Permalänk
Medlem

zepto 3415W

Är det någon som har fått sin zepto 3415W och kan ge en första kommentar om den än?

Permalänk
Medlem

Kika i de andra trådarna, är ett par som fått sina där.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

Mjo jag har läst dem men jag har inte hittat några större kommentarer om dem än utan mer "den är snygg", "haft lite problem med att installera operativsystemet" osv... så man kan inte bilda sig någon större bild av dem än.

Permalänk
Medlem

jag fick min igår och antecknade lite medans jag grejjade igång den. detta är vad jag kommit fram till änsålänge. (är inte klar ännu)

Installationen av XP tog 20 mins, från boot till man fick upp skrivbordet.

Man måste starta om datorn efter man installerat WLANet för att det skall funka. Man kan koppla upp sig mot routern men ej ut på nätet, eller komma åt någon annan dator på nätverket.

Grafikdrivar finns här.
Glöm inte läsa guiden om ni inte använt drivar från latopvideo2go förut.
Fick editera den modifierade INF filen ytterligare då 3st filer inte fanns med drivrutinen.

Kommentera bort (lägg till ; först på raden)

Citat:

nvucode.bin = 1
nvmccs.dll = 1
nvnt4cpl.dll = 1

under [SourceDisksFiles].
och även nvucode.bin under [nv.Display]
och nvnt4cpl.dll, nvmccs.dll under [nv.Panel]

Ljudkortet fungerar ej med medföljande drivrutin, men finns att hämta hos Realtek

Fingerprinter funkar med medföljande drivrutin, likaså Modem, Cardreader webbkameran.
Touchpad funkar ej med medföljande drivrutin.
Wireless Select Switch funkar med "Vista drivrutin", även "WOW video/audio" och Smart Battery.

3DMark06:
1280x800 - 3436 poäng
1024x640 - 4118 poäng

Första tankar:
Tangentbordet är lite löst på vänster sida, böjs ner om man trycker på det.
För stor för min SAMSONITE PRO-DLX LAPTOP MESSENGER BAG

Bluetooth och IR är det som inte är installerat ännu, skall försöka skaka fram drivrutiner för det nu. Kommer säkert mera kul senare. Vill ni veta något så får ni säga till.

Edit: såg att det fanns en recensions-tråd för 3415W nu så jag kommer skriva i den istället.

Permalänk

är detta problem man slipper om man kör vista? Känns som att det är rätt mkt som inte fugnerar för XP med medskickade drivrutiner..

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
är detta problem man slipper om man kör vista? Känns som att det är rätt mkt som inte fugnerar för XP med medskickade drivrutiner..

ja det borde man göra eftersom alla drivrutiner man får med är för vista.
dock så innehåller merparten av dom även drivrutiner för XP.

Permalänk
Medlem

Beställde en 3415 idag, bara hoppas att man blir nöjd med den nu men det blir man säkert
Sabeln, har du ett 9cells batteri i din?
Om ja, är det stör det mycket att det sticker ut 1,5cm ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Beställde en 3415 idag, bara hoppas att man blir nöjd med den nu men det blir man säkert
Sabeln, har du ett 9cells batteri i din?
Om ja, är det stör det mycket att det sticker ut 1,5cm ?

tyvärr. har endast ett 6-cell. vet dock att Reoshi (tror jag han heter) beställde med 9-cell. Tror dock inte han har fått sin ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Beställde en 3415 idag, bara hoppas att man blir nöjd med den nu men det blir man säkert
Sabeln, har du ett 9cells batteri i din?
Om ja, är det stör det mycket att det sticker ut 1,5cm ?

Ca 1.5 cm ja. Batteriet känns robust dock så det är nog ingen fara för att det går sönder.

Jag fick hem min igår, och den känns ganska fin. Det är dock ett jävligt störande nästan klickande ljud som kommer från min cdspelare dock. Med ~3-5 seks mellanrum och ett litet litet pip på slutet. Någon som har liknande? Funderar på att skicka tillbaka den på måndag om den inte löser sig, sjukt störande.

cheers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Ca 1.5 cm ja. Batteriet känns robust dock så det är nog ingen fara för att det går sönder.

Jag fick hem min igår, och den känns ganska fin. Det är dock ett jävligt störande nästan klickande ljud som kommer från min cdspelare dock. Med ~3-5 seks mellanrum och ett litet litet pip på slutet. Någon som har liknande? Funderar på att skicka tillbaka den på måndag om den inte löser sig, sjukt störande.

cheers

Är det slot-in cd?

Visa signatur

kan inget, vill mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loosegoose
Är det slot-in cd?

yes, köpte en färdig kompilation på dustin (2 dagars leverans yay) så kunde inte konfigurera den, hurså?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
yes, köpte en färdig kompilation på dustin (2 dagars leverans yay) så kunde inte konfigurera den, hurså?

Hade ett liknande problem på den dator jag sitter vid nu F/S.
men den har plastbiten som kommer ut. Så det kanske är olika problem.

Mitt klick försvann förövrigt efter några dagar.

Visa signatur

kan inget, vill mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Beställde en 3415 idag, bara hoppas att man blir nöjd med den nu men det blir man säkert
Sabeln, har du ett 9cells batteri i din?
Om ja, är det stör det mycket att det sticker ut 1,5cm ?

Att 9cells batteriet sticker ut lite har iaf inte besvärat mig än direkt, det var tight att få ner den i 15" sleeve 'väskan' men det är de ända, för övrigt har jag ändå skärmen i en sådan vinkel att den är ivägen mer än batteriet 'bakom' datorn..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /