Permalänk
Medlem

K800i problem!

Hejsan!

Min mobil har alltid varit flippad med täckningen, så som vanligt när ja tappar den startar ja om den och det blir bra igen.
Denna gång jag startade den så lös det vitt och sen så kommer sony ericsson loggan fram som när man stänger av den och fryser sig där!

Någon med dylikt problem? eller som har en lösning?

Mobilen är köpt från katshing och jag tror det är 2 års garanti på den i värsta fall. Tänkte om någon visste så man kan lösa det själv.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4,4Ghz | 16GB HyperX @ 2787Mhz | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING V2 | EVGA Supernova G2 750W | 1TB WD Black SN750 |

Permalänk

Hej
De kan ju helt enkelt vara så att antenn eller något sönder/lossnat när du tappar mobilen. Men testa att ta ur batteriet ett par sekunder och testa igen. I värsta fall kan du ju försöka göra en om flashning av systemet via Sonyericssons hemsida.
Tänk dock på att garanti inte täcker sådana här typer av skador som beror på att du själv vållat skadan, garanti täcker enbart fel som uppstår med mobilen som ej har med ens olycka att göra.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Re: K800i problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreAmeR
[...] så som vanligt när ja tappar den startar ja om den och det blir bra igen.

[...] 2 års garanti på den i värsta fall.

Vänta lite nu, sedan när täcker garantin att man tappar mobilen? Fabriksfel är det väl, eller?

Sedan är det väl inte så konstigt att mobilen slutar fungera korrekt efter att man har tappat den?

Tänker jag fel?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

tappat täckningen!

som sagt täckning har alltid varit konstigt och ja får jämt starta om den när ja inte har täckning (Utryck: tappat täckningen)
ja testade ladda mobilen typ 20 min sen dra ur sladden starta och den funkade starta upp nu men vågar inte starta om den igen!

felen som är på min mobil är inte självförvållat!

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4,4Ghz | 16GB HyperX @ 2787Mhz | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING V2 | EVGA Supernova G2 750W | 1TB WD Black SN750 |

Permalänk
Medlem

Prova lämna in den, så länge den inte har några jätteskador på skalet så brukar det gå bra. Oftast fyller butiken i vid inlämning om telefonen verkar skadad p.ga oaktsamhet, oftast mjukvaruproblem, eller eprom krångel.

även fast den är köpt på nätet kan du lämna in den i vilken butik du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
även fast den är köpt på nätet kan du lämna in den i vilken butik du vill.

Beror väl på om personalen i butiken önskar jobba gratis.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra

även fast den är köpt på nätet kan du lämna in den i vilken butik du vill.

Om man går till ett SE service center och visar upp kvittot så kan man väl lämna in den där. Om felet täcks av garantin dvs. Eller har jag fel?

Aldrig att du kan gå till vilken butik som helst och få den lagad gratis.

Permalänk
Medlem

Nej inte på ICA, och inte på Willys ^^.
Trodde att det var underförstått i ett "entusiast" forum att när jag skriver butik menas en mobiltelefonbutik.

Har lämnat in SonyEricsson telefoner köpa på nätet både på Dialect och The phone house, utan problem, och fått dem kostnadsfritt reparerade då det varit inom garantitiden.
Butikerna reparerar inte telefonerna själva längre, utan dem skickas på service, vanligtvis till Anovo eller Delta.
Detta är juh något butiker får betalt av SonyEricsson för, och dessutom så ligger det väl lite i en butiks intresse att ha god serviceanda för att locka kunder att återkomma till dem.

Det enda som kan göras i butik t.ex the phone house BUTIK är flashning av programvara genom SEUS PRO.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Nej inte på ICA, och inte på Willys ^^.
Trodde att det var underförstått i ett "entusiast" forum att när jag skriver butik menas en mobiltelefonbutik.

Har lämnat in SonyEricsson telefoner köpa på nätet både på Dialect och The phone house, utan problem, och fått dem kostnadsfritt reparerade då det varit inom garantitiden.
Butikerna reparerar inte telefonerna själva längre, utan dem skickas på service, vanligtvis till Anovo eller Delta.
Detta är juh något butiker får betalt av SonyEricsson för, och dessutom så ligger det väl lite i en butiks intresse att ha god serviceanda för att locka kunder att återkomma till dem.

Det enda som kan göras i butik t.ex the phone house BUTIK är flashning av programvara genom SEUS PRO.

Du missförstår helt och totalt och har helt fel och detta skulle jag vilja utbilda hela världens mobilkunder i:

Min butik får inte ett ruttet öre för att hantera en telefon som inte är såld hos oss, vi får inte ett öre för att handha våra egna lurar ens. Bara extraarbete och ansvar för din telefon om den skulle försvinna under frakt, den är fuktskadad eller dylikt.

Att visa "serviceanda" till kunder som köpt telefonerna på nätet anser jag vara idiotiskt då man för kunden visar att det är okej att snåla och köpa på nätet och sedan lämna i den butik där man bor, en butik som kanske är 200 kr dyrare på samma telefon!.

I slutändan kommer detta leda till att du själv får skicka din telefon till verkstaden då alla småbutiker reducerats till servicehanterare som bara får skicka trasiga telefoner till verkstäder och följdaktligen går i konkurs då de inte har någon inkomst.

Onlinebutikerna borde ta sitt ansvar, men ska man vara billigast får man vara sämst på annat. Om folk bara kunde inse detta...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

ifall man är smart så köper man mobilen hos någon nätbutik som har service arbete med geab the phone house elelr någe sådant.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Du missförstår helt och totalt och har helt fel och detta skulle jag vilja utbilda hela världens mobilkunder i:

Min butik får inte ett ruttet öre för att hantera en telefon som inte är såld hos oss, vi får inte ett öre för att handha våra egna lurar ens. Bara extraarbete och ansvar för din telefon om den skulle försvinna under frakt, den är fuktskadad eller dylikt.

Att visa "serviceanda" till kunder som köpt telefonerna på nätet anser jag vara idiotiskt då man för kunden visar att det är okej att snåla och köpa på nätet och sedan lämna i den butik där man bor, en butik som kanske är 200 kr dyrare på samma telefon!.

I slutändan kommer detta leda till att du själv får skicka din telefon till verkstaden då alla småbutiker reducerats till servicehanterare som bara får skicka trasiga telefoner till verkstäder och följdaktligen går i konkurs då de inte har någon inkomst.

Onlinebutikerna borde ta sitt ansvar, men ska man vara billigast får man vara sämst på annat. Om folk bara kunde inse detta...

Yep, därför ska man inte vara dumsnål, köper alltid från fysiskt butik.

Tycker att butikerna ska enbart ge support för telefonerna som dom själva sålt, inte fan kan jag gå tillbaka med ruttet köttfärs som jag köpt från ICA till Konsum

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.