Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Katshing har N95 8GB uppe för bokning nu. För 7000kr! Shit... priset är ju preliminärt så man får hoppas att det blir lägre.

/hulle.

jo men när n95 kom så kostade den också 7000 kr å den svarta har ju mkt mer i sig men den kommer säkert sänkas lite

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jo men när n95 kom så kostade den också 7000 kr å den svarta har ju mkt mer i sig men den kommer säkert sänkas lite

Jo, men Nokia själva sade nyligen att den skulle kosta lika mycket som originalet gör idag, och så skulle originalet sänkas i pris. Så då borde alltså 8GB'aren hamna på ca 5 500kr, och originalet kanske på 4 500kr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Jo, men Nokia själva sade nyligen att den skulle kosta lika mycket som originalet gör idag, och så skulle originalet sänkas i pris. Så då borde alltså 8GB'aren hamna på ca 5 500kr, och originalet kanske på 4 500kr.

/hulle.

jo det blir säkert dom priser om ett tag...kanske till julen kanske efter det vet man aldrig

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jo det blir säkert dom priser om ett tag...kanske till julen kanske efter det vet man aldrig

Absolut, men det är störigt generellt att man inte kan lita på tillverkarnas priser. Priserna Nokia pratade om skulle gälla vid launch.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Absolut, men det är störigt generellt att man inte kan lita på tillverkarnas priser. Priserna Nokia pratade om skulle gälla vid launch.

/hulle.

jo men nokia utgår säkert inte ifrån en av de billiga utan ca 6500kr-7000kr å sen när återförsäljaren sänker är ju en annan sak...men i början kommer priset ligga vid 6,5-7k tror jag iaf

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Hedersmedlem

haha papparazzi med en nokia n95
Fler bilder finns här

Permalänk
Medlem

Nu har även jag införskaffat mig en. ^^ Riktigt trevlig må jag säga.

Permalänk

nån som testat eller vet om 8gb micro sd minneskorten fungerar med n95?

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte att en lur för 7000 kr bara är sopor. Jag är inte nöjd med min N95. Funderar på att lämna in skiten och köpa mig en riktig mobil igen. Grr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trut
Fattar fortfarande inte att en lur för 7000 kr bara är sopor. Jag är inte nöjd med min N95. Funderar på att lämna in skiten och köpa mig en riktig mobil igen. Grr

vad är det du är nöjd med?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Hedersmedlem

jag förstår inte hur folk kan klaga på n95an, ok att den glappar, men det gör ju nästa 90% av alla andra sliders också.

Permalänk
Medlem

Undrar du detta? vad är det du är nöjd med? Eller menar du vad jag INTE är nöjd med?

Jag ruttnar på att luren är seg i menyerna. Att luren tappar kontakten hela tiden med nokias egna BH 600. Att batteri tiden är usel. Att jag får ett meddelande när jag surfar att "Minnet är fullt stäng av program"
Att luren glappar, som alla andra N95 också gör.

Surrar i displayen typ. Den stänger av sig rätt ofta och den startar om helt utan förvarning. Och då startar den upp utan att jag behöver knappa in något lösen för den.

Tycker inte att man ska behöva stänga av ALLT för att klara en hel dag med batteri. Det som jag har på hela dagarna är : Blåtanden, 3G.

Kanske bara jag som gnäller, men en lur för 7000 kr hoppades jag skulle funka lite bättre!

En del av detta kanske går att fixa, men jag vill inte fixa med min lur för 7000 kr

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om ett program så man kan få in smileys i sina sms och mail tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trut
Undrar du detta? vad är det du är nöjd med? Eller menar du vad jag INTE är nöjd med?

Jag ruttnar på att luren är seg i menyerna. Att luren tappar kontakten hela tiden med nokias egna BH 600. Att batteri tiden är usel. Att jag får ett meddelande när jag surfar att "Minnet är fullt stäng av program"
Att luren glappar, som alla andra N95 också gör.

Surrar i displayen typ. Den stänger av sig rätt ofta och den startar om helt utan förvarning. Och då startar den upp utan att jag behöver knappa in något lösen för den.

Tycker inte att man ska behöva stänga av ALLT för att klara en hel dag med batteri. Det som jag har på hela dagarna är : Blåtanden, 3G.

Kanske bara jag som gnäller, men en lur för 7000 kr hoppades jag skulle funka lite bättre!

En del av detta kanske går att fixa, men jag vill inte fixa med min lur för 7000 kr

jag menade INTE

aha mkt problem men ljudet ifrån skärmen är det jobbigaste tycker jag! för man kan inte fixa det... nope vill inte heller liksom öppna sin 7k mobil menvänta på svarta å kolla med den då, den ska typ ha mer ram minne än den nuvarande.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Någon som provat 12.0.014? Är det någonskillnad eller bara samma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Någon som provat 12.0.014? Är det någonskillnad eller bara samma?

Det ska tydligen vara en mindre uppdatering till dom asiatiska modellerna, däremot ryktas det att 13.x.xxx ska vara på gång inom någon/några månader. När vet bara Nokia förstås :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en N95 som inte surrar/piper i displayen? Jag håller på att bli helt galen på detta. Blir lite högre när man ringer någon.

Har bytt en gång redan, imorgon blir väl andra gången.

Mvh J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontax
Är det någon som har en N95 som inte surrar/piper i displayen? Jag håller på att bli helt galen på detta. Blir lite högre när man ringer någon.

Har bytt en gång redan, imorgon blir väl andra gången.

Mvh J

nej alla "vanliga" n95 har de där ljudet...jag fick byta min 6 ggr innan jag sa att jag skulle vänta på den svarta ist

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Nokia N95 piper, stänger av sig, startar om sig, glappar i slidern, har usel batteritid, det lyser ut från sidorna på den övre knappsatsen, den känns plastig, den knakar, knapparna sitter löst så det går att "köra" runt dom + mycket, mycket mer.

En sådan dyr telefon borde det åtminstone vara lite kvalitékänsla i, och den borde verkligen fungera. Det känns som att Nokia bara slängde ut en ej färdig produkt på marknaden enbart för att ligga före konkurrenterna. Nokia N95 känns mer som en tidig prototyp än en färdig produkt. Fattar inte vad Nokia tänkte med när de släppte misstaget N95.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Nokia N95 piper, stänger av sig, startar om sig, glappar i slidern, har usel batteritid, det lyser ut från sidorna på den övre knappsatsen, den känns plastig, den knakar, knapparna sitter löst så det går att "köra" runt dom + mycket, mycket mer.

En sådan dyr telefon borde det åtminstone vara lite kvalitékänsla i, och den borde verkligen fungera. Det känns som att Nokia bara slängde ut en ej färdig produkt på marknaden enbart för att ligga före konkurrenterna. Nokia N95 känns mer som en tidig prototyp än en färdig produkt. Fattar inte vad Nokia tänkte med när de släppte misstaget N95.

Har haft min i närmare 3 veckor och jag håller fullständigt med dig.Fick den som en present så man kan inte klaga. Det funkar för det mesta och det går att surfa, lyssna på musik, kolla på ipod filmer (tills någon ringer dig och då låses mobilen). Haft ett w800i förut och att man måste ladda mobilen efter 3timmar wlan/film är såå irriterande.

Har senaste firmware, har tweaket sönder den men endå funkar den inte till 100%....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
nej alla "vanliga" n95 har de där ljudet...jag fick byta min 6 ggr innan jag sa att jag skulle vänta på den svarta ist

Hur lyckades du byta den 6ggr? När jag var inne å snackade om dom problemen på 3center så sa dom bara att dom ska vara så och att det inte är mycke att göra åt, nåt tips på hur man kan få den utbytt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontax
Är det någon som har en N95 som inte surrar/piper i displayen? Jag håller på att bli helt galen på detta. Blir lite högre när man ringer någon.

