Permalänk
Medlem

ritning i 3d

Hallå.

Jag har försökt leta efter en liknande fråga och det enda jag hittade var flera år gammal.

Jag söker ett program (gärna gratis eller demo version) där man kan göra rumsplaneringar i 3d, finns det inte i 3d fungerar givetvis planritning med.

Jag ska möblera om ett rum och tänkte det skulle kunna vara kul om man i förväg kan, digitalt, placera ut möbler så man ser hur det blir.

Tackar på förhand för alla länkar jag givetvis kommer få

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
http://sketchup.google.com/

Mycket bra och enkelt program!
Ett tips är att använda 3D Warehouse för att ladda ner redan färdiga 3d-modeller av diverse grejor. Sökte efter IKEA Billy och vips har man hela IKEAs billy-serie färdig att placera ut.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!
Har själv letat lite var man kunde hitta ett sånt här program, tänkte först CAD men orkade inte lära mig det
Tack!

Permalänk
Medlem

Nu dök messermittern i mig fram... för CAD var förr i tiden Computer Aided Drafting eller Computer Assisted Drafting ... nu är det mer vedertaget med Design. I båda fallen är det ju vad du gör... du är härmed en fena på CAD

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

3D Home Design

Visa signatur

][- perfect -][