Permalänk
Medlem

datorn startar inte längre??

hej alla kunniga!

datorn startar inte...

det börja med att när jag tryckte på on/off knappen då starta datorn/ fäktarna i ca 1sek och ingen bild.. sen dog den... tog då ut batteriet till bios och vänta ca 10min starta om och nu går alla fläktar som dom ska och alla lampor lyser som dom borde och inget felljud! men ingen bild och inget händer!

#prova att kolla att grafikkortet fungera och det gör det på en annan dator!
#drog ut sladdarna till alla fäktar... men funkar inte ändå!
#koppla bort hdd.. inget händer
#koppla bort cd/dvd rom... inget händer!
#starta om med bara ett ram minne.. inget händer!

har kollat alla sladdar!
däremot så tror jag mig tycka att fläkten på grafikkortet går "ojämt" viket vill säga att den snurrar men hastigheten ändras upp och ner???

någon som har varit i samma sits och har en lösning???

Permalänk
Medlem

Nu är vi tre med så gott som samma problem...
Mitt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
psypuls: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Vi vill gärna ha ett tips allihopa

Men jag kan rekomendera dig att läsa den här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu blir det riktig undersökning!!

ska jag demontera hela datorn och kolla varenda skruv etc för fel!

återkommer så snart jag har ett bra svar på vad som är fel!!
mina misstankar är moderkortet men men... vi får se!

har läst dom länkade trådarna men ser inget direkt som jag kan jämföra med då jag byggde datorn för ca 1år sedan och utan problem.... förens nu!

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem (antar jag) med min nybyggda dator.

gigabyte p35-ds4
q6600
8800GTX
Corsair 620w nätagg

Alla fläktar rör sig 1cm och led lampan som indikerar att datorn är igång "blinkar till", lyser i max 1 sek, och sen stängs datorn av.

Jag har bytt moderkort, och är på väg att byta nätagg. Men innan jag byter tänkte jag höra med folket på SweClock.

Jag har testat att dra ut grafikkortet helt och har testat minnena var för sig, det blir fortfarande samma problem, inte ens ett pip ifrån moderkortet (troligen pga att den inte hinner pipa innan den stängs av).

Ska iväg och testa det där med batteriet till moderkortet nu, och se om det funkar för mig.

Visa signatur

Livet är kort, och det är lika bra det...

Permalänk
Avstängd

hur gammal är datorn ,prova med andra minnen koppla bara in moderkort grafikkort o cpu o starta upp det är det ända som gå o göra ,testa cpu i annan dator testa minerna o grafikkoret i andra datorer ,som sagt sa det innan säger samma igen bara o testa sig fram.

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Har samma problem, har dock haft datorn i några veckor nu och den har funkat perfekt. Förutom något irriterande som gör att när man spelar WoW i window mode och sedan öppnar upp ett annat fönster, så börjar wows grafik lagga fram typ 1 bild/s. I alla fall, har samma problem och testade att ta ut ATX 12V kabeln eller vad den heter, och då startar allt dock ingen bild på skärmen. Har testat att ta ut batteriet och allt det där byta alla sladdar etc.

Permalänk
Medlem

Har ni kopplat i alla sladdar. Dvs. PCI Express, P4 kontakten till moderkortet osv. Alla distanser sitter på plats(kortslutning?)? Har ni floppy enhet (satt i sladden på rätt håll?)? Moderkortssladdarna från fronten/usb/firewire/högtalare sitter rätt?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Ja, har alla sladdar inkopplade. Som sagt datorn har funkat bra i flera veckor innan, har testat med att "strippa" datorn men det kommer inte ens ett pip datorn bara stängs av direkt.