Nokia N95 - allt och lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jozze
När jag skall logga in på MSN med mobilen (3 orginalprogramvara i) så måste jag ange kopplingspunkt två gånger innan jag kommer online på MSN. Minimerar jag MSN och tex skriver ett SMS och sedan skall öppna MSN igen, som fortfarande då körs, måste jag återigen ange kollpingspunkt två gånger. Skall det verkligen vara så, eller är det jag som missat någon inställning? Har letat i telefonen som en tok men kan inte hitta något...

I N73 fungerar detta, borde funka på N95 oxå!
Tryck och håll in knappen som öppnar ''Programbytarfösntret'' välj ''Vänteläge'', starta det program du vill.
För att gå tillbaka till MSN, ttryck och håll in knappen som öppnar ''programbytarfönstret'' välj MSN.
Du skall inte behöva välja kopplingpunkt igen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
I N73 fungerar detta, borde funka på N95 oxå!
Tryck och håll in knappen som öppnar ''Programbytarfösntret'' välj ''Vänteläge'', starta det program du vill.
För att gå tillbaka till MSN, ttryck och håll in knappen som öppnar ''programbytarfönstret'' välj MSN.
Du skall inte behöva välja kopplingpunkt igen!

Där fick man för att man aldrig läser manualen... hehe

Tusen tack för detta smidiga tips

Permalänk
Medlem

Tjo!
hur tar man bort/ändrar
tex

där vart de står wlan scan av osv

tar man bort dom länkarna (ej dom direkt under klockan)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vet ni när nya nokia n95 släpps i Sverige och hur mycket kommer den kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor07
Vet ni när nya nokia n95 släpps i Sverige och hur mycket kommer den kosta?

nokia säger ju okt men jag tror inte att sverige är så viktigt land för dom så typ nov lr så

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor07
Vet ni när nya nokia n95 släpps i Sverige och hur mycket kommer den kosta?

Jag träffade en representant från Nokia igår. Han sa att N95 8GB kommer att hamna på samma pris som N95 ligger på idag, och att N95 kommer att sänkas i pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
En artikel på mobil.se om Nokia N95 8GB.

//C

EDIT: En annan detalj som artikeln inte nämner som är intressant är att den nya har dubbelt så mycket RAM som den förra (128 istället för 64).

Härligt att höra!! Det är kanske den viktigaste detaljen förutom batteritiden då!

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Hur mycket data tar AGPSén för er?
jag har tre abb och tycker det verkar ta en hel del och resuterar i höga kostnader. Hur upplever ni det?

Jag kör med route66 i min telefon.
Någon som kör wayfinder på tre och hur uplever ni det i sådana fall?

Vill ha tipps på mera gps program om ni har några.

M.v.h Freddie

Permalänk
Hedersmedlem

max 10kb ska det dra för AGPS

Permalänk

Felaktiga numeriska GPS-koordinat?

Har haft min N95 nu i cirka en vecka, och börjat få igånd GPS'en. Laddat sverigekartan! Aktuell Gps-position presenteras rätt på kartan men det som irriterar mig är att jag inte kan få presenterat lat long att stämma med vare sig mina sjökort eller mitt kartprogram på PC'n. Jag tittar alltså på verktyg>gps_data>position. I Vaxholm får jag koordinaten N59.38 O18.33 men jag borde få cirka N59.24 O18.19.
Sjökort, kartprogram och N95 verkar alla använda WGS84.
Någon som har någon ide´?

Permalänk
Medlem

Hallå

Har en N95 nu och har en del funderingar om den. Har läst igenom HELA tråden men har frågor. Säkert någon som redan finns också.

Fråga 1,

Jag har nokia Bluetooth BH-600 och med den och luren ska det funka med röst uppringning och kunna slå senaste nr från BH-600. Men det funkar inte när luckan är stängd. Varför? Jag måste öppna luckan på luren för att det ska funka. Jag har knapplås och tele lås på.

Fråga 2,

Jag laddade hem kartor från nokias sida, men måste jag göra något för att få in dom i luren? Eller sköter sig allt själv med map loader som jag körde med? Jag har testat att koppla in min gps men då vill den koppla upp sig mot nätet så jag kan prenumerera på något. Jag har bommat att den ska koppla upp sig förutom med Integrerad gps. Allt annat är av där.

Och jag tycker att batteriet är dåligt. Har haft luren i 4 dagar nu. Men såg att många tycker olika där. Man måste ju kunna ha blåtanden på m.m utan att luren ska dö efter halva dagen på jobbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trut
Hallå

Har en N95 nu och har en del funderingar om den. Har läst igenom HELA tråden men har frågor. Säkert någon som redan finns också.

Fråga 1,

Jag har nokia Bluetooth BH-600 och med den och luren ska det funka med röst uppringning och kunna slå senaste nr från BH-600. Men det funkar inte när luckan är stängd. Varför? Jag måste öppna luckan på luren för att det ska funka. Jag har knapplås och tele lås på.

Fråga 2,

Jag laddade hem kartor från nokias sida, men måste jag göra något för att få in dom i luren? Eller sköter sig allt själv med map loader som jag körde med? Jag har testat att koppla in min gps men då vill den koppla upp sig mot nätet så jag kan prenumerera på något. Jag har bommat att den ska koppla upp sig förutom med Integrerad gps. Allt annat är av där.

Och jag tycker att batteriet är dåligt. Har haft luren i 4 dagar nu. Men såg att många tycker olika där. Man måste ju kunna ha blåtanden på m.m utan att luren ska dö efter halva dagen på jobbet.

