Permalänk
Medlem

Pajat ljudkort P5B???

Satt och mixade musik igår i typ 10 timmar, mot slutet började det spraka och fräsa när man spelade upp musiken. Det är likadant i VLC, winamp och audition vad man än spelar upp. Kan det hänt nått med ljudkortet??? Jag antar att jag belastade ljudkortet en del, körde 12-16 kanaler med nån enstaka VST plug på varje. Ska väl inte va så farligt?

Mitt ljudkort är det inbyggda på P5B dlx.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag också problem med ljudet på mitt kort, när datorn arbetar så kommer det "hårddiskljud" från högtalarna... skuuuumt är det, och irriterande.

Visa signatur

P5K | e6600 + Noctua NH-U12F | Asus 8800GTS @ 610/900 | 2 x 1024 Corsair TWIN2X 6400C4

Permalänk
Medlem

Det måste hänt nått med det för såhär har det inte varit förut... går inte lyssna på musik längre utan att det knastrar hela tiden, mycket störande.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Kanske ligger det något i luften, har en kompis med likadant moderkort och det bara sprakar. Hittar du en lösning så säg gärna till.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

prova med nya drivrutiner

Permalänk

Prova dra ner Wave-volymen i volymkontrollern, det tog bort bruset för mig på mitt P5B Deluxe.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt ett ljudkort nu, SB audigy SE men problemet kvarstår. Vad kan vara felet?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mitt P5B också, har nu reklamerat det och kommer lägga till lite pengar för att köpa ett blitz formula istället...

Det som fick mig att koka över var när jag hörde knaster som blinkade i takt med den ena dioden på nätverkskortet(?)

men att du har samma problem fast med ett nytt ljudkort.. dno.. ladda ner nya codecs?

Visa signatur

Top Gun?

Permalänk
Inaktiv

Har också ett p5b men jag disablade mobo ljudet och stopade i ett xtremegamer. Grym skillnad.