Permalänk
Medlem

Logitech G9 & Nya G15

Permalänk
Musikälskare

Det blir bra, Logitech vi talar om...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Såg precis bilden av nya G15 (som du också länkat till); ÄNTLIGEN ett snyggare och smalare G15 säger jag bara! Sitter med det ganska billiga men lika värdelösa "Logitech Media Keyboard" och bara längtar efter ett fulländat t.bord, och nu verkar det äntligen som att det kommer ett!

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MeanGreen_SWE
Såg precis bilden av nya G15 (som du också länkat till); ÄNTLIGEN ett snyggare och smalare G15 säger jag bara! Sitter med det ganska billiga men lika värdelösa "Logitech Media Keyboard" och bara längtar efter ett fulländat t.bord, och nu verkar det äntligen som att det kommer ett!

Jag tyckte det var mycket fulare igen. Det skulle iaf kunna döpas till något annat det där är nästan en skam mot vanliga G15.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

visst form designen på nya g15 är snyggare men färgvalen är så man vill börja spy....

angående musen läs mitt inlägg i nyhetstråden om musen
Länk

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

G9:an är såå ful. Nya G15 är såå ful det med. Hade övervägt att ens ta emot sakerna om jag fick de gratis.

Permalänk
Avstängd

G9an verkar ju schysst, 3200 dpi och möjlighet att ändra form på den =P

Tangentbord vill jag hellre ha ett sådant ezreach 3020 eller vad det hette som någon länkade till innan, men det är ju kanske inte direkt för gamers ;D

Permalänk
Medlem

Nya G15 ser bra ut designmässigt, men jag är skeptisk till det orangea färgtemat, bytte precis t-bord till gamla G15 så jag lär nog vänta ett bra tag innan jag överväger ett byte, och då vill jag se ett annat färgtema och gärna en snällare prislapp än nuvarande G15 (740kr) men det är väldigt sällan något går ner i pris när en ny modell släppts dessvärre.

Appropå musen, 999 spänn för den där groteska skapelsen? Give me a break Logitech!

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Meeen... varför orange ??? Man kan inte byta färg på nya G 15 då?

Förutom orange så ser det nya G 15 riktigt inbjudande ut !

Men jag tror jag skall köpa den gamla varianten av G 15, kostar ju 680kr och lyser i snygg blå.
Den nya G 15 kommer nog inte kosta under tusenlappen gissar jag på.

Visa signatur

HTPC: [MSI FM2-A75IA-E53 mITX] [AMD A6 5400k] [Corsair 4x2Gb 1600Mhz] [SSD Intel 120Gb 330] [WD 6Tb] [LiteOn iHBS112 BR-brännare] [SilverStone Grandia GD05B] [Antec 350w PSU]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
G9an verkar ju schysst, 3200 dpi och möjlighet att ändra form på den =P

Tangentbord vill jag hellre ha ett sådant ezreach 3020 eller vad det hette som någon länkade till innan, men det är ju kanske inte direkt för gamers ;D

Ja 3200 dpi är ju schysst om man har överhög sens men skulle hellre vilja se att mustillverkarna gjorde sensorer som klarade snabbare rörelser istället.

Permalänk
Medlem

När släpps det nya G15 bordet då, eller är det redan släppt:)

Visa signatur

Love my Samsung Tv

Permalänk
Medlem

Är det jag som håller på att bli en kontorsnisse eller har mycket av dom nya datortillbehöven blivit väldigt fula??
Jag tycker det ser ut som sådana B-saker som följer med något robot-spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Är det jag som håller på att bli en kontorsnisse eller har mycket av dom nya datortillbehöven blivit väldigt fula??
Jag tycker det ser ut som sådana B-saker som följer med något robot-spel...

Nya G15 var ju otroligt fult, ja om jag skulle köpa ett t bord nu så skulle det vara ultra flat eller nåt liknande.. men nu har jag typ gått över till laptop så. men skall nog börja köra spel med mitt G15 när skolan börjar och man flyttar tillbaks till stan..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
G9:an är såå ful. Nya G15 är såå ful det med. Hade övervägt att ens ta emot sakerna om jag fick de gratis.

Jag trodde att du skämtade först men fifan alltså när jag såg G9an. Ful som stryk, men intressanta specs iaf.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

G15 är ingen skönhet nej.

Ny mactangentbordet är, men i funktion får det antagligen pisk.

Permalänk

Jag gillar nya g15 har fått nog av blått, nästan allt jag äger lyser blått. bra är också att dom har gjort lcd'n lite stabilare. har haft sönder den på mitt nuvarande g15 så. Att dom tagit bort 12 av extraknapparna och "bärhandtagen" är bra också, ganska onödigt egentligen.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är jag inte alls nöjd med de nya g15, pga att skärmen inte är "flip"model längre inte heller att ljuset i skärmen går att ställa för sig, jag personligen stör mig ofta när jag sitter och gibbar och får ljuset från lcd´n i nyllet Mindre macro knappar är också för mig då inte de bästa iom att man spelar wow och jag hade på gamla alla bindade.

Positivt är dock att de känns mer robust än gamla modellen. Dock så har jag införskaffat två nya av den äldre modellen eftersom jag själv då föredrar den layouten.

g9 har jag inte testat än. Men logitech är logitech som sagt, dock så kan även stora företag göra missar. Ska bli intressant och se hur skalmodellen fungerar rent praktiskt.

//Cheers!
DC

Permalänk
Avstängd

Finns redan tråd om nya G15.
Klart köp för mig, gammla G15 var så gräsligt fult(bärhandtagen liksom vafan) och dåligt (way way way för stort)

Älskar nya färgerna och mindre storleken, antalet macro knappar är perfekt.
Behöver inte mer Jag spelade wow också med 50+ binds utan några löjliga extra knappar

G9 blir det nog dock ingen.