Permalänk
Medlem

Tackar igen!
I princip allt är byggt av mig, kolla byggloggen för bilder under byggets gång.
Märket WI kom jag på ur huvudet det med

Angående slang och buntband så är slangen så pass tight att det egentligen inte skulle behövas någon säkring överhuvudtaget. Dem som har sysslat med Tygon 3603 vet att slangen har lite utav en "klistrig" känsla, som gör att slangen fastnar fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah äntligen skönt att Water Inside blev klart .. har följt bygget hela våren och det e ju ett riktigt hästjobb du har gjort ! Bara en liten sak är att de nog skulle ha en Scythe Kama Meter som fläktstyrare istället för den kan jag varmt rekomendera (finns lite bilder i mitt simpla galleri på en sån) ;).. men hela chassit och allt e bara så bra gjort ! 10+ blir de! Njut nu riktigt av din masterpiece

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Inaktiv

Det där var något extremt vackert bygge!!

Permalänk
Medlem

10p såklart. Hoppas jag får se det live snart.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

tja världigt fint chassi riktigt Coolt... fick en tia av mej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO

Angående slang och buntband så är slangen så pass tight att det egentligen inte skulle behövas någon säkring överhuvudtaget. Dem som har sysslat med Tygon 3603 vet att slangen har lite utav en "klistrig" känsla, som gör att slangen fastnar fint.

Precis. Man klarar sig utan säkring igentligen men vem fan vill riskera nåt igentligen, speciellt inte när man lagt ner xxx antal timmar och kanske nåt estimerat värde runt 15-20k.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

riktigt stilrent, ett av det bästa byggena jag har sett på sweclockers! 10p!

Permalänk

mycket vacert! Bra jobb från början till slut. skönt att du var sparsam med CCD!!

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Verkligen jättesnyggt, jag beundrar dig för att du har orkat köra hela racet och inte tröttnat. Har ett par frågor angående ledsen där fram, blev lite sugen Vad är de på för styrka och ungefär hur långt in från kanten sitter de? Det blir inte ett störande ljus, alltså bländande liksom?

Tacksam för svar.
/ Zurxel

Permalänk
Medlem

hur mycket vatten gick åt?

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

NysoO: Vad sägs om att skifta info-texten inne på XS

Tygon 3603 slang everywhere till Tygon 3603 tubing everywhere

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Avstängd

Schysst att få se ett riktigt bygge och inte någon patetisk bild på ett tonårsrum för en gångs skull.

Blir en 10a, solklart, TROTS att du satt på lite fula blåa dioder och sånt krimskrams.

Visa signatur

signatur?..

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker faktist inte det är nåt speciellt, nån måste ju få tycka det också. Visst ser det bra ut men jag tycker inte att det är ungefär: "Tjohej! Oj vad snyggt..!! 10p". Jag tycker det ser ganska stilrent ut, dock smutsigt eller liknande på sidan och märket som är utsågat tyckte jag inte alls om. Borde ju se bättre ut i verkligheten, men njaae. Inte riktigt min smak.

Inne i datorn tycker jag däremot att det ser riktigt bra ut. Men utsidan.... njaae.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

är beredd att hålla med föregående talare.. insidan var fin.. men utsidan var inget spec..

Permalänk

Du kunde inte hålla fingrarna borta ifrån de nya vattenkylda minnen Ett imponerande bygge!

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulletrance
Du kunde inte hålla fingrarna borta ifrån de nya vattenkylda minnen Ett imponerande bygge!

De dryga med minnestillverkarnas kylkonstruktion är man är tvungen att använda sig av ~8mm ID slang =/ Dom kunde ha satt 3/8" nippel istället så kan man använda masterkleer

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

jävlar vad läcker den var du..
lite sci-fi aktig med alla slangarna i chassit.

Visa signatur

Laconia

Permalänk

jag undrar om du har ett kärl där vattnet kan expandera?

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort.
Men gillar inte sidan. Borsta och polera den så den blir snyggare.

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calledalle
jag undrar om du har ett kärl där vattnet kan expandera?

Klart han har ett kärl, kolla näst sista bilden framför grafikkortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så jävla Extremt snyggt.. riktigt bra jobb 10p :D:D

Visa signatur

P4 3,4GHz, 2Gb ddr2 pc6400, 320GB wd, 8600gt 256mb

Permalänk
Medlem

inga dåliga komponeneter... ditt grafik kort är det ett visst ha begär på... synd att det kostar mer än en ps3a bara....

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt chassi. 10p

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Hedersmedlem

Galet snyggt, och nice komponenter också! Du lär inte bli besviken på prestandan!

Permalänk
Medlem

fan vilken bruk

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd

10 p .. Sket grymt..

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Du måste verkligen vara stolt över ditt arbete (skulle jag varit) verkligen skit snyggt !

Bra jobbat

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

du skulle kunna måla sidorna i silver metallic färg,så de inte skär sig i ögonen då man ser på den i övrigt mkt snygga lådan

Permalänk
Hedersmedlem

Svära käns ointerlektuellt.
Snyggt! Helt klart.
Vad gick kalaset på? dvs vattenkylningsgrejjerna, utan fläktar.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Tack återigen allihopa! Har nu haft datorn ett tag och kan minst sagt säga att jag är riktigt nöjd med allt
CrAcKman: Har inte riktigt vågat räkna men, 3k kanske

Visa signatur