Permalänk
Medlem

ny spelmaskin!

Ska köpa ny dator och har lite frågor angående vilka komponenter jag ska inhandla.

Jag hade tänkt köra ett 8800GTX, så mycket mer vet jag inte.

Har razer lurar så är det värt att satsa på ett razer AC-1 kort?, eller ska jag satsa på ett creative fatality?

Och så undrar jag om killers nya nätverkskort är nått att ha isåfall vilket av dem?, har läst lite men inte direkt kommit fram till om det är värt det.

Och även vilken processor jag ska satsa på, jag är inte mycket till klockare, men jag är beredd att lägga ut lite pengarmen vet inte riktigt om en extreme quad processor är värd pengarna, så vad tycker ni jag ska satsa på?

Vilket moderkort tycker ni är bra och prisvärt?, länka gärna.

Tcker ni jag ska köra: Corsair TWIN2X2048-8888C4DF Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8888 1111MHz EPP som kostar runt 5200:- eller räcker det med ett Corsair TWIN2X2048-6400C3DF Dominator 3-4-3-9 Xtreme 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-6400 800MHz EPP kostnad runt 2600:-.

Jag vill ha en ultimat dator men endå ha tänkt lite på ekonomin. Så tips o råd välkomnas med glädje!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet att det är spännande och att man vill kolla in allt nytt men mycket handlar om att lura av sådana som dig så mycket pengar som möjligt. Så glöm Razor ljudkort och Killer nics och allt vad det heter för det ger näsan inget extra men kostar mycket pengar, utan sätt pengarna där dom gör nytta och ger spelglädje.

Då du vill ha ett 8800GTX så måste du välja låda med omsorg då de korten är längre än andra kort och de flesta billiga lådorna inte får plats med en.

För spel gäller råstyrka så jag rekommenderar inte en Quad processor utan en snabbare Dual core istället.

När det gäller ljud och spel så är den enkla sanningen att det är Creative man skall välja.

Moderkort som gäller är de med P35 chip då dom har fullt stöd för allt det senaste inom processorer.

Skall du inte överkocka behöver du inga dyra superminnen utan välj vanliga minnen för prestandaskillnaden blir i ditt fall minimal.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=489845...

Saker som processorer kan vara lönt att kolla runt för då det kan skilja mycket i pris.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tack!! du fick mig på lite billigare tankar :), nu kan jag lägga pengar på något annat skoj också

Permalänk
Hedersmedlem

En bra idé för skoj vill man ha.

Nu kan du köpa en dunder skärm eller massor av godis....:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Instämmer. Att köpa en "ultimat" dator är att kasta pengarna i sjön eftersom det ändå alltid finns nyare och bättre teknik runt hörnet.

Köper du din dator enligt MaLos rekommendationer så kommer du att som normalanvändare få betydligt mer prestanda mätt per krona.

Sen så kan det ju vara en annan sak att somliga har det som sin hobby att alltid ha den "värsta" datorn.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

mm, jag är nog lite av den personen som alltid vill ha värst, men jag försöker bättra mig iallafall :D, men om det nu blir så att jag kanske i framtiden kommer vilja klocka datorn, är det då nått jag ska byta ut ?

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Okej va bra! :).

Permalänk
Hedersmedlem

Hade du valt en svagare processor med lägre frekvens så hade du behövt ett bättre moderkort men nu krävs så lite extra för moderkortet att det räcker med bättre kylning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Okey, men tycker du inte jag ska satsa på något bättre minnen kanske om jag nu kommer klocka i framtiden?, och så funderar jag lite på att köra SLI med 2 st 8800gtx vilket nätagg är bäst isåfall ?