Permalänk
Medlem

Thermalright 775 backplate

Hallå

Har en backplate från thermalright till socket 775, monterade av den idag och dumt nog hade jag tagit bort skyddstejpen som skyddar klistret (vita fyrkanten på bilden) så den var lite svår att få bort. Resultatet blev en backplate utan den fyrkantiga upphöjda kudden, dvs en helt oanvändbar backplate.

Vad ska jag lägga i mellan istället? Behöver ju något som är några mm...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

har du slängt biten eller ? annars äre ju bara o klistra dit den igen :P. Försök göra en likadan ? Materialet bör nog vara en isolator. (Icke ledande material).

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Mja alltså den gick sönder när jag tog bort den från moderkortet, klet av allting

Ja givetvis ett icke ledande material. Läste armaflex någonstans... kanske kan va något? Vart köpa?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

:o, måste man ha plast biten på också som finns med på bilden :S den kasta jag nämnligen :<, men har iaf inte märkt av nån kortslutning så ;P

Permalänk
Musikälskare

Kontakta tillverkaren

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Plastbiten behövs oftast inte men är bra att ha, IFALL man lyckas dra åt så mycket att man får kontakt, eller att något sticker upp ovanligt högt från moderkortet. Jag skulle aldrig montera en backplate utan det skyddet iaf.

EDIT: Har kontaktat thermalright nu, tack för tipset flashen!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Dubbelhäftande tejp och en bit tunn kartong?

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |