Permalänk
Avstängd

Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asmodeus Pakus

I slutänden tycker jag det verkar som om klagomålen mot Zepto kan sammanfattas i "tangentbordet känns lite klent" vilket i mitt tycke inte är nåt stort klagomål.

Så kan jag lägga till plastig, lättskarpad.. tänker bla på den djupa repan man fick via nagel.. felaktiga uppgifter.. bla att det SKULLE gå att köra XP när JAG ringde till Zeptoexperten i början av Juni (Läs på så äre samma nr till Zeptos support). Samt att de stod att blåtand skulle finnas vilket de inte gjorde som de stod på zeptoexperten.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Så kan jag lägga till plastig, lättskarpad.. tänker bla på den djupa repan man fick via nagel.. felaktiga uppgifter.. bla att det SKULLE gå att köra XP när JAG ringde till Zeptoexperten i början av Juni (Läs på så äre samma nr till Zeptos support). Samt att de stod att blåtand skulle finnas vilket de inte gjorde som de stod på zeptoexperten.

Ang. blåtand är det zeptoexpertens fel och inte zepto. Dustin har gjort samma miss verkar det som. Dessutom är dom inte plastiga. Min är inte, och inte heller deras andra 14". Repan verkar du vara ensam om att ha fått. I en annan tråd skriver nån med samma dator att han försökt repa den som du gjorde utan att lyckas

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Så kan jag lägga till plastig, lättskarpad.. tänker bla på den djupa repan man fick via nagel.. felaktiga uppgifter.. bla att det SKULLE gå att köra XP när JAG ringde till Zeptoexperten i början av Juni (Läs på så äre samma nr till Zeptos support). Samt att de stod att blåtand skulle finnas vilket de inte gjorde som de stod på zeptoexperten.

du får tänka på att 3415 inte är zeptos egna chassi, utan används även av andra tillverkare bla compal om jag inte minns fel. Så kvaliten på skalet till 34xx serien kan man inte jämföra med de andra från zepto

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pingo88
du får tänka på att 3415 inte är zeptos egna chassi, utan används även av andra tillverkare bla compal om jag inte minns fel. Så kvaliten på skalet till 34xx serien kan man inte jämföra med de andra från zepto

Compal är själva tillverkaren I Taiwan tror jag.

Inventec gör zeptos andra datorer. Också baserat i taiwan

Skillnaden är att 3415W inte görs specifikt åt zepto utan även andra säljer just den datorn, under andra namn

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Compal är själva tillverkaren I Taiwan tror jag.

Inventec gör zeptos andra datorer. Också baserat i taiwan

Skillnaden är att 3415W inte görs specifikt åt zepto utan även andra säljer just den datorn, under andra namn

hehe hade blandat ihop de lite där

här är en användarrecension på 6624:an som fick mig att bestäma mig iaf har beställt en 6224 för ett par dagarsen
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=138893

och en massa bilder
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=137634

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Avstängd

Spelar ingen roll ändå om de är zeptos chassi eller inte! Det är ändå Zepto man ska gnälla på om de är fel! Det är ju samma sak som å säga "Nä Audi använder BMWS bromsar som bara går sönder hela tiden!" Klart som fan de är Audis fel då som använder dom.. lycka till å få tillbaka pengarna ifrån BMW för bromsarna

Sålänge det stod Zepto på den dära äckeldatorn så finns de ingen annan att spy galla på.

Må hända att jag fick nån annan tidigare/beta modell än vad andra fick, det vet jag inget om! Men den modell jag fick avskräckte mig tillräckligt iallafall!

Permalänk
Inaktiv

Reagera ungefär som Fredrik2k4, vad har tillverken av chassit med det hela att göra? bra eller dåligt är det Zepto som säljer det... okej att man kanske ska titta på en annan modell istället då, men utesluter man "problemmodeller"/Lyx när man pratar om andra märken med... mja, har jag nog aldrig varit med om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Reagera ungefär som Fredrik2k4, vad har tillverken av chassit med det hela att göra? bra eller dåligt är det Zepto som säljer det... okej att man kanske ska titta på en annan modell istället då, men utesluter man "problemmodeller"/Lyx när man pratar om andra märken med... mja, har jag nog aldrig varit med om.

det jag menar är att man inte kan säga att alla zeptos modeller är av dålig kvalite bara för att man har haft dålig erfarenhet av en modell, och därför påpekade jag att just denna modellen inte tillverkas av samma tillverkare som de andra modellerna gör. Sen är det ju givetvis zeptos ansvar att kvalitetsäkra produkterna varifrån de än köpt in

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Som jag förstår menade inte Pingo att man inte ska skylla Zepto, utan att ta i åtanke att 3415W och resten av Zeptos datorer skiljer sig.. Dvs att om man har klagomål på 3415, behöver det absolut inte gälla för andra modeller då dem är från olika tillverkade.. Men självklart är det ändå zeptos ansvar.

