Permalänk
Medlem

Billig optiskt vänlig musmatta

Sitter med en OEM-optisk mus 'Logitech UltraX'. Den verkar dock inte tycka om min nuvarande musmatta som är lite glansig, med ett periodiskt system under. Det känns dock som om det är just mönstret under som skapar trubbel, då musen får fnatt om man för den i en speciell diagonal riktning.

Vad bör man undvika om man bara vill ha en musmatta som inte skapar fnattihatt hos en optisk mus? Är ingen seriös spelare och tycker att att alla de här spelmattorna är bortslängda pengar för min del. Musen fungerar f.ö. utmärkt på bordet (trä) eller på ett skrivunderlägg.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

ett jämt och rätt fint rutmönster borde vara bra.

jag kör omkring råttan på en IKEA-matta modell rund, funkar stabilt. (undvik dom svarta för säkerhets skull bara) pris 5kr.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Undrar desamma...
sitter nu på en icemat...4 år gammal...skit rakt igenom...
vill ha en ny..
så tips! =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blev tyvärr ingen ikeamus då jag kan få rejält med handsvett vissa tider och det syns på tygmattor. Blev en standard jme-matta som fungerar utmärkt! Tunn och bra glid vad jag kan känna.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Den här är hur skön som helst men tyvärr är den inte direkt billig...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U