Koppla Z-5500 baslåda till annan förstärkare

Permalänk
Medlem

Koppla Z-5500 baslåda till annan förstärkare

Hejsan!

Har sökt och sökt men inte hittat någon som verken gjort det eller skrivit om det.
Kopplat baslådan i Logitechs Z-5500 till en "vanlig" förstärkare/receiver.

Jag tycker att det borde gå utan några större ingrepp. Det går ju en sladd från "decoden" till baslådan.
Den har ju 15 ledningar i sig, borde inte två av dom styra endast baselementet?
då borde man kunna koppla på en RCA-kontakt på och koppla in i en receiver?

Såhär ser baksidan ut.

Bara helt lösa tankar av en som inte är så insatt, men sugen!

Permalänk
Medlem

nej det går nog inte. då själva "förstäkaren" sitter i baslådan. det du kan göra är att öppna lådan och koppla direkt på basen om du har en annan förstärkare. tänk då på att du måste filtrera ner hertzen lite.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som vet nått om det?

Permalänk

en poolare som köpte mitt z5500 kopplade in n förstärkare i det där systemet men det lät inge vidare faktiskt

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Klart det går, bara köra en lågnivåsignal (lfe-signalen från din reciever) till rätt pinnar i d-sub kontakten på subban. Vilka pinnar det nu är får du ta reda på. Maila tillverkaren, kolla internet om nån annan gjort likadant, kolla nån servicebok. Annars kan du ju prova att trycka tåtarna från en avklippt kabel (som det går signal i från recievern) mot olika pinanr i d-sub kontakten och se om det låter nånstans.

Allt detta förutsätter då förståss att dacen inte sitter i lådan utan att d-suben är avsedd att ta emot analog lågnivå.

Permalänk
Medlem

Ja det är så jag har tänkt mig!
Frågan är ju bara vilka pinnar, risken finns kanske att man förstör ngt om man testar sg fram på det viset?
Har kollat överallt men det står inte, får maila tillverkaren.

Nej det tror jag inte den gör, sitter nog i den lilla "panelen"