Och därmed går det inte enligt mig på dessa grunder påstå "Zepto är skit" utan snarare isåfall "Zeptos 3415W är skit" iom att det faktiskt bara är en många modeller, tycker jag verkligen inte det räcker för att sänka hela företaget..

Men! Sedan tycker jag absolut inte det är några fel på 3415W's kvalité..
Jag har inte upplevt ett ända, hört om endel tangentbordproblem, samt problem med XP, men jag har inte upplevt dem. (Glad xp användare på 3415)

Edit: Såg du hann före mig nu Pingo

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Så kan jag lägga till plastig, lättskarpad.. tänker bla på den djupa repan man fick via nagel.. felaktiga uppgifter.. bla att det SKULLE gå att köra XP när JAG ringde till Zeptoexperten i början av Juni (Läs på så äre samma nr till Zeptos support). Samt att de stod att blåtand skulle finnas vilket de inte gjorde som de stod på zeptoexperten.

Det går köra XP på 3415 sålänge man använder rätt drivrutiner.

Ang bluetoothen håller jag med om att den informationen kom ut väldigt dåligt, att den inte fanns med utan bara var ett tillval. Nu är det ju dock bättre, eftersom det går att välja det när man konfigurerar nu, det gick ju inte från början.

Permalänk
Inaktiv

Gäller väl alltid att olika chassin inte ska dedömmas samma... oavsett tillverkare av den? bra... som dåliga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Gäller väl alltid att olika chassin inte ska dedömmas samma... oavsett tillverkare av den? bra... som dåliga...

Ja, men det är väl fortfarande värt att nämna att det är olika tillverkare som gör chassina? Det kan ju vara ganska stor kvalitets skillnad mellan 2 olika tillverkare. 3415 chassit görs inte äns specifikt för zepto som tex 6xxx serien. Därför är det väldigt dumt tycker jag att dra alla zeptos datorer över en kam baserat på denna modell som egentligen minst av alla symboliserar kvaliten hos zeptos datorer i allmänhet.

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pingo88
Ja, men det är väl fortfarande värt att nämna att det är olika tillverkare som gör chassina? Det kan ju vara ganska stor kvalitets skillnad mellan 2 olika tillverkare. 3415 chassit görs inte äns specifikt för zepto som tex 6xxx serien. Därför är det väldigt dumt tycker jag att dra alla zeptos datorer över en kam baserat på denna modell som egentligen minst av alla symboliserar kvaliten hos zeptos datorer i allmänhet.

Ao det kan även vara en stor kvalitetsskillnad mellan 2 modeller av samma tillverkare med, förstår fortfarande inte poängen att utesluta modeller och särbehandla... åt något håll... negativt eller positivt. Antingen har det med Zepto och deras kvalite att göra... eller inte... det är inte ett "mja men modellen är lite sämre/bättre... så den ligger under/över medlet i företaget... därför symboliserar den fel och det bör nämnas... men inte tas med i räkningen för huvida det är kvatlite hos företaget"... där vi faller olika

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ao det kan även vara en stor kvalitetsskillnad mellan 2 modeller av samma tillverkare med, förstår fortfarande inte poängen att utesluta modeller och särbehandla... åt något håll... negativt eller positivt. Antingen har det med Zepto och deras kvalite att göra... eller inte... det är inte ett "mja men modellen är lite sämre/bättre... så den ligger under/över medlet i företaget... därför symboliserar den fel och det bör nämnas... men inte tas med i räkningen för huvida det är kvatlite hos företaget"... där vi faller olika

tycker inte att man ska utesluta någon modell, men måste ju kunna påpeka skillnader. Sen tycker jag snarare denna tråden har gått åt andra hållet. Det låter som att problemen med 3415 gäller för alla zeptos datorer. Jag har aldrig skrivit att vi ska ignorera 3415, men har väl blivit lite missupfattningar. Nog snackat om detta, ganska meningslöst

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på en zepto men är helt osäker på hur pass det är med värmen? kan man spela hur länge som helst med den utan överhettning och så att den måsta stängas ned?