Slår man över till bara GSM nät så räcker batteriet mycket längre. Byter bara till 3G när jag ska surfa, etc.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Blåtand drar rätt mycket kräm har jag upptäckt rent generellt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

GPS drar brutalt mycket ström

Permalänk
Medlem

Hellu

Nu till data anslutningar. Har lekt lite med mailen. Men nu uppe till höger under 3G sä ser jag en liten pryl som betyder data anslutningar. Jag har vart inne i aktiva anslutningar och ser att jag är ansluten till comviq. Men jag vill få bort detta. När jag kopplar från så dör det ett tag, 5 sec senare så är jag ansluten igen. Hur får man bort det helt, det ser ut att kosta pengar att vara ansluten hela tiden. För jag ser att Kb blir mer och mer :/

Jag fick bort det nu, startade om luren "Bara"
Helt otroligt, är det jag som är dålig på luren? Eller är det bara luren för 7000 kr som är "Slut"

Undra vart detta ska sluta?

Har läst lite om BH 600, hitta denna info i manualen som går att ladda ner från nokia...

När batteriet är helt laddat har du ca
7 timmars samtalstid eller upp till
220 timmar i passningsläge.

Går man in på www.nokia.se och läser om den står det så här.....

Taltid på upp till 7 timmar och passningstid på upp 170 timmar

Vad ska man tro? Jag tog upp detta eftersom min BH 600 inte längre kan ansluta till luren. :/

Permalänk
Medlem

Tjena.
Jag har en N95 och jag har lagt över lite musik till telefonen.
Hur gör ni?
Kopierar ni mp3 filen direkt eller konveterar ni den till något annat format?
Har aldrig riktigt förstått varför man ska knovetera om det är för att spara mer plats på telefonen.
Tycker det tar sån tid att göra så med alla låtar, mycket smidigare och bara skicka över i mp3 format.

Tack på förhand!!

Visa signatur

xciso

Permalänk
Hedersmedlem

bara o skicka över dina mp3 som dom är

Permalänk

Lat Long

Kan någon ge mig din N95´s gps-data (lat long) för en plats, område (ungefärligt värde räcker, jag vill inte veta var du bor). Jag får alltså inte min N95 att stämma med papperskartor men visar rätt position i Maps

Permalänk
Medlem

tjena,

min N95 ifrån 3 får ingen täckning längre, har varit så hela dagen.. Min flickvän kan få in täckning på sin 3-mobil som är av ett annat märke, men inte jag..
Det har åskat en del där jag bor idag, men det borde väl påverka min flickväns mobil med isåfall?

peace

Permalänk
Medlem

Fick nästan samma problem med min efter jag bytte fw... (fick ingen 3-täckning, bara vanlig täckning)
Var tvungen att byta simkort.
Prova ditt simkort i din flickväns telefon, får du ingen täckning i hennes heller,
så är det simkortet.

Visa signatur

KaBoom

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem, fast det var före jag bytte fw men jag löste det genom att göra följande

meny=>verktyg=>inställniningar=>telefon=>nät=>val av operatör, välj manuell och välj Tre, sedan så fick jag 3g täckning igen.

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem

Det skumma var att när jag satte i mitt simkort i tjejens telefon så funka det inte där heller. Men med hennes kort funka 3g-täckningen i min telefon..

Visa signatur

KaBoom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meathook
Det skumma var att när jag satte i mitt simkort i tjejens telefon så funka det inte där heller. Men med hennes kort funka 3g-täckningen i min telefon..

Det är ju uppenbart något fel på ditt (sim)kort och inte på telefonen. Kontakta 3 och be om ett nytt!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Jo det ränknade jag ut då jag bytte mellan telefonerna.
Fick sedan ett nytt kort av trebutiken, samma dag...

Jag svarade på *Freddys* inlägg, han fick ju nämligen igång sin tre-täckning själv..

Visa signatur

KaBoom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meathook
Jo det ränknade jag ut då jag bytte mellan telefonerna.
Fick sedan ett nytt kort av trebutiken, samma dag...

Jag svarade på *Freddys* inlägg, han fick ju nämligen igång sin tre-täckning själv..

Ah OK. Måste ha missat något

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
jag hade samma problem, fast det var före jag bytte fw men jag löste det genom att göra följande

meny=>verktyg=>inställniningar=>telefon=>nät=>val av operatör, välj manuell och välj Tre, sedan så fick jag 3g täckning igen.

Tack så mycket, detta gjorde susen

Permalänk

Lat Long

Jag vet varför Lat Long värden i N95 inte tycks stämma med en vanlig papperskarta!

Normalt anges Lat Long värden med grader, minuter och sekunder
t.ex 18 59 59 är nästan 19 grader!

N95 anger Lat Long med grader och decimaler av grader
d.v.s. 18.9999 är nästan 19 grader!

M.h.a. lite skolmatte kan man utifrån det ena räkna ut det andra!

P.S. Jag sitter med en dålig trådlös Telia uppkoppling till min PC hos jag inte sabbar forumet!

Permalänk
Medlem

fråga angående bakgrunds bild, la in en bild på mobilen som är 1554x2231, alltså avlång på höjden ( så som den ska vara ) det jag undrar är, jag försökte lägga den som bakgrundsbild, men bilden har typ bara upp halva skärmen. nån som vet hur man gör för att bilden ska ta upp hela skärmen?!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att lägga ut annonser på tradera tex i försök att sälja kopiorna som om dom vore äkta?
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=47726461

lagomt kul när dom får hem telefonen och inser att dom betalat så mkt för en kopia..