Har bytt en gång redan, imorgon blir väl andra gången.

Mvh J

Verkar inte ens vara displayen som surrar, det hörs inte när man startar telefonen trots att displayen och belysningen är igång. Det kommer dock strax efter att displayen/belysningen tänts.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralle417
Hur lyckades du byta den 6ggr? När jag var inne å snackade om dom problemen på 3center så sa dom bara att dom ska vara så och att det inte är mycke att göra åt, nåt tips på hur man kan få den utbytt?

hur jag lyckas? hmm jag sa "min n95 piper ifrån displayn och att det glappar" :S inte så konstigt me det? tips till dig är att INTE acceptera att en 6k mobil glappar och piper ifrån displayn!
vadå det ska var så? då ska du säga "jag tänker inte betala 6k för en mobil som glappar lr att jag inte kan snacka i mobilen utan att bli irriterad! antingen byter ni ut min mobil LR så får jag en rabbat på mobil lr att jag får pengarna tillbaka" fast du ska ha en lugn och bestämd röst

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Hmm..Jag hör inget pip från min däremot ett klonkande ljud ungefär som det skvalpar under samtal...go figure.

Man kan väll konstatera att det alldeles för många som har haft alla möjliga problem med sin n95 för att det ska vara ok, både denna tråd och andra trådar på nätet vittnar om det. Man känner igen desperation/frustrationen över en underpresterande n95'a. Många känner sig helt enkelt blåsta. Vi ville ju bara ha den där allt i ett och var beredda att betala för det "It's what computers have become" sa de. Alla funktioner i all ära men utan tvekan, rent praktiskt sett, så var allt vi fick "cool factorn" Ja ni vet när man sitter på cafeterierna och halar fram den lite snyggt..:) Att nokia nu då släpper en komplett "fix" är helt rätt! MEN det bara det att vi får betala för den.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontax
Är det någon som har en N95 som inte surrar/piper i displayen? Jag håller på att bli helt galen på detta. Blir lite högre när man ringer någon.

Har bytt en gång redan, imorgon blir väl andra gången.

Mvh J

Min har inga pipande ljud eller andra konstigheter för sig. Enda är att den rebootade en gång efter att ha surfat ett tag.

Har en Telia-låst om det är till nån hjälp.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Min har inga pipande ljud eller andra konstigheter för sig. Enda är att den rebootade en gång efter att ha surfat ett tag.

Har en Telia-låst om det är till nån hjälp.

vissa personer hör inte pipet och vissa gör det, alla n95 har de felet, nokia har sagt att de försöker fixa problemet.

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

ush vad jag är glad att jag inte tog en n95 utan en tytn2 i stället. hade nog aldrig orkat med alla dessa problem alla verkar ha.
vad 17 pysslar nokia med??? någon som kan gissa sig till något som verkar troligt? hoppas för allas skulla att n95 8gb blir bättre i alla avseenden.

*stolt htc-ägare* ^^;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Är så grymt sugen på tytn2 istället för min n95 har verkligen tröttnat på den nu.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Är så grymt sugen på tytn2 istället för min n95 har verkligen tröttnat på den nu.

ett råd... beställ en redan nu helt klart bästa "mobilen" jag har haft enda är bara att skärmen bara har 65k färger men man överlever med det ^^;

folk klagar lite på gps:en på tytn om att den är slö. stämmer bara om man inte kör "snabb gps" (laddar ner positionerna på satelliterna så den kan räkna ut position snabbare) tar väl kanske 1-15 sec att hitta plats normalt.

bästa tele utöver denna är min gamla motorola a1000

stort plus är byggkvalitet på tytn2 inget som helst glapp i slidern känns kvalitet lång väg och att man kan vinkla den 45grader och även där känna ett lätt motstånd är helt underbart slidern har ett "hydralist" motstånd.

får ursäkta diverse stavfel och brist på ord men blir lite så när man sitter och jobbar natten -.-;

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W