LCD Skärm stängs av randomly

Permalänk

LCD Skärm stängs av randomly

Hej o hå,

Min skärm, LG Flatron L1915S, stänger av sig lite blandat, ibland stänger den av sig varje gång jag startar ett datorspel, ibland händer de inte på flera dagar.

Jag har ett ati radeon 9800 pro och detta problem har uppstått de senaste månaderna fastän jag har haft skärmen i ett år och grafikkortet i tre och ett halvt år.

För någon dag sedan så drog jag ut grafiksladden?(vet inte den korrekta termen) till skärmen medans jag gick iväg och klättrade, när jag kom tillbaka 2-3 timmar senare så satte jag i sladden igen och då var skärmen på igen.
Detta händer oftast när jag spelar datorspelet World of Warcraft men händer när jag gör annat också!

Har någon någon aning alls var problemet ligger någonstans?

(Ja, har sökt och googlat men har inte funnit nån med samma problem som mig)

EDIT: När skärmen stänger sig av blir "on/off-lampan" på skärmen orange, som de blir när jag stängt av datorn men inte stängt av skärmen

Permalänk
Medlem

HEj!

Jag har en benq FP937

Har samma fel slocknar bara utan igen anledning. Har testat med en anna skärm o då funkar det fint. Samma sak med on/off lampan att den blir orange. Har lämnat in skärmen en gång men de sa att det inte var något fel på den. Men jag vet ju att det är något som inte är som det ska.

Tacksam för alla tips

Permalänk

Kan säga vad som hände mig, till slut la mitt grafikkort av, gick o köpte ett nytt, satte in det osv o voila så fungerade datorn perfekt.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara nätagget som e för klent då?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>