Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Men om man inte är HeatoN eller SpawN och inte spelar cs utan quake, quakewars, o liknande spel (förhoppningsvis crysis med) så duger väl en sådan här skärm som HP'n alldeles utmärkt? Jag har en 19" HP idag, 3,5 år gammal. Jag är inte kräsen alls, eftersom vad jag än väljer som kommer jag märka en enorm skillnad. Därför ska välja en som är tillalande och håller en hög kvalitet, all round. Och...ligger rätt i pris.

Du får välja precis vilken skärm du vill. Man behöver inte vara Hearton med mera. Det räcker att du är känslig så ser du en enorm skillnad mellan olika TFT och mellan en TFT och en CRT.

Men som sagt, det är en smaksak. Vissa dom ser skillnad och stör sig medans andra inte gör det.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Men om man inte är HeatoN eller SpawN och inte spelar cs utan quake, quakewars, o liknande spel (förhoppningsvis crysis med) så duger väl en sådan här skärm som HP'n alldeles utmärkt? Jag har en 19" HP idag, 3,5 år gammal. Jag är inte kräsen alls, eftersom vad jag än väljer som kommer jag märka en enorm skillnad. Därför ska välja en som är tillalande och håller en hög kvalitet, all round. Och...ligger rätt i pris.

quake är ju mycket snabbare än cs, så en skärm som inte har mycket ghosting är av högsta prioriteten om man ska spela det spelet, eller helst en CRT.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
quake är ju mycket snabbare än cs, så en skärm som inte har mycket ghosting är av högsta prioriteten om man ska spela det spelet, eller helst en CRT.

Tjaha, titta där. Jag såg inte ens att han skrev Quake. Men det är helt rätt som du skriver. Quake är betydligt snabbare spel. Visserligen så behöver man koncentrera sig på ett speciellt sätt i Cs. Även om Cs inte alls är speciellt snabbt så är det väldigt många faktorer som spelar in när man lirar Cs, att det inte ska ghosta för att och så vidare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Tjaha, titta där. Jag såg inte ens att han skrev Quake. Men det är helt rätt som du skriver. Quake är betydligt snabbare spel. Visserligen så behöver man koncentrera sig på ett speciellt sätt i Cs. Även om Cs inte alls är speciellt snabbt så är det väldigt många faktorer som spelar in när man lirar Cs, att det inte ska ghosta för att och så vidare.

jo iofs så måste man ha snabba reflexer i båda, och vapnen i cs är ganska dödliga så den som ser först dödar först, eller så går det ned på reaktionsfömåga.

Permalänk
Medlem

Jag har mycket svårt att se hur man kan betala mer än 2000 kronor för en HP W2207, Samsung 226BW eller LG226WTQ för att nämna några exempel när man kan få en Viewsonic VX2025WM för 2625 kronor. Nu råkar den vara 20", men man får samma upplösning. Den hade i förhållande till de andra skärmarna fortfarande varit prisvärd om den kostade en tusenlapp mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password
Jag har mycket svårt att se hur man kan betala mer än 2000 kronor för en HP W2207, Samsung 226BW eller LG226WTQ för att nämna några exempel när man kan få en Viewsonic VX2025WM för 2625 kronor. Nu råkar den vara 20", men man får samma upplösning. Den hade i förhållande till de andra skärmarna fortfarande varit prisvärd om den kostade en tusenlapp mer.

20 tum är för litet är min åsikt. Så jag kan absolut förstå hur man kan betala mer för att få en större skärm.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Det finns några grymma 24" skärmar ute i handeln. Jag hoppas att de sjunker i pris framöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boomer84
20 tum är för litet är min åsikt. Så jag kan absolut förstå hur man kan betala mer för att få en större skärm.

Jag instämmer till fullo med tidigare talare...(Boomer84)

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt välja HP w2207 före vx2025wm även om HP:n kostade en tusenlapp mer eller så. Viewsonicskärmen är helt enkelt ful som stryk, plus att glossyskärmen på HP:n ger en grymt trevlig bild imho. 2" extra gör också sitt till för upplevelsen. Har inte det minsta att klaga på när det gäller färgåtergivningen på HP:n heller. Jag har då inte blivit imponerad av det jag sett av vx2025wm och tycker att HP:n lätt är en trevligare skärm på alla plan utom då betraktningsvinklarna, men dessa är inget som helst problem för mig.