Permalänk
Medlem

Mus/musmatta

Hejsan, vet inte om detta är rätt forumsdel men jag provar här.
Min mus scroll vill inte mera så det får bli ny mus+ matta, några rekomendationer?
Grejerna kommer främst anv. till gaming så inget trådlöst tjafs tack, har provat det och..det var inte min grej.

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra att veta hur mycket du vill betala. Om du inte gillar trådlöst så har du aldrig använt en Logitech G7, men den kostar runt 700 kr. Men om du absolut inte vill ha en trådlös så finns ju Logitech G5 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333430) , i princip en G7 med svans.

Sen finns Razer Deathadder som jag aldrig använt, men som vissa verkar gilla: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332619. Ytterliga lite billigare är Logitech MX518: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=307658, och sedan kommer Microsoft IME 3.0: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325855.

Så det är bara att bestämma dig för hur mycket du vill betala. Men möss är ganska svåra att rekommendera, eftersom det är känslan som är viktig. Så om du har möjlighet kan du gå till närmaste OnOff/Elgiganten/etc och känna på några möss.

Permalänk
Medlem

Jag gillar min MX518:) Fast annars ska Razer vara bra;)

Musmatta har jag en Razer Mantis, kostade runt 2-300.

Permalänk
Medlem

Jag är EXTREMT nöjd men min G5a
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=503

Musmatta QPAD Gamer Low Sense - AIM Red, snart dax för en ny..
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=159

Visa signatur

Stationära: [Fractal Design Define R2] | Corsair TX 750W | Intel Core i7 8700k | Xigmatek Gaia Cooler | 48GB G.Skill Flare X Black DDR4 | RAID 0 2xWD Black 640GB | NVME Samsung 970 EVO 512GB | EVGA Z370 FTW | KFA2 GeForce RTX 3070 | Logitech G9x + Logitech G19 | AOC 31,5" Q3279VWF |
Macbook Pro Retina: 13,3" | Intel Core i5 2,7Ghz | 8GB | Intel Iris 6100 | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Testat G5, MX518, Copperhead, IME 3.0 och INGEN är nära hur skön Razer Deathadder är.... helt otrolig mus sen gör ju QPAD XT-R mattan endel också

Visa signatur

E6600 || Gigabyte 945GZM-S2 || Kingston PC-4200 1024mb || MSI Radeon X1950PRO 512mb || Samsung Spinpoint 260gb || Nonamer 350W || Razer DeathAdder || QPAD XT-R || Logitech G16

Permalänk
Medlem

Okej, kan meddela att jag för tillfället har en Razer Deathadder, min andra Razermus på ~1 år, så jag är inte vidare nöjd med kvaliten på dem. Annars är det en ruggigt skön mus. Qpad mattor har jag också provat och det var ingen personlig favorit. Ska titta på Razermattan. Mus står väl mellan en ny Deathadder, G5 eller Mx518

edit; budgeten spelar väl ingen roll egentligen, låt säga max 1.5k för mus + matta, men det borde väl gå på runt tusenlappen max antar jag

Permalänk
Medlem

Jag har en Razer DeathAdder. Den är sjukt bra tycker jag.

Jag har en musmatta från Clas ohlson för 19kr. Fungerar perfekt. Jag har aldrig provat en musmatta för 200-300kr, tveksamt om det är värt dom pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dogge123
Jag har en Razer DeathAdder. Den är sjukt bra tycker jag.

Jag har en musmatta från Clas ohlson för 19kr. Fungerar perfekt. Jag har aldrig provat en musmatta för 200-300kr, tveksamt om det är värt dom pengarna.

Fördelen är först och främst storleken anser jag, då man kan köra på mycket lägre sens och göra stora svepande rörelser och samtidigt få god precision. Sen uppfattar jag responsen som något bättre på "märkesmusmattor". Alltså att musen inte "flippar".

Permalänk

Har en logitech MX518, fungerar bra, e skön o inte såå dyr

Kommer nog köpa en dyr musmatta senare, nu e de en billig en

Annars rekommenderar folk och experter Icemat, glas , Steelpad 5L/S&S , Qpads och lite annat

Visa signatur

ATI radeon HD3870, Intel Core 2 Duo E6750, Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD, Western Digital Caviar 320GB, Corsair XMS2-6400 2GB. i ett Sonata III
+
Logitech Mx518 , icemat 2nd edition & en LG L204WS

Permalänk

Jag och mina tre andra polare beställde samtidigt varsin Razer Diamondback. Använda i runt ett år, inga problem utan 100% nöjda.

Mvh

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - ASUS ROG Ryujin II 240 - Gigabyte 32" AORUS OLED 4K 240 Hz DP 2.1 -

Permalänk
Medlem

Tycker det här verkar väldigt intressant.

Vad tror ni, kommer icematens Bredd 300mm x Höjd 250mm kännas litet jämfört med Bredd 380mm x Höjd 280mm från min nuvarande Steelpad 5C? Spelar som sagt med väldigt låg sens och behöver mkt yta.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör att du vill byta från din nuvarande musmatta? Är den sliten, eller vill du helt enkelt ha en ny?

Jag kan i alla fall rekommendera SteelPad S&S. Kommer inte ihåg exakt hur länge jag haft den, men över ett år i alla fall. Den ser ut som om jag precis köpt den, och den är riktigt skön tycker jag. Men IceMat ska ju också vara bra, litar bara inte på en musmatta av glas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Vad är det som gör att du vill byta från din nuvarande musmatta? Är den sliten, eller vill du helt enkelt ha en ny?

Det är väl en mix av båda antar jag.

Antar jag beställer en G5 + ännu icke bestämd musmatta senare under dagen

Permalänk

Hmm G5 rekommenderas inte till icemat enligt recension på komplett :S
Så kanske nån annan eftersom du tog G5 , men nu har du la redan beställt kanske

Visa signatur

ATI radeon HD3870, Intel Core 2 Duo E6750, Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD, Western Digital Caviar 320GB, Corsair XMS2-6400 2GB. i ett Sonata III
+
Logitech Mx518 , icemat 2nd edition & en LG L204WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _ToRnAiDo_
Hmm G5 rekommenderas inte till icemat enligt recension på komplett :S
Så kanske nån annan eftersom du tog G5 , men nu har du la redan beställt kanske

inte beställt ännu, tack för varningen, hmm..undra vad det blir då, var mest inne på icemat nämligen..kanske inte blir ny matta då, eller jo det får det bli. Razer mantis kanske, den är iaf stor

alt 1 Razer mantis

alt 2 Steelpad 5C MyM edit (har denna nu, riktigt bra)

alt 3 Revoltec Everglide verkar också vara passande storlek någon som vet om den är bra i övrigt?

Permalänk
Medlem

ie 3.0 + Qpad lowsense billigt och omtyckt av måååånga

Permalänk
Medlem

använder IME 3.0 .. funkar perfekt o e bra

Visa signatur

450watt, AMD 3000+ (1,8Mhz), 512 RAM, Elitegroup nFORCE4 - A939, nVIDIA Asus eXtreme N6200TC PCI-E 256mb