Permalänk
Medlem

Dricka och laptop... *gulp*

Råkade spilla Trocadero på min bärbära (ASUS A6T), nedre delen av t-bordet och musplattan täcktes. Stängde av snabbt och torkade upp det värsta, vände sedan datorn upp och ner och lät den stå så tills dagen efter (ungefär 12-13 timmar).

Plockade sedan lös t-bordet och kollade runt, verkar inte som om det har runnit in i själva datorn vad jag kan se iaf. Rengjorde det jag kom åt så gott jag kunde och provade sedan starta datorn.

Den startar upp fint och uppvisar inga andra problem än att N-tangenten verkar vara nedtryckt vid uppstart eftersom datorn bläddra mellan alla skrivbords-ikoner som börjar med N. Trycker man ner valfri tangent så slutar detta. Sedan händer det att ett N dyker upp lite här och där när man skriver, men detta händer enbart medans man skriver inte om man låter den stå.

Har inte tagit isär t-bordet och rengjort, eftersom jag inte vet hur man gör eller om det ens går.

Det jag undrar nu är om mitt t-bord är trasigt eller om det är någonting annat. Skulle det vara så att det är trasigt var kan man vända sig för att köpa reservdelar, att skicka in den till ASUS är inte särskilt lockande eftersom det tar veckor att få tillbaka den. Dessutom lär detta inte täckas av garantin.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att N-tangenten kladdat ihop bara?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle också tro att det bara är lite sockerkladd under den, jag har min dator ståendes på 2*3 dvd-fodral för att få upp den lite så att vinkeln blir mer ok (och så kyler det kanske bättre med.), läser om sådana här händelser ofta men får väl hoppas att det inte når datorn den dagen jag spiller ut något. Att inte äta vid datorn blev det uppenbarligen inget med. Men jag har både iskin och externt tangentbord och mus så jag kletar iaf inte ner skönheten ;D

Permalänk
Medlem

spilde själv ut en hel öl i en dell 620

stängde av snabbt som fen.. torkade bort all synligt skruvade bort t-borded.. duschade av det i duschen. torka 2 dagar och funkade skit bra sen igen utan några som helst problem.. var 4 månader sedan.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen till N-tangenten, men nu så är det mellanslag som ställer till problem. Man får vara ganska "bestämd" när man vill använda den samt att den knarrar som fasiken både när man trycker ner den och när den är på väg upp igen. Samt att den jäkligt trög på vägen upp.

Börjar bli lite smått galen på knarrandet...

Permalänk
Medlem

gör som DjHypnoz, ta bort tangentbordet, lägg det i blöt ett tag och torka rent det och sätt tillbaka det.

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H8R3D
gör som DjHypnoz, ta bort tangentbordet, lägg det i blöt ett tag och torka rent det och sätt tillbaka det.

Nja, vill gärna hålla vätskor borta från tbordet i framtiden...

Men är det någon som har någon som helst aning om varför mellanslags-tangenten är så trög? Tar 2 sek för den att fara upp efter att man har tryck ner den.

Permalänk
Avstängd

avjonat vatten är det bästa för att torka rent med..........

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xzior
Nja, vill gärna hålla vätskor borta från tbordet i framtiden...

Men är det någon som har någon som helst aning om varför mellanslags-tangenten är så trög? Tar 2 sek för den att fara upp efter att man har tryck ner den.

ta ur tbordet och duscha skiten.. jag har provat det funkar utan problem.. låt det bara torka överdrivet länge innan du startar det igen

Permalänk
Medlem

Ringde till ASUS support och de skulle skicka en ny mellanslags-tangent. Passade på att fråga om de kunde skicka ett nytt tangentbord och fick veta att det inte gick eftersom de inte har något lager och därför skulle jag vara tvungen att skicka hela datorn ner till Holland där de skulle byta ut det.

Nöjde mig därför med att få en ny tangent hemskickad och hoppas att det löser problemet.

Är det bara jag som tycker att det är otroligt löjligt att man måste skicka ner en dator till Holland för att få ett nytt tangentbord?