Darkfall Online -- framtidens MMORPG? --

Permalänk
Medlem

Darkfall Online -- framtidens MMORPG? --

Ganska snart så släpps Darkfall Online. Utvecklarna sitter för fullt och försöker få klar betan. Jag och mina polare sitter spända framför våra skärmar och väntar på det spel vi hoppas kommer kicka skiten ur WoW helvetet.

Vad är då Darkfall online?
Jo, det är ett spel som MMORPG världen aldrig tidigare skådat.
Det är ganska svårt att förklara men det är ett FPS (First Person Shooter), RTS (Real-time strategy) och RPG (Role Playing Game).

Darkfall Online har allt som tidigare MMORPG's inte haft. Det är det hela idén bygger på. Utvecklarna har kollat vad spelarna vill ha och utvecklat efter det.

I Darkfall Online kan du bygga din egen stad och har du en klan kan ni bygga allt från en liten hydda som ni med tiden utvecklar till ett stort slott.
Du kan slåss till havs med stora skepp o.s.v

Det sjuka med Darkfall Online är att det inte är level baserat!
Vill du konstruera något måste du som i verkliga livet lära dig hur man gör jusst den saken. Det är inte som i t.ex. RuneScape eller där du måste ha en viss level för att kunna göra en skål...
Och vill du kunna använda din stora nya yxa måste du lära dig hur man använder den.

En sak som är lite speciellt är att nästan alla items som existerar i spelet är craftable. Det kanske inte är så lätt men det ska tydligen vara möjligt.

Och combat systemet är FPS, det är inte som i WoW. Du klickar inte på en snubbe och kollar på när din char spöar skiten ur denne. Nej Nej, du måste själv ta kontrollen och använda dig av skillsen till att träffa rätt. Man kan även blocka vilket kan resultera i en lyckad strategi på ett slagfält.
Och håll i dig nu, detta kan tyckas vara lite konstigt men. Darkfall Online är 100% PVP!!! Du går inte säker nån stans. Gå utan ett stor team som täcker din rygg and face the consequences.

Men om man dödar fel personer vid fel tillfälle så kan det leda till att man blir ond. Vilket leder till att de flästa NPC's (som finns i de befintliga huvudstäderna och som folk ha hyrt) kommer att aggra på en så fort dom ser en. Onda personer kan ha klaner tillsammans trots att dom e olika races.

Detta säger jag ut av vad jag förstått om spelet. Nått kanske inte stämmer men...

Här har ni trailern som sammanfatter det hela:
http://www.youtube.com/watch?v=_bYYT6Wg3Gg

Snälla, sprid ut detta till era bekanta. Själv hoppas jag på att detta ska bli något extra.

"In Darkfall you are free, completely!"
http://darkfallonline.com

Permalänk
Medlem

Sorry mon, men det finns redan en Darkfall tråd.

Sökfunktionen är till för att användas

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Re: Darkfall Online -- framtidens MMORPG? --

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreKerN
Jag och mina polare sitter spända framför våra skärmar och väntar på det spel vi hoppas kommer kicka skiten ur WoW helvetet.

Tack för skrattet.

Permalänk
Medlem

Dom har utvecklat de i evigheter... de har skutit på releasedatum hela tiden så ja vet inte riktigt om de kommer komma "snart"

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Sötast

Sen så vet man att ett spel som folk väntar på kan faktiskt ta en stor del av kakan.

Men förutom en youtube video så finns det nästan ingen som vet vad i helskotta spelet var.

Vid bara minsta announcement om att WoW skulle släppas så gungade jorden.
Sen med varje trailer det släpptes... Whoah......

Darkfall, vad är det? Det verkar coolt. Men hur ska ett spel som 50.000 pers känna till vinna något?

Permalänk
Medlem

Kanske för att 50 000 personer känner ännu fler som känner någon som känner några, o rätt som de är så släpps de recensioner och sådan på webbsidor om spelet.

Om man tar för givet att spelet blir en succé

Eller dom kanske kör en Vanguard/DnL

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Darkfall, vad är det? Det verkar coolt. Men hur ska ett spel som 50.000 pers känna till vinna något?

Om spelet blir bra kommer det garanterat stora headliners som "Wow-dödaren är här, kolla in Darkfall"-typen. Nyheter om bra spel sprider sig väldigt fort på internet. Och om spelet floppar så beror det nog inte på dålig marknadsföring för sådant sköter spelarna själva ganska bra oftast.

Permalänk
Medlem

Tja frågan är, måste ett MMO verkligen ha 8m spelare för att vara bra? Nej det krävs inte, faktum är att MMO's oftast blir mer personliga och bättre desto mindre spelare det är, när antalet spelare blir för mycket känns spelet väldigt opersonligt ganska fort.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Darkfall online utveklarna har sagt att dom ska släppa spelet "snart" rätt länge nu och sist sa dom att deras mål var innan sommaren var slut. Själv tycker jag att Darkfalls pvp system är ap-coolt och grafiken är helt okej.
PS. bara så ni vet DET TAR EN JÄVLA TID ATT GÖRA ETT SPEL!

Permalänk
Medlem

Gillar tyvärr inte alls den grafiskastilen på spelet. Ideen är väl god även om Vanguard redan har mkt av de där ideerna i sig.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Såg på youtube filmen, verkade inte vara något speciellt som drog mig i alla fall.
Bara för att man är "fri" i ett MMORPG som dem verkar påstå betyder det inte att spelet faktist är bra. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Det enda framtid med Darkfall är när det släpps.

Permalänk
Medlem

påminner extremt mycket om Ultima Online, fast med helt annan grafik då.
Har aldrig spelat ett spel som varit så fritt som Uo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

allt utom att det är "FPS" verkar finfint, men om själva combat systemet liknar morrowind så kommer det inte funka....

Permalänk
Medlem

Verkar skitbra! Har allt som jag personligen har önskat i ett MMORPG; hyra egna datorstyrda gubbar, bygga egna byggnader, inget levlande. Säger bara OMG

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

Framtidens MMORPG? Tror mer på dagens (eller kanske t.o.m. gårdagens) vaporware, men vi får se.

Helt ärligt känns det inte särskilt lockande, och jag blir inte förvånad om det går samma öde till mötes som Shadowbane.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Intressant artikel - Samt att Aventurine har tagit ett lån på 20 miljoner Euro - Vilket man inte gör om man inte tror att det ska släppas.
http://df.warcry.com/news/view/75406-Surlys-Column-State-of-t...

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir av innan vintern, för wow är ju så tråkigt det kan bli, måste få ihop ett gäng så man inte blir gankad ? I darkfall..

Visa signatur

"Quiting is not an option"

Permalänk
Avstängd

Ska bli kul att prova, men har inga höga förhoppningar om detta spelet, tvivlar på att det kommer bli stort.

"kicka skiten ur wow" hoppas inte du menar att det kommer ens röra wow från mmo tronen För de kommer det inte göra.

men men, lite nytt nu iaf, AOC,WAR,Darkfall.

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att jag skulle vilja prova är att se om man kan designa armor etc som man själv vill. Men annars verkade det inte så bra :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Inte så värst imponerad egentligen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Är det ingen som ser fördelarna med att kunna bygga egna byggnader (som iofs går i andra spel med (men av videon att dömma är lite mer begränsat i detta spel)) och att kunna hyra in egna NPC? Det skapar så mycket större utvecklingsmöjligheter och så mycket mer intressanta situationer som kan uppstå i jämnförelse med att PvP:a i en liten instans eller att köra PvE i en stor grotta som aldrig ändras.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

bästa är att man får full corpse loot! woohoo

Visa signatur

"Quiting is not an option"

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaaGnall
Är det ingen som ser fördelarna med att kunna bygga egna byggnader (som iofs går i andra spel med (men av videon att dömma är lite mer begränsat i detta spel)) och att kunna hyra in egna NPC? Det skapar så mycket större utvecklingsmöjligheter och så mycket mer intressanta situationer som kan uppstå i jämnförelse med att PvP:a i en liten instans eller att köra PvE i en stor grotta som aldrig ändras.

Självklart.

Tar man andra MMO's så kan man i flesta fallen kasta bort alla städer natur osv och bara ha ett rum å stå å slåss i istället eftersom det aldrig förändras och inte påverkas av spelaren.

Men i detta har man mycket mer möjligheter i form av krig och pvp i allmänhet.

Lite som i Anarchy Online, att man kan sätta upp "Towers" lite varstans som man sen PvPar över att hålla. Mycket roligare än att gå in i en stad, döda 20 npc... sen spawnar npc å inget är förändrat :/

Permalänk

10.000 spelare i samma värld!?

Hur tusan skall det funka? Alla vet ju vad som händer om någon försöker Raida Ironforge i WoW. Servern lägger typ ner och alla disconnectas.

Lär vara ett ganska stort tekniskt hinder att komma över även om dom nu givetvis inte använder wow motorn.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Kommer nog vara mer krävande än wow. Håller med, kan nog bli knivigt. Om inte blizzard kan fixxa en laggfri raid av IF med sin armé av programmerare så kan det nog bli svårt för andra företag.

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Medlem

kan man gräva och förändra landkskapet som i Wurm Online. Kan man hugga ner träd? Växer allt från små växter till stora bjässar?

När man kan göra det är jag intresserad.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
10.000 spelare i samma värld!?

Eve har väl som mest 30 000 spelare på samma server, men visst, om det ska bli mer likt övriga fantasy mmorpgn så lär det nog bli rejält knepigt.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Inaktiv

Det skrämmer mig att alla jämnför Darkfall Online med WoW.
Jag erkänner: Darkfall Online har ingen jätte imponerande grafik men det är inte grejen med spelet dom har inte sattsat på grafiken tvärtom dom har försökt hålla sig mitt emellan prestanda och utseende, jag tycker att den duger helt och hållet.
Saker som jag gör att Darkfall skiller sig från mängden:
1. "Riktig" PvP med full-loot
2. Att man kan bygga städer
3. Skills och inga "klasser"
4. Utvecklarna lyssnar på spelarna.

p.s
Jag har en klan som heter Alliance of Islands (jag vet att namnet suger, men vi ska byta när det riktiga spelet kommer ut) ni som vill kan join genom att registera er på forumet och skicka ett pm eller liknande till mig.

Permalänk
Medlem

Det där är väldigt likt ett annat MMORPG som varit i utveckling ett tag. Tiamet Theorem.
Det är rätt underground än så länge.

Visa signatur

Dur ru - dum.