Permalänk
Medlem

Hur bra bild på Zepto?

Sony vaio har ju fått grymt bra kritik för sin bil dpå dubbellamps modellerna, hur står sig Zeptos modeller som ofta pratats om hör, 3415 och 6625? Någon som jämfört.
Hörde att det var stor skillnad på Vaios enlamps och 2 lamps skärmar.

Permalänk
Medlem

Re: Hur bra bild på Zepto?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endoo
Sony vaio har ju fått grymt bra kritik för sin bil dpå dubbellamps modellerna, hur står sig Zeptos modeller som ofta pratats om hör, 3415 och 6625? Någon som jämfört.
Hörde att det var stor skillnad på Vaios enlamps och 2 lamps skärmar.

Nu har jag tyvärr skickat iväg min 3415 eftersom jag glömde säga till om bluetooth samt att jag inte har så bra koll på vad som är en bra och dålig skärm på en laptop, men jag tycker skärmen är bra på 3415. Den speglar ju ganska mycket, men det är väl så med alla blanka skärmar väl? Det är väl en matt som är "suddig" när saker speglas?

Som sagt inte så bra koll, men tycker det är helt ok bild ivf.

Permalänk
Medlem

Ok, skulle ändå va kul med en kommentar från någon som jämfört med en vaio dubbel lampteknik och höra.

Hur månag usb2.0 samt firewire portar har 3415w och 6625wd? Hittar ingen info om det.
Vad väger dem ungefär?
Hur står sig batterierna jämfört med andra datorer, någon som jämfört med vaio?

Läste något här om att det var struligt att fixa in XP. är det moderkort/processor kombinationen då eller? Det måste ju isåfall vara lika på alla datorer med dessa komponenter, eller berodde det på något annat.

Står i ett stressat val och kval att köpa den äldre Vaio FE31M för 9500kr eller smacka in lite prylar i en Zepto för ca 11700kr.
Är dock lite skeptiskt till ett "nytt" märke men å andra sidan är inte FE31M någon kanonmaskin om man jämför på pappret, men 9500kr är ju bra pris.

Ni som testat, skick aupp mer infi till mig. Imorrn måste ja slå till

Permalänk
Medlem

Det är inte nödvändigtvis struligt att fixa in XP.. Trots att det strulade lite för mig, men det var för att jag inte orkade leta upp rätt drivisar..
Jag är inte riktigt säker, men jag tror fortfarande det saknas drivrutiner för Smartface och fingerprint läsaren på 3415? som sagt är lite på latsidan va de gäller drivisarna.. Men jag överlever, sitter på en 3415W med xp i skrivande stund..

Har inga klagomål om skärmen, bör dock tilläggas att jag inte har mycket att relatera till.. men den täcker mina behov fullt ut.

Enligt produktinfon har ju 3415W "4 x USB 2.0 port, (därav 2 x USB Power) 1 x Firewire"

Men.. utöver det tekniska specifikationerna är jag helnöjd med min 3415.. Är dock fortfarande i bekanskaps fasen.. Men rent allmänt är det lite synd angående stödet för xp, trots att det fungerar bra i stortsätt, men det kunde gärna vara mer uppbackat... Och.. Se upp för zepto kartongerna, vassa som knivar.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Det är inte nödvändigtvis struligt att fixa in XP.. Trots att det strulade lite för mig, men det var för att jag inte orkade leta upp rätt drivisar..
Jag är inte riktigt säker, men jag tror fortfarande det saknas drivrutiner för Smartface och fingerprint läsaren på 3415? som sagt är lite på latsidan va de gäller drivisarna.. Men jag överlever, sitter på en 3415W med xp i skrivande stund..

Har inga klagomål om skärmen, bör dock tilläggas att jag inte har mycket att relatera till.. men den täcker mina behov fullt ut.

Enligt produktinfon har ju 3415W "4 x USB 2.0 port, (därav 2 x USB Power) 1 x Firewire"

Men.. utöver det tekniska specifikationerna är jag helnöjd med min 3415.. Är dock fortfarande i bekanskaps fasen.. Men rent allmänt är det lite synd angående stödet för xp, trots att det fungerar bra i stortsätt, men det kunde gärna vara mer uppbackat... Och.. Se upp för zepto kartongerna, vassa som knivar.

Älskar nya fina kartonger. Nästan så jag skär mig lite på den med flit just för att få hårda stora glansiga paket. Hehe...

Visa signatur

kan inget, vill mycket