Permalänk
Medlem

FS Amilo Xi1554

Tjosan

Imorgon släpps ju Xi1554 (om jag har förstått detta rätt) och jag hade tänkt inhandla mig en dylik. Enligt Prisjakt.se så skulle www.alina.se vara billigast med 12995:- och då dessa hade fått rekorderliga omdömen verkade allting bra.

Dagen före dagen till ära (idag dvs) så märkte jag dock att det kommer upp ett "Produkten har utgått"-meddelande när man skall gå till datorn på deras hemsida. Jag har mailat dom och frågat om vad som händer (och skall givetvis posta svaret här, om någon är intresserad) men jag måste beställa datorn a.s.a.p. då jag skall på semester om en vecka och min nuvarande bärbara är ganska så trasig.

Till själva frågan alltså: Vart får man billigast tag på en Xi1554 nu? Är det någon affär som har ett kampanjerbjudande på release-dagen eller dylikt? Gärna med bra omdömen.

Tack på förhand ;p
Murvid

PS. Jag skall även inhandla en Zalman Notebook Cooler så om butiken även skulle ha en sådan skulle det vara guld värt.

Permalänk
Medlem

ser inget om att den utgått på http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/notebooks/amilo_... ivf.

Men däremot så vet jag inte om det är värt att köpa en dator nu som inte är Santa Rosa, när det börjar släppas flera som har det. Den skall väl ändå användas några år?
Frågan är om det är värt att betala 13k för en dator som redan idag egentligen är gammal. Såg också att den väger 4kg, känns inte så bärbart.

Allt beror väl iofs helt o hållet på behov och hur panik det egentligen är.

Permalänk
Medlem

kan ju inte vara utgående modell , det är ju en ny modell
säg mig , vad är santa rosa bra för ? varför ska man ha det ? har inet riktigt förstått det ...
tycker denna Xi1554 verkar vara en kanon data ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeln
ser inget om att den utgått på http://www.fujitsu-siemens.com/home/products/notebooks/amilo_... ivf.

Men däremot så vet jag inte om det är värt att köpa en dator nu som inte är Santa Rosa, när det börjar släppas flera som har det. Den skall väl ändå användas några år?
Frågan är om det är värt att betala 13k för en dator som redan idag egentligen är gammal. Såg också att den väger 4kg, känns inte så bärbart.

Allt beror väl iofs helt o hållet på behov och hur panik det egentligen är.

Skall mer vara släpbart, då jag mestadels drar runt den i hemmet (förutom på resor då). Vill hemskt gärna ha 17" och inte sett något annat alternativ för den prestandan till priset av 13,000.

Fick svar från Alina för ett par minuter sedan och de sade:

Citat:

Vi beklagar att inte produkten finns hos oss mer.
Sverige blev tilldelade 35 st och det räckte inte till alla.
Efter det så har den svenska distributören tagit bort varan för framtida beställningar.
Just nu vet vi inte mer är det här och kanske kommer det in fler datorer till sverige och då kommer vi att lägga upp den på vår hemsida igen

Så det som återstår då är att köpa en från Dataprince (som har fått skitdåliga omdömen gällande deras nätbutik) eller kolla sig om efter en annan dator. Skit också :s

Kanske blir en zepto 6625wd då, fast jag gillar ju inte deras layout ><

Ingen som vet alternativt ställe att köpa Xi1554 på för < 13500 kr exkl. Dataprince?

Permalänk
Medlem

dustin måste ju lagt beslag på några av dom ju ... :S
undra vilka mer som kommer sälja ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DekiS
dustin måste ju lagt beslag på några av dom ju ... :S
undra vilka mer som kommer sälja ...

Mm, dustin har säkert. Där kostar den 14 papp dock, vilket börjar gå mot summor jag egentligen inte vill spendera :/

Permalänk
Medlem

njaa inte jag heller egentligen , men vafan , man får ju jävligt mkt för pengarna väl ? inga dåliga grejjer som sitter iden ...

Permalänk
Medlem

Panik!

Beställde en 6625WD och fick orderbekräftelsen. Den sade att datorn skulle skickas 20/7 :S avbeställd

Ringde dustin och bad om status på FS Amilo Xi1554 och dom har inte hört av sina leverantörer överhuvudtaget. Dom ska förhoppningsvis få in den men dom vet inte när - kan dröja två dagar, eller två veckor.

Helt sjukt ju, vilken dator skall jag köpa nu?

Krav på 17" med bra prestanda, < 14papp. Har ni förslag så tages de tacksamt emot!

Permalänk

konstigt , ajg ringde o snackade med dom oxå , o dom sa att dom eventuellt får in den idag , det är vad dom hoppas på , men det kan dröja lite så d kanske kommer iveckan eller nått ..

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurviD
Panik!

Beställde en 6625WD och fick orderbekräftelsen. Den sade att datorn skulle skickas 20/7 :S avbeställd

Ringde dustin och bad om status på FS Amilo Xi1554 och dom har inte hört av sina leverantörer överhuvudtaget. Dom ska förhoppningsvis få in den men dom vet inte när - kan dröja två dagar, eller två veckor.

Helt sjukt ju, vilken dator skall jag köpa nu?

Krav på 17" med bra prestanda, < 14papp. Har ni förslag så tages de tacksamt emot!

HP har väl en 17"are med c2d, 2gb ram, 320gb hdd och gf7600 512mb för runt det priset?

Permalänk
Medlem

aaa det har dom , tror den kosta 15k eller nått sånt på ONOFF ..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp alla! "tyvärr" så verkar en zepto 3415W vara den enda som har tillräckligt bra specs och samtidigt kan komma i rimlig tid (är inte så förtjust i acer :s). Hoppas bara att jag blir nöjd med endast 1280*800 i upplösning, körde 1400*1050 på min förra

Hur som haver. Kan beställas på http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010111837 för er som inte orkar vänta mer än två arbetsdagar

Höres!