Bästa bryggan för BBB:s 100mbit/s tjänst.

Permalänk

Bästa bryggan för BBB:s 100mbit/s tjänst.

Hej,

Jag har nyss fått 100mbit till lägenheten och jag tänkte satsa på ett WLAN med två zoner.

Zon 1: Vid uttaget ansluts en router - tänkte sata på dlinks DIR-655.
Zon 2: I Stereoracket finns flera prylar vilket utnyttjar bredband. Tanken är att alla dessa produkter skall kunna använda (så gott som) fulla bandbredden.
Tänkte först köpa yterliggare en DIR-655 och låta den köra i bryggat läge men denna funktionaltitet verkar D-Link tagit bort i den senaste FW:n...

Vilka produkter finns det på marknaden som kan lösa detta. En AP + en switch eller en router?????

Tacksam för all hjälp!!!!

/MVH

Mikael

Permalänk
Medlem

Du kommer få ut några procent av din 100-lina, bara så du vet.

Kör kablat så får du ut hastighet.

Permalänk
Medlem

Nja, med draft-N borde han kunna få ut hela bandbredden? Såvida signalen är god då. Sedan så är visserligen trådat alltid bäst.

Permalänk

Klarar DIR-655 110 mbit throughput då? (100 in, 10 ut)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Nja, med draft-N borde han kunna få ut hela bandbredden? Såvida signalen är god då. Sedan så är visserligen trådat alltid bäst.

Ja du får ut 9 mbit med draft-n på dlinks dir655.

För att se hela testen kolla http://www.idg.se/2.1085/1.112497

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Klarar DIR-655 110 mbit throughput då? (100 in, 10 ut)

Den klarar 266mbit

Permalänk
Medlem

266Mbit trådlöst skulle vara en dröm Någon som har den kan väll ge oss ett svar vad 655 klarar i praktiken.

dator - router655 - trådlös dator

trådlös dator - router655 - trådlös dator

Hoppas det finns någon som testat.

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk

Har tankat med kabel i 10mb/s samt skickat i 9mb/s samtidigt, samma hastighet som utan DIR-655en. 100mbitlina. så den har inte flaskat mig.

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem

Sitter här nu med en dir-655 laddar ner i 11,8MB/S sammatidigt som jag skickar 4MB/s

sitter på 100/100 tror nog mitt inbyggda nätverkskort inte pallar trycker, cpu användning uppe i 100% ska köpa en intel 1000mbit å se om det verkligen är nätverkskortet som är en flaskhals eller om det är routern.