Hade nämligen beräknat att ha det idag.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Jag beställde en hårddisk av dem när de hade 53st på lager, valde att direktbetala med mitt VISA-kort. Efter en vecka behandlas fortfarande min beställning. Efter två veckor samma sak. Slänger iväg mail, inget svar. Slänger iväg ett andra lite argare mail, får svar och de ska kolla på saken. Efter 4 veckor har fortfarande inget hänt, fortfarande "order under behandling". Sakerna är fortfarande på lager. Slänger iväg ett mail och ber att få avbeställa. Mina pengar har inte kommit tillbaka ännu, hoppas de kommer på Måndag.

Skulle jag rekommendera dom? Nej.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har väntat över en vecka på min beställning och den är fortfarande under behandling

Jag kommer nog inte beställa därifrån längre.

Permalänk
Medlem

Netsuperstore.se är ett riktigt skitföretag med noll kommunikation mellan sina kunder för jag har själv beställt ifrån dom för avhämtning dessa grejer:

------------
Bestälningsnummer: 13393 Status: Bearbetas
Beställningsdatum: Wednesday 11 April, 2007
Levererad till: xxxxxxxxxxxxxxxxxx Produkter: 1
Totalbelopp: 126:- Visa
Bestälningsnummer: 11953 Status: Bearbetas
Beställningsdatum: Saturday 20 January, 2007
Levererad till: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Produkter: 1
Totalbelopp: 428:- Visa
-------------

men inget av det har kommit och inget mail ifrån dom och inte tänker jag skicka något heller för jag tänker inte hämta dessa varor om/när dom kommer in för avhämtning i deras butik.

Nä dom är inte pålitliga alls så skippa dom om du inte vill gambla och isf handla på avhämtning och betala när du hämtar det!

Permalänk
Medlem

Nu har det gått över två veckor och jag har inte fått några svar alls på mina mail.

Fan att man betalade med VISA (rätt mycket pengar)

Permalänk
Medlem

snålheten bedrar visheten. Dom som driver Netsuperstore är samma som ligger bakom bl.a Sekvencia. Skulle aldrig handla någonting av dom gubbarna.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd

Jag har handlat där typ ett tia tal gånger och har märkt att det är långleverans tid men priset är därefter.

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk

Jag har handlat där.. en gång. Och det gick faktiskt bra. Beställde 2 hårddiskar, en till mig och en till min kompis. Tro det eller ej, men jag klickade mot faktura (fastän det bara var företag egentligen) och jag fick en faktura hem. Leveransen tog 1 vecka. Betala aldrig i förskott mot någon okänd firma..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com