Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Nu blev ju jag hemskt nyfiken.

Fast varför köper du inte en dator i butik, det känns ju betydligt säkrare.

att handla i butik för min del var ju ingen idé. fanns ju inte en dator som hade sakerna man ville ha. är ju helt värdelöst att kolla i butik. finns grafikkortet är det fel processor, är det rätt processor finns inget trådlöst nätverk... osv...

Permalänk
Medlem

Min 3415W åker troligen tillbaka till dustinhome på måndag om inte de eller zepto kan reda ut alla fel på den.

För det första hittar den inte bluetoothen. När man försöker installera den gnäller programmet på att man inte har Vista, fast jag kör Vista Business.

Jag får inte heller igång fingeravtrycks läsaren. programmet säger bara att den inte hittar läsaren eller så får man programvaru fel. Dessutom har jag under de knappt 3 dagar jag haft datorn fått otaliga bluescreens pga olika dåliga drivrutiner.

Håller nu för tredje gången på att installera om Vista efter att datorn vägrat att starta, varken normalt eller i felsäkert läge, efter att jag installerat de medföljande drivrutinerna.

Datorn är säkert jättebra när man väl fått fungerande drivrutiner till den men tills dess är det ett H#¤&$vete att få den att fungera.

Får se vad Zepto svarar på måndag... annars är detta den första och sista Zepto jag kommer att äga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
Min 3415W åker troligen tillbaka till dustinhome på måndag om inte de eller zepto kan reda ut alla fel på den.

För det första hittar den inte bluetoothen. När man försöker installera den gnäller programmet på att man inte har Vista, fast jag kör Vista Business.

Jag får inte heller igång fingeravtrycks läsaren. programmet säger bara att den inte hittar läsaren eller så får man programvaru fel. Dessutom har jag under de knappt 3 dagar jag haft datorn fått otaliga bluescreens pga olika dåliga drivrutiner.

Håller nu för tredje gången på att installera om Vista efter att datorn vägrat att starta, varken normalt eller i felsäkert läge, efter att jag installerat de medföljande drivrutinerna.

Datorn är säkert jättebra när man väl fått fungerande drivrutiner till den men tills dess är det ett H#¤&$vete att få den att fungera.

Får se vad Zepto svarar på måndag... annars är detta den första och sista Zepto jag kommer att äga.

Vilka vista drivrutiner har du kört med?

Permalänk
Medlem

både de på cd:n och de på zeptos ftp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4rX
både de på cd:n och de på zeptos ftp

skumt. för min del var det jobbigare att få allt att funka i XP, i Vista var det mesta installerat när det startades.

Permalänk
Medlem

Jag har väll säkert fått ett måndags-exemplar, får se vad zepto säger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Ja, snygg är ju ingen Zepto, men jag är nyfiken på hur den känns och håller. Ett kasst tangentbord kan ju förstöra alla bärbara.

Har du sett 6214W i verkligheten? T.ex. med vitt tangentbord? Finns inte många bärbara utöver mac som håller den standarden i stilrenhet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker zepto har snygga datorer, då menar jag dock inte pimpade designmonster, utan fina, stilrena neutrala paket, som ger en känsla av 'full kraft för pengarna'.. vilket får mig att må bra

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jag tycker zepto har snygga datorer, då menar jag dock inte pimpade designmonster, utan fina, stilrena neutrala paket, som ger en känsla av 'full kraft för pengarna'.. vilket får mig att må bra

du fick inte din 3415 förra veckan va?

Permalänk
Medlem

Den kom i fredags, jag var dock på resande fot då och ska hämta ut den tidigast imorgon, beroende på hur det fixar sig med betalningen..

Av sättet du skriver på får jag en känsla av att min bild av zeptos datorer borde förändrats om jag fått min dator? Åt det negativa hållet dessutom

Aja får se när jag hållt i den, gillar dock inte glitter -.- men ska hurlrhur lacka om lite, så det gör inget.

Undrar du däremot om 9cells batteriet då jag såg dig nämna det i en annan tråd, så ska jag berätta hur det känns/ser ut samt göra lite 'irl' tester på det så fort jag fått tag i datorn och klurat i ett OS.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

jag har jämfört den här zepton mot vaio's fz11s

det som talar för zepton är att den har en lite bättre processor, ett bättre grafikkort, bättre uppgraderingsmöjligheter vad gäller RAM-minne (max 4 gb) man får vista business ... något bättre batteritid, men säkert inte märkbart

MEN (!!!!)

utseendemässigt? slår den fz11s? för den är ju sjukt slimmad
fz11s har ju också HDMI, vilket är väldigt väldigt lockande

bästa svaret på det här är att fråga sig själv, men om det vore så lätt
vad hade ni valt, utan att tveka?

Visa signatur

it takes a minute to learn, a lifetime to master

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Den kom i fredags, jag var dock på resande fot då och ska hämta ut den tidigast imorgon, beroende på hur det fixar sig med betalningen..

Av sättet du skriver på får jag en känsla av att min bild av zeptos datorer borde förändrats om jag fått min dator? Åt det negativa hållet dessutom

Aja får se när jag hållt i den, gillar dock inte glitter -.- men ska hurlrhur lacka om lite, så det gör inget.

Undrar du däremot om 9cells batteriet då jag såg dig nämna det i en annan tråd, så ska jag berätta hur det känns/ser ut samt göra lite 'irl' tester på det så fort jag fått tag i datorn och klurat i ett OS.

hehe, nej nej. det var inte alls menat som något negativt. jag undrade bara om du fått din

ringde zepto ang. bluetoothen nu och verkar ju som att dom inte inkluderat det i dom första om man inte sagt det via telefon då t.ex, eftersom det inte gick att välja när man beställde. zepto skulle dock stå för frakten och skulle även kolla på mitt tangentbord som sitter lite löst på den västra delen.

lite dumt att det står att bluetooth inkluderas i produktbladet samt att det inte gick att välja i början. då tror man ju självklart den finns med. men men, då har man lärt sig något tills nästa gång.

dom var ju högst hjälpsamma ivf.

Permalänk
Medlem

skönt att få lite klarhet i det iallafall.. men det går alltså skicka in datorn för att få bluetooth installerat? fraktfritt..?

Jag vet iofs inte med er, men då jag beställde min var bluetooth ett ikryssat alternativ.. Inget jag prioriterar så högt atm, men jag hittade en väldigt intressant bluetooth mus som motiverar inbyggd bluetooth..
länk: http://www.coolstuff.se/p828/MoGoMouseBT.html

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

hmm, sitter och väntar på att få min 3415W, bara hoppas att jag klarar mig utan alla era fel. Dock så tror jag att jag borde få inbyggt bluetooth i min då det står på min orderbekräftelse samt på plocklistan. Är det någon som har fått någon klarhet i varför fingerläsaren inte fungerade för vissa?
Vad har ni annars för saker att säga om datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
skönt att få lite klarhet i det iallafall.. men det går alltså skicka in datorn för att få bluetooth installerat? fraktfritt..?

Jag vet iofs inte med er, men då jag beställde min var bluetooth ett ikryssat alternativ.. Inget jag prioriterar så högt atm, men jag hittade en väldigt intressant bluetooth mus som motiverar inbyggd bluetooth..
länk: http://www.coolstuff.se/p828/MoGoMouseBT.html

jag beställde direkt från zepto.se, där gick det inte välja bluetooth och det stog inte med på fraktsedeln heller. du beställde väl från zeptoexperten? står det på fraktsedeln lär det ju finnas i.

hehe, den där musen är ball. läste om den för ett tag sedan, får väl se om den passar att ha till typ spel o sånt dock.

ang. fingerläsaren så funkade den helt klockrent för min del, så vet inte riktigt vad som kan vara fel hos dom där den inte funkar. känns inte som det är fel på drivarna ivf, då jag fått igång den både i Vista och XP.

Edit: Har förresten nu även testat Lost Planet: Extreme Condition samt Supreme Commander på datorn, funkar smärtfritt. Har dessvärre inte fattat hur man kan visa någon typ av prestanda från spelen. Supreme Commander blev det inte så mycket storslaget i dock, eftersom jag knappt fattar hur man lirar det. Lost Planet var skit svårt men den biten jag kom in i spelet var fint ivf
Detta var under XP, Lost Planet finns ju även i DX10, men inte testat hur det blir där ännu. Körde spelen i 1024x768 med standard inställningar (vad dom nu kan vara vet jag ej). Ska även testa HL2, men självklart vill inte min skiva funka, så får väl ladda ner det via Steam (tar ju endast 2 timmar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
skönt att få lite klarhet i det iallafall.. men det går alltså skicka in datorn för att få bluetooth installerat? fraktfritt..?

Jag vet iofs inte med er, men då jag beställde min var bluetooth ett ikryssat alternativ.. Inget jag prioriterar så högt atm, men jag hittade en väldigt intressant bluetooth mus som motiverar inbyggd bluetooth..
länk: http://www.coolstuff.se/p828/MoGoMouseBT.html

Den är cool denna musen, är också lite sugen på en sådan är dock fundersam på om den passar i en Expresscard slot? Min Hp har expresscard slot i stället för PC Card slot och så även Zepton tror jag? Expresscard sloten smalnar väl av lite innåt va? Kommer den få plats i så fall?

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

Det är enbart folk som köpt den på dustin och andra ställen (zepto.se inte inräknat) som inte fått bluetooth när dom trott det. Inte zeptos fel att t.ex. dustin köpt in datorer utan bluetooth och sen skriver att den har det

Permalänk
Medlem

Nja jag tror faktiskt inte den funkar till Express card sloten.. Ganska stor skillnad, både på den du nämnet som smalnar av där inne (expresscard54) och den som bara är allmänt smal (expresscard34).. dock går expresscard34 in i 54an.. men PC cards går inte stoppa i ngt av express slotsen.. tyvärr..

Jag var ganska säker på att Zepto hade express slot, men jag postade länken ändå då jag tänkte det kunde passa många andra
Kanske finns/kommer finnas en motsvarande mus för express slots, who knows.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Nja jag tror faktiskt inte den funkar till Express card sloten.. Ganska stor skillnad, både på den du nämnet som smalnar av där inne (expresscard54) och den som bara är allmänt smal (expresscard34).. dock går expresscard34 in i 54an.. men PC cards går inte stoppa i ngt av express slotsen.. tyvärr..

Jag var ganska säker på att Zepto hade express slot, men jag postade länken ändå då jag tänkte det kunde passa många andra
Kanske finns/kommer finnas en motsvarande mus för express slots, who knows.

Ok misstänkte att det var så, visste inte att det var storleksskilnad mellan expresscard34 och 54 trodde det hade med något annat att göra, så tackar för den kunskapen *bugar*
Så då är det bara att hoppas det dyker upp någon fiffig lösning för express slots då också....

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem

Lite mera benchmark resultat (snitt fps):
Half-life 2: Lost Coast (stress test) - 113 fps (1024x768)
Lost Planet: Extreme Condition demot (performance test, DX9): Snow: 18 fps | Cave: 27 fps (1280x720x32bit)
Lost Planet: Extreme Condition demot (performance test, DX9): Snow: 21 fps | Cave: 32 fps (1024x768x32bit)

Körde med default-inställningar i båda spelen, förutom upplösningen i Lost Planet.

Finns lite flera test i Lost Planet här. Dessa är väl endast gjorda på stationära datorer dock.

Tyvärr lyckades jag krasha Vista genom att installera Alcohol 120%, vilket gjorde så att det nu kommer upp en bluescreen varje gång man försöker starta det, även i felsäkert läge (väldigt bra). Och eftersom DX10 inte finns för XP(?) så blir det inget resultat i DX10 för detta spel. Dock så verkar resultaten från DX10 helt off enligt tråden ovan.

Permalänk
Medlem

Det ska komma servicepack 3 till Xp så det har Dx 10 stöd =D

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min Znote 3415W idag.. Om intresse finns skriver jag gärna ner ngt i stil med en recension..

Jag kan iaf säga att det ända jag är missnöjd med hittills är att kartongen datorn kom in skar upp mitt finger ganska fint.. Dåligt zepto, dåligt.... ^^

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Jag hämtade ut min Znote 3415W idag.. Om intresse finns skriver jag gärna ner ngt i stil med en recension..

Jag kan iaf säga att det ända jag är missnöjd med hittills är att kartongen datorn kom in skar upp mitt finger ganska fint.. Dåligt zepto, dåligt.... ^^

Tester och flera tester kör 3dMark och Pi... HD tune osv så man får se lite

Permalänk
Medlem

arå... desvärre tycker datorn inte jag har något grafikkort.. och ehm, jag har lite slut på ideer just nu, nån som har tips om hur man kan hjälpa den stackars datorn att förstå den har ett grafikkort?

köpte den utan os o så, lirar xp atm.. håller på med grafik drivisarna, testade ladda ner från nvidia, men som sagt, min dator hittar inte grafikkortet..

hm ja, snarare vill alla drivisar jag hittar ha Vista x64..

någon som vet vart man kan fixa drivisar till 8800m gt som fungerar med xp? plx

edits: lagt till mer o mer nu hittade jag de trevliga drivrutiner jag ville ha på INTELS hemsida dock, fu nvidia

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
arå... desvärre tycker datorn inte jag har något grafikkort.. och ehm, jag har lite slut på ideer just nu, nån som har tips om hur man kan hjälpa den stackars datorn att förstå den har ett grafikkort?

köpte den utan os o så, lirar xp atm.. håller på med grafik drivisarna, testade ladda ner från nvidia, men som sagt, min dator hittar inte grafikkortet..

hm ja, snarare vill alla drivisar jag hittar ha Vista x64..

någon som vet vart man kan fixa drivisar till 8800m gt som fungerar med xp? plx

edits: lagt till mer o mer nu hittade jag de trevliga drivrutiner jag ville ha på INTELS hemsida dock, fu nvidia

Drivar för grafikkort finns hos laptopvideo2go.com, men ang. drivar under XP har jag redan skrivit ihop ett inlägg om hur och var man fixar fram drivar och så. ta dig en titt här ifall du har problem med något.

Fick igång IR med drivarna som kom med skrivan (tror jag skrev om det tidigare i denna tråden). Kör dock inte setupen utan "sök efter drivar" i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem

jo jag hittade sidan du rekommenderade.. så det är fixat nu trixar med 3dmark atm.. dock fular sig tangentbordet, beter sig som att fn vore konstant intryckt, så för att använda de normala funtkionerna måste man hålla in den.. nån lösning på detta?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
jo jag hittade sidan du rekommenderade.. så det är fixat nu trixar med 3dmark atm.. dock fular sig tangentbordet, beter sig som att fn vore konstant intryckt, så för att använda de normala funtkionerna måste man hålla in den.. nån lösning på detta?

sökte lite snabbt på google och tror jag hittade svaret på frågan här.

Permalänk
Inaktiv

Verkar som det är lättsamt att starta upp en Zepto inget klydd alls . Posta dina resultat sen är nyfiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Verkar som det är lättsamt att starta upp en Zepto inget klydd alls . Posta dina resultat sen är nyfiken

Vill bara pointera att det enda jag hade problem med var bluetoothen, och det var bara eftersom den inte fanns med.

Vilka resultat är du nyfilen på? har redan gjort en rad tester. Skall även testa F.E.A.R och Stalker senare idag tänkte jag.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
Vill bara pointera att det enda jag hade problem med var bluetoothen, och det var bara eftersom den inte fanns med.

Vilka resultat är du nyfilen på? har redan gjort en rad tester. Skall även testa F.E.A.R och Stalker senare idag tänkte jag.

SuperPi, HD Tune, 3dMark är alltid skoj att se Om du inte redan lagt upp det? (kanske jag som missat )