Hur är det med fläkten? låter den mkt och vilken kvalitet har den?

Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Jag är sugen på en zepto men är helt osäker på hur pass det är med värmen? kan man spela hur länge som helst med den utan överhettning och så att den måsta stängas ned?

Hur är det med fläkten? låter den mkt och vilken kvalitet har den?

Någon som vet?

Stängas ner pga värmen ska inte behövs isåfall är det ju något fel på datorn... Dock får du nog räkna med att fläktarna låter endel när du spelar.

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Vid spelande är det acceptabelt att ljudnivån går upp lite men troligen kommer spelljudet att vara högre än fläkten, eller? så man ändå inte hör den.

Men i desktopläge vill jag att det ska vara knäppt tyst för då arbetar ju inte den alls! med desktopläge menar jag bara normalt surfande, knappt cpu användande. Har zepto någon sådan ens eller någon annan överhuvudtaget?

Tycker det verkar som alla nya måste ha en fläkt som måste snurra oavsätt man gör... Och har dom lyckats med det så är det någon mini skärm eller så går det inte spela alls på den.

Har en kompis som har en värstingvariant av en HP med 2 hårddiskar på 7200rpm, geforce 7600 17" osv.. han har problem med att datorn måste stängas av efter någon timmas spelande.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Det går köra XP på 3415 sålänge man använder rätt drivrutiner.

Ang bluetoothen håller jag med om att den informationen kom ut väldigt dåligt, att den inte fanns med utan bara var ett tillval. Nu är det ju dock bättre, eftersom det går att välja det när man konfigurerar nu, det gick ju inte från början.

Jo NU verkar de gå att köra med XP, de har jag ej förnekat men i början av Juni gick det inte.. och ska jag vara ärlig å prata för alla så tror jag inte nån själ köper en dator för ca 10k och sedan sitter och väntar å bara har datorn som prydnad under tiden tills rätt drivisar kommer ut.. det är ju som att "Ja nu har vi tillverkat en bil som går på nytt ämne! Men vi ska bara uppfinna de först"

När JAG köpte den så blev jag lovad att det SKA GÅ att köra windows XP men det fanns för tillfället inga fungerade drivisar till massa olika komponenter i datorn...

Permalänk

Om man sitter och trycker på en Dell och samtidigt aldrig haft en Zepto kan ju dessa kommentarer strykas helt eftersom deras erfarenheter om Zepto är vad de har läst sig till och inte ens egna. Som om jag skulle sitta och läsa Dells forum angående deras broblem he he...

Jag har iaf ett gäng bärbara T.ex. HP, Dell, och just Zepto.

Vad gäller Zepto finns det ju ett antal olika modeller.... Då är det är ju ganska segt att såga Zepto som leverantör för en modell.

Kan bara säga att min Znote 6625WD krossar det mesta se länk och lägg till det fetaste ni kan. http://www.zepto.se/Shop/Config.aspx?configurationid=281&note...

Vänligen

Blodpudding

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Inaktiv

Allt bedöms inte pga en modell... ett misstag... felhantering av en kund... lika väl som en grym produkt... en extra bra behandlad kund osv... men många bäckar små... Nog det som folk försöker lägga fram... och sina åsikter, blir man dåligt behandlad eller får en produkt man är missnöjd med, "varnar" man nog andra. Samma som när man köper en bra

Blodpudding, antar du menar i prestanda? eller skräm, utseende, batteritid och portabilitet och kompatibilitet med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Allt bedöms inte pga en modell... ett misstag... felhantering av en kund... lika väl som en grym produkt... en extra bra behandlad kund osv... men många bäckar små... Nog det som folk försöker lägga fram... och sina åsikter, blir man dåligt behandlad eller får en produkt man är missnöjd med, "varnar" man nog andra. Samma som när man köper en bra

Blodpudding, antar du menar i prestanda? eller skräm, utseende, batteritid och portabilitet och kompatibilitet med?

Japps! Det var det jag menade...

Men ibland kan det vara svårt att få sig en rättvis bild av vad som är bra eller dåligt när man skapar en tråd i ett forum som detta. Det finns så många fanboys av olika fabrikat oavsett om det gäller bilar, datorer eller vad sjutton som helst.

I just detta fall kan man ju ganska snabbt räkna ut att det finns massor med folk som just använder sig av Dell och inte riktigt lika många som har en Zepto. I slutändan blir det då sålkart "KÖP DELL för det har jag och det är asbra, Zepto har kass kvalitet m.m."

