dwwin.exe/svchost.exe cpu ~ 50%

Permalänk
Medlem

dwwin.exe/svchost.exe cpu ~ 50%

Efter några ominstallationer av Windows (Win XP SP2) och sökningar går inte problemet bort. Jag har sökt med spybot search and destroy och ad-aware men inget hittas. Med kasparaskys AV hittade jag trojanen "msi32dos.sys" som ploppar upp varje gång jag söker på det och ibland stängs antivirusprogrammet ner utan vidare saker och datorn gnäller som alltid "svchost.exe måste stängas ner pga problem". Vid uppstarter dyker meddelandet upp också och jag kan inte gå in på internet för då dyker detta felmeddelande upp igen.

Jag har avvaktiverat drwwin.exe och installerat update från microsoft. Läst omkring här men inget tycks fungera. Datorn är tokseg och svchost.exe bråkar hela tiden, vad ska jag göra ??

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du har installerat windows från en installationsdisk du vet du kan lita på och det fortfarande inte funkar efter uppdateringar så återstår nog bara att köra en felsökning på din hårdvara.
Kolla diskintegritet samt internminne, program för detta kan tex hittas på skivan ultimatebootcd http://www.ultimatebootcd.com/

Är du osäker på om en fil är infekterad eller inte kan du kolla den på www.virustotal.com vilket är en tjänst som använder de flesta större antivirusprogrammen för att söka igenom en fil.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Fick bort svchost.exe efter ad-aware sökning. Men datorn är fortfarande seg och något slukar mitt minne, ytterligare tips ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStyle
Fick bort svchost.exe efter ad-aware sökning. Men datorn är fortfarande seg och något slukar mitt minne, ytterligare tips ?

Formatera och installera om skiten. Installera en brandvägg och antivirus och tanka inte massor med skit.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Använd Process Explorer för att se vad som körs. Betydligt utförligare information än aktivitetshanteraren.
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThr...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Formatera och installera om skiten. Installera en brandvägg och antivirus och tanka inte massor med skit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Använd Process Explorer för att se vad som körs. Betydligt utförligare information än aktivitetshanteraren.
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThr...

Datorn blev nästan återställd av ominstallation av Windows och lite sökningar med:

Ad-aware 2007 Professional
Eset Nod32
Vundufix
Spybot - Search & Destroy

Nu är det bara lite krångel och trix som återstår.

Permalänk
Medlem

svchost.exe
(Starta Aktivitetshanteran ser du en svchost.exe som arbetar upp till 90%- cpu:n och det är mer en 5st svchost då har du problem, här finns lösningen)

Hej!
Lite hjälp för er som har råkat ut för trög dator
och ativitet på hårddisken upp till 90% av cpu fart.

En bugg i svchost.exe update gör att sökning på HD:en blir kontuenligt, helatiden.

Lösningen är följande, funkar inte med virus-prog eller spy-prog. har prövat utan ressultat.
(Använd regedit, hittas med kör = regedt32.exe)
(Går ut med detta globalt = ENG.)
In register.

(The line look like this in register)

KEY_LOCAL_MACHINE/
system/
service/
bits/
REG_EXPAND_SZ %system%\system32\svchost.exe -k netsucs

Use reg-editor, look after svchost.exe -k netsucs edit and put in 1svchost.exe -k netsucs

Computer stop to seek and run on Hard-drive.

Eller blir det att ominstallera hela XP går ej att
reparera XP, ligger kvar.

M.V.H.
Anders