Permalänk
Medlem

äldre nätagregat

Jag har ett lite äldre nätagg (Hiper 350w) som jag har till en pentium 4 dator. Tänkte köpa det här moderkortet. Kommer det fungera med alla sladdar och sånt eller är jag tvungen att köpa ett nytt nätagg med?

Visa signatur

Johan Benjaminsson
processor: P 266, GFX: voodoo5 5500, HDD: 2*3 GB SDRAM:128 mb

Permalänk

Om det finns en 4 pins kontakt som du har som extra ström till moderkortet på ditt nätaggregat. Då ser jag inga bekymmer alls.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Det där moderkortet använder en 24-pinnars kontakt, så kontrollera att du har en sån, och inte en 20-pinnars. Så har du bara en 24-pinnars och en 4-pinnars kontakt så är det bara att koppla in.

Permalänk
Medlem

om du bara har 20 pin så finns det utmärkta adapters att köpa...nu har jag inga länkar men de e ju ba o söka på diverse datortillbehörshandlare..

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

den hade udda nog 21 pinnar. Om det är sladdarna man ska räkna. SF-350TS hette nätagget iaf. Tack för era snabba svar.

Visa signatur

Johan Benjaminsson
processor: P 266, GFX: voodoo5 5500, HDD: 2*3 GB SDRAM:128 mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bezon
den hade udda nog 21 pinnar. Om det är sladdarna man ska räkna. SF-350TS hette nätagget iaf. Tack för era snabba svar.

Det är inte sladdarna du ska räkna, räkna pin.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus