Permalänk
Medlem

Vad har jag för moderkort?

Jag har fått igång min stationära, jag bytte bara ut hårddisken till en ny. Anyway, jag tänkte köpa mer RAM minne till 1 gb från 512 mb. Men jag vet inte vilka hastigheter mitt moderkort stöder.

Det är en "udda" typ. Den har bara en PCI port, en AGP...två RAM platser. En sådan kompakt, liggande dator som man har på arbetsplatser som skärmen kan stå på.

Vars kan man se på moderkortet vad det är för model/märke? Finns det nåt program som kan avslöja vad man har för komponenter?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Everest Home Edition eller System Information for Windows(SIW) fungerar bra. Båda programmen berättar för dig vad du har för maskinvara med SIW är lite mera ingående.
Men om du bara vill ha namnet på ditt moderkort är nog Everest det bästa valet. Båda programmen är gratis.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

Visa signatur

Intel i5 2500k | Asus p8p67 EVO | Radeon 270 + 290 | Corsair Vengeance 24gb | Corsair TX850 | Fractal Design R4

Permalänk

På mitt moderkort stod beteckningen med stora (relativt) bokstäver, till höger om processorn, dock inte tillverkarens namn, men det löste google.
De flesta tillverkare har nog namnet skrivet på kortet, men placeringen varierar.

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx