Permalänk
Robot

Första dator gravering

Motivet har jag tyvärr inte gjort själv utan tagit från en sida eftersom jag tyckte den var grymt snygg, hoppas jag inte blir stämd;) har graverat lite på plexiglas inann men bara som övning^^ tycker de blev rätt bra och hoppas ni tycker om de

Besök albumet: Första dator gravering av cosmos92

Permalänk

för att vara en första gravyr.. Klar 10a

Permalänk
Medlem

Otroligt bra gjort! Impad av ditt arbete.

Permalänk
Hedersmedlem

fint! 9P

Permalänk
Medlem

jag lånar denna tråd lite nu.. jag har ett hush och undrar hur man gör graveringar.. och om man kan göra det på chassit istället för på plexi.. nån som vet? och vad ska man använda?.. är det kniv eller?
//tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

Du använder enklast en dremel med gravyrset, det finns olika stift så du får testa dig fram ;).

Väldigt schysst gravyr måste jag säga !

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_vitti
jag lånar denna tråd lite nu.. jag har ett hush och undrar hur man gör graveringar.. och om man kan göra det på chassit istället för på plexi.. nån som vet? och vad ska man använda?.. är det kniv eller?
//tobbe

Finns i FAQ:n
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Permalänk
Medlem

ok.. tackar

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

WOW!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

grymt snygg 10a

Permalänk

Riktigt nice för första gången 10p!

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk

Jättesnyggt, det där skulle jag också vilja kunna, jag är mycket imponerad!

Permalänk
Medlem

För att vara en första gravyr så kan jag inte säga annat än enormt snyggt. Fortsätt i den takten

Edit: För att vara en gravyr över huvud taget kanske man ska säga

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

haha man tackar för allt support trodde inte att jag skulle få så possetiv kretik ^^ tackar tackar xD

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Nice gravyr pöjk

Permalänk
Avstängd

första? fan va nice:D plocka bort cs-gallret också så har du en riktigt snygg sida:D

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

aldrig xD

haha NEVER måste ju ha cs galler

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

är det htid logon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sb
är det htid logon?

nope det är det ej:P tror iaf inte de ^^ tog den från en sida som heter devaintart.com tror att han som gjorde den bara gjort den från huvet, han har flera liknande bilder

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

snyggt

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Det var snyggt men BORT MED CS GALLRET!!!!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha lite översiktsbilder också.. är det inte tt Mystique 631?

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Vart "köper" man en sån dära Gravera "grejj" xD :$
och är det svårt ? hehe

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk

Fan vad nice man! 10p utav mig