komplett- ombyggnation på lagret!?

Permalänk
Medlem

komplett- ombyggnation på lagret!?

tja. beställde

* 1 Sunsway/ST Lab PCI SATA 2P, SiL3512
* 1 SilverLit X-Rotor Piccopter, fjernstyrt helikopter m/ 2ch radio, RTF, kanal A

från komplett söndagen på förmiddagen. i natt var paketet skickat. runt kl 01.40...

skickade ett mail till komplett(.no) och frågade varför dom tog sån tid på sig, och fick ett svar att det var semester och dom höll på att bygga om på lagret. så därför tog det 4(!) dagar att hitta mina saker och packa ner dom. hade planerat att leka med helikoptern sista helgen på semestern, men nu går ju inte det

är det nån i sverige som också fått samma svar? jag tycker det är dåligt av komplett att inte förbereda sig bättre inför semestrar osv....

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

Men helt seriöst, är 4 dagar något att egentligen klaga på?

Citat:

Produkter som finns i lager skickas normalt från vårt lager 1-3 arbetsdagar från att beställningen gjorts.

Dvs. en dag över normal leveranstid.

Permalänk
Komplett.se

zsimpey:
Det är verkligen beklagligt att vi inte lyckas ha samma goda leveranssäkerhet som vi och våra kunder blivit vana vid. Om man får skylla på nåt så blir det nog det dåliga vädret och att det gjort att vi, tillsammans med många andra butiker i Sverige, upplevt en mycket högre andel beställningar än vad vi kunnat ana, sett till perioden.

Men vi jobbar stenhårt för att komma ikapp och skall försöka vara i fas i helgen. Man skall med andra ord även i framtiden kunna förlita sig på att vi skall behålla en god leveranssäkerhet med korta leveranstider.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

ja men nu idag är det framme i oslo. tar minst 2 dgr till. dvs tidigast tis. dvs 9 dagar tot.... med helgen då.-

MATS, har du stor kontakt med norska delen? eller sköts det som två företag emd gemensam lagerhållning typ.

jag vet att det är mycket under sommaren, men jag tycker det är lika varje sommar...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey

jag vet att det är mycket under sommaren, men jag tycker det är lika varje sommar...

... Och det ser ungefär lika ut i resten av branchen, inget unikt för komplett, inget unikt för branchens som helhet heller, hela jävla sverige somnar under sommaren. speciellt under industrisemestern i juli

Permalänk
Medlem

men jag bor i norge, beställde från komplett.no...

jaja jag vet;)

känner en som jobbar på lager i norge. men inte hjälper det...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti