Permalänk
Medlem

Billiga Noctua NF-S12-1200

Som rubriken lyder:

NF-S12-1200 för 159kr stycket

Jag anser iaf att det är snuskigt billigt mot dom nästan 200 spänn dom brukar kosta annars, jag beställde 4st plus en NH-U9F pris med frakt (som var gratis eftersom totalpriset är över 1000kr och jag betalade med internetbanken, rabattkod: "fritt07") 1136kr

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Jo, inwarehouse har nog det bästa priset på noctuafläktar just nu.

Visa signatur

Intel Q9450 - Thermalright ultra 120 extreme + 2 fläktar - 8Gb Mukshin Redline PC1000 - Gainward geforce 8800GTX - 2st 320Gb Samsung spinpoint + 2st 500Gb + Thermaltake Toughpower 850W - CM Stacker 830 - Gigabyte X48 DQ6 - Windows Vista X64
Primär skärm: Sony GDM FW900 24" @ 1920x1200 85Hz
Sekundär skärm: Dell 1905 FP 19" @ 1280x1024 60Hz

Permalänk
Medlem

Köpte 5 stycken ja med..
Bra leverans. kom ordentligt packade två dagar efter ordern var lagd..

Permalänk
Medlem

Det var bra pris det. Hoppas det pressar ner priset hos andra butiker också.

För övrigt hoppas jag att tillverkare av chassi börjar inkludera bättre stöd för 140mm fläktar.

Coolteks senaste är ju helt gudomlig om man får lita på specifikationerna:

• Storlek: 140 x 140 x 25mm
• Rotationshastighet: 600 +/- 10% RPM
• Ljudnivå: 9 dBA
• Luftflöde: 39 CFM, 66 m³/h
• Lager: Glidlagrad/El-bearing
• Livslängd: 50 000 h
• Anslutning: 3-pin
• Effekt: 1,2 +/- 10% Watt
• 4st gummistroppar för montering medföljer

Källa: http://www.webhallen.com/prod.php?id=77925

Ration blir 7,333 om man delar 66 på 9. Inte dyra heller.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Det var bra pris det. Hoppas det pressar ner priset hos andra butiker också.

För övrigt hoppas jag att tillverkare av chassi börjar inkludera bättre stöd för 140mm fläktar.

Tror nog att det beror på att 120mm fläktar fortfarande utgör typ 95% av marknaden, det är ju iaf den nuvarande "standarden", och om dom tex skulle slå hål i chassit för att stödja 140mm-fläktar och kunden bara slänger dit en 120mm-fläkt så har du ju en ganska stor area med småhål i plåten som ju inte gör någon nytta utan bara släpper ut oljud.

Någonting sånt skulle det ju kunna vara iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

kan man varva ner denna 159 kronors Noctuafläkt till 800 eller 600rpm eller är den låst vid 1200rpm?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
kan man varva ner denna 159 kronors Noctuafläkt till 800 eller 600rpm eller är den låst vid 1200rpm?

1200rpm versionen hamnar på 600rpm med motståndet, 800rpm versionen blir 500rpm med det medföljande motståndet.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
1200rpm versionen hamnar på 600rpm med motståndet, 800rpm versionen blir 500rpm med det medföljande motståndet.

tack:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]