Bara lite funderingar, har själv blivit lite vilsen här ibland.

Mvh

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har köpt en 6625wd och är grymt nöjd. Älskar datorn Rekomenderar den helt klart mer än dell då jag tycker dom känns mer budget.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HElgEe
Kan tillägga att jag har köpt en 6625wd och är grymt nöjd. Älskar datorn Rekomenderar den helt klart mer än dell då jag tycker dom känns mer budget.

Vad är det du gillar med den (kan alltid va bra och få detaljer...) och givetvis ogillar med :). Du sa iaf anledning på dellen, synd det inte är dell det ska handla om (men du får gärna tillägga vilka modeller du anser som budget... inte är det XPS antar jag?)

Permalänk

Jga är grymt intreseerad av 6625, men hur är fläkten i den...o skriv inte den är så där eller låter som vanligt. I min Delll 9300 är den tyst!

Stefan

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk

6625:an är tyst som tusan. Däremot kan den varva upp lite då och då när man spelar krävande spel, dock är ljudet inte mer än vad som är brukligt av fläktar i den storleken.

Super med andra ord.

En annan sak som jag tycker är bra är storleken samt att den är diskret. Kanon för mig som har den i jobbet men ändå vill spela spel när chefen inte ser på.

Jag sålde min Dell XPS när jag insåg att man behöver en truck för att flytta den he he.. Dessutom såg den ut som ett rymdskepp med all bling-bling...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk

Men om man inte spelar spel så är den tyst?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Jo NU verkar de gå att köra med XP, de har jag ej förnekat men i början av Juni gick det inte.. och ska jag vara ärlig å prata för alla så tror jag inte nån själ köper en dator för ca 10k och sedan sitter och väntar å bara har datorn som prydnad under tiden tills rätt drivisar kommer ut.. det är ju som att "Ja nu har vi tillverkat en bil som går på nytt ämne! Men vi ska bara uppfinna de först"

När JAG köpte den så blev jag lovad att det SKA GÅ att köra windows XP men det fanns för tillfället inga fungerade drivisar till massa olika komponenter i datorn...

Du skrev att du beställde din den 6 Juni och fick din 2 veckor senare, vilket borde stämma eftersom Zepto fick in sina 3415W den 18e. Dom första kom ut på Onsdagen den 20e.

Grafikdrivarna kom ut 2007-06-05. Ljuddrivrutiner fanns redan i Maj. Fingerprinter, Webcam, Modem, LAN, WLAN, Cardreader och IR fungerade med drivarna man fick med på skivan.. Chipset fanns också Maj.

Bluetooth drivrutinen hittar jag tyvärr inget datum på, men fanns ivf där när jag letade drivrutiner till min, några dagar innan jag fick min dator.

Så att det inte funnits drivrutiner kan du inte säga.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Du skrev att du beställde din den 6 Juni och fick din 2 veckor senare, vilket borde stämma eftersom Zepto fick in sina 3415W den 18e. Dom första kom ut på Onsdagen den 20e.

Grafikdrivarna kom ut 2007-06-05. Ljuddrivrutiner fanns redan i Maj. Fingerprinter, Webcam, Modem, LAN, WLAN, Cardreader och IR fungerade med drivarna man fick med på skivan.. Chipset fanns också Maj.

Bluetooth drivrutinen hittar jag tyvärr inget datum på, men fanns ivf där när jag letade drivrutiner till min, några dagar innan jag fick min dator.

Så att det inte funnits drivrutiner kan du inte säga.

Fingerprintscanners drivisar fungerade icket och fungerade inte via skivan eller hemsidan. Det som fungerade var typ Chipset, Modem, LAN , Cardreader, mera kommer jag inte ihåg, men fingerprintaren fungerade inte

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Fingerprintscanners drivisar fungerade icket och fungerade inte via skivan eller hemsidan. Det som fungerade var typ Chipset, Modem, LAN , Cardreader, mera kommer jag inte ihåg, men fingerprintaren fungerade inte

Var det inte så att den inte hittade fingerreadern? Har för mig att du skrev det.
I så fall är det ju hårdvaran det är fel på, och inte drivrutinen.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zepto, kvalitet eller skit?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Var det inte så att den inte hittade fingerreadern? Har för mig att du skrev det.
I så fall är det ju hårdvaran det är fel på, och inte drivrutinen.

Jo det var så, därför tänkte jag att de kan ha varit kompabilitetsproblem, men you got a point aswell, den kan ha varit kaputt