Någon som handlat på zeptoexperten.se ?

Permalänk

Någon som handlat på zeptoexperten.se ?

Nu har jag skickat iväg en beställning på en 6625WD! Jag valde att köpa den på zeptoexperten pga deras låga priser. Då jag lagt ordern så stod det att jag skulle få en orderbekräftelse till min e-mail.. Men nu ett dygn senare så har jag fortf ej fått någon bekräftelse.

Har försökt kontakta zeptoexperten men dom svarar varken på telefon eller e-post. Dom kanske bara är lite långsamma av sig eller?

Någon som handlat av dom och vet hur dom är?

Permalänk

Om du tittar längre ner i forumslistan så hittar du ett par trådar angående zeptodatorer. De flesta handlar väl dock om hur mycket de strular dock.

Jag har själv haft svårt att få tag i dem när jag skulle ringa för att höra lite om deras datorer så då beslutade jag mig att köpa från annan tillverkare...kan de inte ens svara på frågor över telefon som de säger att de ska göra så är det ju heller inte säkert att någon hanterar ens garantiärenden en dag när man behöver hjälp med det.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt via dem, det gick snabbt och enkelt. Min orderbekräftelse kom efter 2 dagar via email och datorn kom efter cirka en vecka. Just nu är det ju semestertider där så de kanske är lite sega.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Jag har beställt via dem, det gick snabbt och enkelt. Min orderbekräftelse kom efter 2 dagar via email och datorn kom efter cirka en vecka. Just nu är det ju semestertider där så de kanske är lite sega.

aha ok! .. Jo nu läste jag det på deras kontaktsida. Man är ju så ivrig att få tag på sin lilla burk!

Föresten, jag köpte windows vista till den.. Installerar dom det åt en eller gör man det sj?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roger_that
aha ok! .. Jo nu läste jag det på deras kontaktsida. Man är ju så ivrig att få tag på sin lilla burk!

Föresten, jag köpte windows vista till den.. Installerar dom det åt en eller gör man det sj?

Den är installerad och klar, men det drar igång någon typ av "rest"installation där man får välja lite inställningar. Det tar väl kanske 15 min sen är det bara att köra. Alla drivrutiner och sånt är klart från början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Den är installerad och klar, men det drar igång någon typ av "rest"installation där man får välja lite inställningar. Det tar väl kanske 15 min sen är det bara att köra. Alla drivrutiner och sånt är klart från början.

ah ok jag trodde väl det. Låter fint, men hoppas att dom lade märke till mitt order-medelande där jag skrev att jag ville ha vista på en egen partition ca 20GB.

Permalänk
Medlem

Det kan du nog tyvärr inte räkna med att de fixar till dig eftersom de brukar göra samma installation på alla datorer. Alternativt är kanske att du får betala lite extra.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roger_that
ah ok jag trodde väl det. Låter fint, men hoppas att dom lade märke till mitt order-medelande där jag skrev att jag ville ha vista på en egen partition ca 20GB.

alternativet är att installera partition magic när du fått den och göra ändringarna där. hur smidigt som helst.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en 3415W därifrån, mycket nöjd, speciellt med priset
I övrigt är ju datorn samma som om jag köpt den från zepto.se..

@kameleonten

har jag fel eller är du helt anti zepto? och på vilka grunder? allt du skriver om dem är negativa saker, men hur mycket har du haft med dem att göra, ringt ett par gånger och på något mystiskt sätt inte kommit fram, när allt annat jag sett angående deras kontakt serive är "väldigt bra och snabb" "väntade kanske 10sec"?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /