3Mobil-TV, MSN, Skype på unbranded Nokia!

Permalänk
Medlem

3Mobil-TV, MSN, Skype på unbranded Nokia!

Vill du ha 3's special program så som 3Mobil-TV, MSN, 3Music Player osv på en obrandad Nokia telefon? Gör då enligt följande:

Tryck och håll in 0 på telefonen i tre sekunder --> då bör 3's sida öppnas, bläddra ned till bilden som säger 3 fria månader 3Mobil-TV klicka och ladda sedan ned programmet!
För 3Player: Bläddra till Ikonen Musik, gå in där, bläddra ned tills du kommer till Musikspelaren 3player, klicka och gå in på ny sida, klicka sedan igen och nedladdingen skall börja!

För mer 3 grejor bläddra ned till Allt innehåll på Planet3, här finns bla annat Skype och MSN.

Går man in via mobil.tre.se(/portal) så fungerar det inte.
3Mobil-TV v1.17 har jag installerad.
Jag har även skype installerad!

En MSN version som är bättre än 3's hittar du på: http://www.endera.eu/sis/
Den är specialutvecklad för Nokia.

Lycka till!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Hmm.. Men frågan är om data trafiken är gratis om man har en unbrandad 3 mobil. Det hade ju varit guld om nån kunde bekräfta om den data tafiken är gratis eller inte.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Om du inte har ett 3Mobil-TV abbonemang hos 3 så kan du inte koppla upp dig. Du kan också använda vilken MSN som helst så länge du har ett abbonemang på MSN hos 3 så betalar du inte för datatrafiken!
Har du däremot inte MSN abbonemanget, som kostr 19:-/mån så får du ju betala för trafiken.

Du kopplar ju upp dig emot 3's server och dom håller ju reda på vad du har och inte har genom ditt telefonnummer.

Men givetvis så garanterar ju jag inget!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Du måste använda dig av tre´s egna MSN-klient om du vill nyttja deras tjänst med obegränsad trafik. Och om jag inte har helt fel kostar detta 39kr per månad vilket får betraktas som dyrt med tanke på hur dålig den är.

Permalänk
Medlem

hehe.. nu blev det 2 motsatta svar.. vem har rätt? det e ju inte så man kan ringa 3 och fråga om man behöver betala för msn trafiken om man unbrandar sin lur..

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem

Haa-Haa så är det väl hela tiden! motstridiga uppgifter!
Jag använder själv MSN genom 3 så jag borde veta vad det kostar eller?
Windows Live Messenger 19.00 sek/mån Det är bara att logga in på Mitt3 och klicka på ikonen Mina Tillval så får man ju uppgifter på vad allt kostar. Det har varit gratis att använda MSN sedan november/december förra året och nu när dom tänkte börja ta betalt för tjänsten så ville dom ha 39:-/mån, men något fick dom att ändra sig
Som sagt så använder jag tjänsten själv och kan inte se att det dras några pengar för någon trafik på MSN.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Vila i frid

Finns det någon bra msn klient till UIQ3?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Haa-Haa så är det väl hela tiden! motstridiga uppgifter!
Jag använder själv MSN genom 3 så jag borde veta vad det kostar eller?
Windows Live Messenger 19.00 sek/mån Det är bara att logga in på Mitt3 och klicka på ikonen Mina Tillval så får man ju uppgifter på vad allt kostar. Det har varit gratis att använda MSN sedan november/december förra året och nu när dom tänkte börja ta betalt för tjänsten så ville dom ha 39:-/mån, men något fick dom att ändra sig
Som sagt så använder jag tjänsten själv och kan inte se att det dras några pengar för någon trafik på MSN.

Du har så rätt så, priset är 19kr och ingenting annat.

Dock kostar det pengar för trafiken om du använder en annan klient än 3´s egna. Exempelvis mig33 eller nya Live Messenger för S60 som verkligen fungerar jätte bra.

Permalänk
Medlem

Efter lite testande så verkar det som man betalar för datatrafiken när man använder en annan MSN än 3's egna.
har också prövat att tanka hem 3's MSN, Mail i mobilen men får det inte att fungera då efter installation det blir ett 'Certifikatfel' och installationen avbryts!
Så är det några certifikat som man saknar efter att ha obrandadt sin 3-telefon?

I vilket fall som helst så fungerar det att ta hem och använda:
3Mobil-TV
Skype
3Player

Sling och övrig programvara verkar inte gå att få utan brandning!

Om det är någon som unbrandat sin (3)Telefon och vill ha brandningen tillbaka så kan jag hjälpa till med det! Dock medför det en nedgradering av programvaran!

Har tittat runt lite i världen och det verkar som att överalt så är 3 kvar på 3.0704.1.0.1.
Verkar inte vara någon uppdatering i sikte heller!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!