Bytte nätagg, nu startar datorn om sig titt som tätt?

Permalänk

Bytte nätagg, nu startar datorn om sig titt som tätt?

Hej!
I augusti dog mitt gamla nätagg. La in en tråd i forumdelen om bland annat nätagg där jag efterfrågade tips på ett som kunde stå sig även vid en uppgradering. Slog till på ett Tagan 530W (Tagan EasyCon TG530-U15). Allt fungerade jättefint, förutom att jag även råkade bryta sönder sata-kontakten på en av mina seagate 500GB sata (som tydligen ska gå på garantin ). Men i alla fall, när jag startade datorn igen så funkade det som sagt jättefint. Däremot så startar datorn om sig lite slumpartat när jag kör en refresh på min share i dc (Hoppas att detta ej bryter mot reglerna, läste de innan jag började skriva detta och om jag ej missuppfattat ngt så ska det vara ok. Om inte så ber jag om ursäkt i förväg). Ibland kan det hända på en gång, ibland kan refreshen ske utan problem.
Det har aldrig hänt vid något annat tillfälle.

Misstänkte att det kunde varit något strul med disken som allting låg på, men har gjort både short och long self test på den disken med hjälp av Seagate Seatool utan att något problem hittats. Det funkar även bra att läsa från hårddisken.

Minnestest har jag också kört, utan problem (hade något minne varit kasst borde det väl hänt oftare också?).

De spänningar jag får ut just nu (idle) är följande:
+3.3v: 3.31
+5v: 5.05
+12v: 11.98

Kan det hända att windows fått sig ngt problem när gamla nätagget dog (datorn var igång då)? Låter väl både långsökt och inte tycker jag, men även väldigt omständigt att prova detta.
Eller temperaturen? Har inte kontakter ut från nätagget för att driva alla fläktar jag har i chassit, och det är ganska fullt i det så någon bra cirkulation med de få fläktar som är igång blir det inte.
Jag har inte heller något annat nätagg som jag kan prova för att se så det inte är det nuvarande agget som strular.

Har följande hårdvara i:
AMD 1800+ Palomino
Abit KV7
2*256 ddr
ATI Radeon 9800 pro.
6 diskar, blandat ide och sata, 5400rpm och 7200rpm.
Nätagget borde väl klara driva detta, då mitt gamla var på 420w och av någon tillverkare som jag inte uppfattat ska vara av "bra" kvalité.

Permalänk
Hjälpsam

Temperaturen eller att moderkortet har fått sig en kyss när gamla nätagget dog är båda möjligheter.

testa att köra chassit med öppen sida och kanske en bordsfläkt eller liknande som blåser rätt in i sidan och se om detta påverkar stabiliteten eller ej.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI