Permalänk

Gillar ni eran röst?

Tja.

Som alla (till största del iaf) vet så kan man nästan känna på sig lite hur en människa låter bara på sättet han ser ut och rör sig på.
Dock så är det ju många som ogillar sin egenröst när de hör den.

Är inspelningar så man igentligen låter eller vrids det till?
för "där uppe" så hör man ju sig själv när man pratar och det låter inte alls som när man har sig själv. men när man hör andra IRL eller via någon inspelning så låter de likadant.

Fan om jag verkligen låter som jag gör på rösten så låter jag nog som en nerdrogad 45åringmed en höfläkt i halsen.

Så tycker ni om eran röst ?
eller vad tror ni? utveckla gärna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Haha, jag tycker det samma.
Skulle vara intressant att höra vad andra tycker om sin röst. Samma sak att se sig själv på video för den delen också.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Nej jag gillar inte min röst. Jag har svårt för att göra mig hörd ibland.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tycker att jag låter förjävligt när jag hör mig själv på en inspelning.

Permalänk

Jag gillar min röst ibland, när jag har pratat lite halvmycket så den är lite småhes. Inte så den rasslar eller så liksom men lite dämpad. Rocknroll. Fast typ alla jag känner tycker jag har en fin röst. Så jag är nöjd.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag ogillar min röst en del ...

Har frågat min tjej en gång hur jag låter , så hon spelade sonika in min röst på en mycket fin rullbandare , så det låt kristallklart , sen spelade hon upp det .... Kan väl säga att jag inte vill höra den inspelningen igen..

När jag var liten , ca 13-15 år , då hatade jag min röst och ville absolut inte höra min egen röst , ville inte äns se mig själv på film.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag och en kompis snackade om detta för någon dag sen. Vi kom fram till att man tyckte sin egna röst lät mycket konstigt när man lyssnade på inspelning. Men att andra inte hör den som man själv hör den. (Inspelat då).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Jag och en kompis snackade om detta för någon dag sen. Vi kom fram till att man tyckte sin egna röst lät mycket konstigt när man lyssnade på inspelning. Men att andra inte hör den som man själv hör den. (Inspelat då).

Så MÅSTE det vara.
Om inte annat för att jag skulle bli mycket deprimerad om jag verkligen låter som jag upplever det på band/film.

Visa signatur

Den här anslutningen har begränsad eller ingen anslutningsmöjlighet

Permalänk
Medlem

Haha, jag har en stämma som slår det mesta. Fullständigt tonhoppande.

Btw, jag hatar min röst.

Permalänk
Medlem

Gillar min röst knivskarp. Däremot så har jag en vana att snappa upp dialekter lite varstans och prata utan att vara medveten om det. Så trots att jag har bott i Göteborg i hela mitt liv, så låter jag som en dryg 08.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Fyfan. Jag låter förjävligt och ser förjävlig ut på film eller på bild. Usch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Fyfan. Jag låter förjävligt och ser förjävlig ut på film eller på bild. Usch!

Samma här! (Notera att jag trots detta är sångare i ett metal-band..? Fast det kanske inte är så mycket till "sång" )

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är inspelningar så man igentligen låter eller vrids det till?
för "där uppe" så hör man ju sig själv när man pratar och det låter inte alls som när man har sig själv. men när man hör andra IRL eller via någon inspelning så låter de likadant.

Anledningen till att man inte "hör sin röst som vanligt" när man lyssnar på en inspelning beror på hur ljud sprids. Basen i rösten sprids mer ut åt sidorna från munnen och du hör därmed din egen bas något för mycket, så att säga. När du lyssnar på din inspelning så är basen inte längre lika "överrepresenterad" och du känner inte riktigt igen din egen röst.

För din kompis blir det knappt någon skillnad, eftersom han alltid hör din bas på samma sätt som den hörs i en inspelning.

Inspelningen är därmed din "riktiga" röst, då du för andra låter såsom du låter på inspelningar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Gillar min röst knivskarp. Däremot så har jag en vana att snappa upp dialekter lite varstans och prata utan att vara medveten om det. Så trots att jag har bott i Göteborg i hela mitt liv, så låter jag som en dryg 08.

Detta kan jag intyga.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Nix.. men diggar röstförvrängningarna, eftersom andra gillar det ;P

Permalänk
Medlem

Som så många andra avskyr jag att höra min röst uppspelad. Många andra säger dock att den är behaglig att lyssna på, så jag får lita på dem.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

När jag hör mig själv inspelat har jag ibland svårt att höra om det är jag som talar eller min bror, lite konstigt, i vanliga fall tycker jag inte våra röster är så lika.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hatar min röst, tycker att den är alldeles för mörk och kill-liknande :S

Permalänk
Medlem

jag låter helt kvävd när jag pratar känns det som. Som att jag saknar det övre registret totalt. Som att jag har en kanelbulle i halsen eller nåt.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha förmågan att prata en aning djupare, annars är den okej.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag är ganska nöjd med rösten, tyvärr kan jag inte säga detsamma för dialekten :/

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem

Hatar min röst, är alldeles för ljus.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har inte ens en åsikt i frågan

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Som så många andra, så ogillar jag min egen röst. Blir nästan chockad första gången jag hörde min egen röst inspelad.

Undrar varför så många tycker så illa om sin egen röst?

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem

Haha jag låter verkligen föörjävligt när jag hör mej själv inspelat
Knappt så man vågar prata efteråt

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

De flesta ogillar sin röst vid inspelning/uppspelning.

Min låter katastrof. Samtidigt gäll, men basig. Dessutom har jag ett dialektfel eller något, pratar inte som resten i min omgivning.

Permalänk

Så som den låter i mitt huvud (...) så gillar jag den.
Så som den låter inspelad får mig att bli självmordsbenägen...nästan...

Extra kul med tanke på att jag får höra inspelningar av mig själv dagligen

Permalänk
Medlem

Måste spela in mig själv och testa..

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Måste spela in mig själv och testa..

Det kan bara sluta på ett sätt och det är att du ångrar dig för att det lät så hemskt!