Permalänk
Medlem

Hur funkar reklam på sidor?

Jag vet ad adsense ger pengar per klick men fungerar även tex swecs reklam på sidan så, eller ger de pengar till swec för rätten att få ha den på sidan?`

Om nån har en bra hemsida för olika alternativ vore det riktigt kul.

Permalänk
Medlem

google adsense är det bästa enligt mig simpelt är det också

Permalänk
Medlem

Men grejen är att jag har en riktigt bra sididé fast som antagligen kommer kosta mycket att driva. Jag är övertygad om att den kommer dra in stora mängder folk, men jag vet av egen erfarenhet att man inte gärna trycker på adsense.

Jag skulle gärna vilja vara "sponsrad" av affärer.

Permalänk
Medlem

Bygg först tjänsten och är den så bra som du säger och folk kommer dit så har du ett bra förhandlingsläge.
Börja i rätt ände.

Permalänk
Medlem

Så sant så sant, får köra med adsense först.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt många som klickar på adsense. är/var med på en nyhets sida med adsens och men uträkningar drog vi in över 4000kr eller mer (huh? kommer inte ihåg rikitgt kan varit 8000 )på adsense.
Så länge du har användare och uppdaterat matrial på sidan så är det nog inte så jätte stort problem?
Ska du ha pengarna till driftskostnad? har du vettigt webhotell + domän ex loopia så går det ju max på en 400-500kr/år eller nått

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonsas
Det är faktiskt många som klickar på adsense. är/var med på en nyhets sida med adsens och men uträkningar drog vi in över 4000kr eller mer (huh? kommer inte ihåg rikitgt kan varit 8000 )på adsense.
Så länge du har användare och uppdaterat matrial på sidan så är det nog inte så jätte stort problem?
Ska du ha pengarna till driftskostnad? har du vettigt webhotell + domän ex loopia så går det ju max på en 400-500kr/år eller nått

Heh... 400-500kr kommer man ingenstans på om man har mycket trafik.
picis nuvarande colocation kostnader är på ca 750kr / månad nu t.ex. som går ur min egen ficka tills jag fixar annonsörer

Sen tillkommer ju kostnaderna för server då (ca 12k i det här fallet + frakt o.s.v.)

Och jag driver inte ens någon gigantisk sida. Det kostar en del om man vill ha något hyffsat proffsigt.

edit:
Annonsera på pici btw.
http://pici.se/annonsera/
I need teh money

Permalänk
Medlem

Beroende på vad det är för sida och för besökare sidan har så kan man tjäna rätt fet på spel-reklam som affiliate. I stort sett alla spelsidor har någon form av affiliateprogram där du får procent på det kunder drar in som reggat sig genom din reklam.