Grisar flyger, Teewars är släppt!

Permalänk
Medlem

Härligt! Tack så mycket Teetow med medbrottslingar!

Edit: Efter en kvick test kan jag konstatera att spelet har potential till att vara riktigt kul (tyvärr är det ingen som spelar klockan halv tre..), väldigt fräsch grafik också! Keep up the good work.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem

Halloj!

Har inte kollat igenom vad alla andra skrivit, men typ en scorelist vore najs, eller iaf så man ser hur många gånger en person dödat/dött, typ som tab i CS, fast skulle kunna stå i det högra hörnet.

En annan grej, chat kanske ? Så man kan skriva till varandra medans man spelar, det vore kul!

Sen Mapchange, efter tex 5 min byts bana, och kanske lite större banor, med färre liv/armor.

Förstår självklart att den är under uppbyggnad, diggade det

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att spelet inte svarar på input från mus/tangentbord alla gånger. Jag kan t.ex. klicka fem gånger, men bara få iväg två skott. Det kan även vara svårt att få till ett hopp.

Spec: Asus P5B Deluxe, Intel c2d E6600, 2048MB RAM, Radeon 1900GT, Windows XP pro

I övrigt kan jag bara hålla med de andra om att det är kul att äntligen få prova detta spel

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woppe
Jag har problem med att spelet inte svarar på input från mus/tangentbord alla gånger. Jag kan t.ex. klicka fem gånger, men bara få iväg två skott. Det kan även vara svårt att få till ett hopp.
...

Det händer mig också, speciellt om det är hög fördröjning till servern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woppe
Jag har problem med att spelet inte svarar på input från mus/tangentbord alla gånger. Jag kan t.ex. klicka fem gånger, men bara få iväg två skott. Det kan även vara svårt att få till ett hopp.

Spec: Asus P5B Deluxe, Intel c2d E6600, 2048MB RAM, Radeon 1900GT, Windows XP pro

I övrigt kan jag bara hålla med de andra om att det är kul att äntligen få prova detta spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
Det händer mig också, speciellt om det är hög fördröjning till servern.

Detta problem vet jag mycket väl om och det beror på fulheter i nätverket jag inte hann fixa men lösning till problemet finns.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
Halloj!

Har inte kollat igenom vad alla andra skrivit, men typ en scorelist vore najs, eller iaf så man ser hur många gånger en person dödat/dött, typ som tab i CS, fast skulle kunna stå i det högra hörnet.

Testat just Tab?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

För mig buggar det. Kontrollerna fryser ca. varannan sekund.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Haha hade skitkul med detta spel idag, jag och en polare lirade på hans laptop, utan mus... han styrde med touchpaden och sköt medans jag försökte springa och hoppa.. :D.. märkte även lite buggar; ibland när någon hookade en så flög man långt ut från banan mitt ut i ingenstans haha, kan ha varigt hans trådlösa nätverk med me tanke på att det inte är så friskt, men ja kul i villket fall som

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Testat just Tab?

Tror jag dumförklarade mig själv... haha

Permalänk
Medlem

Tur, min MacBook kom innan väntan på PPC-versionen blev outhärdlig :).

Hursom, det är helt klart ett väldigt roligt spel, även om det var väldigt dåligt med folk på servrarna vid 01 inatt.
Hursom, det är imponerade att det är sådant flyt och såpass snyggt för att vara i utvecklingsfas.

Bra jobbat!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

in och spela (debugga) lite nu då!!!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

mina skott sköts inte alltid när jag tryckte på skjutknappen :S typ var 3e skott sköts inte känns det som, kan vara ping på servern kanske. sen tyckte jag grappling hooken varl ite jobbig, flög för snabbt men de kanske är jag som tycker det bara annars var det skönt gullig grafik

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
mina skott sköts inte alltid när jag tryckte på skjutknappen :S typ var 3e skott sköts inte känns det som, kan vara ping på servern kanske. sen tyckte jag grappling hooken varl ite jobbig, flög för snabbt men de kanske är jag som tycker det bara annars var det skönt gullig grafik

Känt problem och kommer att fixas.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Efter att ha installerat nya drivrutiner från ATI (släppta 31 Maj) så försvann problemen jag hade med Teewars. Nu fungerar det riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Ett skojigt spel som däremot är något för segt för min smak, men det kanske ordnar sig senare. Har inte så mycket att kommentera utöver det som redan är skrivet tidigare. En liten bugg (kanske är noterad tidigare) som skedde en gång var att jag och en annan spelare på något vis hamnade utanför spelbanan vid användandet av grappling hook.

Permalänk
Medlem

hehe grymmt skoj, dock fick jag precis spö av någon elite

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Fungerade jättefint i wine, riktigt kul spel :).

Kommer ni göra om tga texturerna till t ex png senare? Just nu är de lite omotiverat stora, men jag antar att det inte är första prioritet kanske

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPENEN
Fungerade jättefint i wine, riktigt kul spel :).

Kommer ni göra om tga texturerna till t ex png senare? Just nu är de lite omotiverat stora, men jag antar att det inte är första prioritet kanske

Redan fixat i den nya versionen (0.2.x) Ljuden kommer packas också sedan.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Hur går det med utvecklingen? Kommer det någon version 0.2.x snart?

Permalänk
Medlem

Vi börjar hamna mot semestrar nu och folk drar åt lite olika håll ett tag. Själv har jag haft fullt upp på jobbet och har inte kodat så mycket men jag vet att matricks har en hel del nyheter i motorn fixade

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk

Äntligen har alltså teewars kommit!

Testade det lite precis ensam på en server. Det laggade lite väl för att man skulle får en skön känsla men det såg mycket bra ut. Hoppanimationen såg lite skum ut. En pixel syntes utanför gubben och huvudet cuttades med några pixlar. Jaja detta kan nog bli mycket fett när det e klart. Ser fram emot att lira det med andra. Nu väntar jag bara på fuel också. Hadde ett mycket bra spelprojekt på gång till den motorn som nu kanske aldrig får se dagens ljus

Teewars har min fulla respekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Nu väntar jag bara på fuel också. Hadde ett mycket bra spelprojekt på gång till den motorn som nu kanske aldrig får se dagens ljus

FUEL! argh! *gråta*

...

Programmet kraschar om man trycker quit utan att först ha gått in i ett spel. Det är samma fel som poppeman upplever. Väl inne i spelet flöt det på bra men ingen ville spela.
Windows XP SP2
AMD Athlon XP 2800+
ATI Radeon 9600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
FUEL! argh! *gråta*

...

Programmet kraschar om man trycker quit utan att först ha gått in i ett spel. Det är samma fel som poppeman upplever. Väl inne i spelet flöt det på bra men ingen ville spela.
Windows XP SP2
AMD Athlon XP 2800+
ATI Radeon 9600

Jag upplever exakt samma problem, har t.o.m ett vagt minne om att jag nämnde det i tråden men jag kanske virrade bort mig själv.

Permalänk

Dags för version 0.2!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Hur går det med allt? Det kliar i fingrarna efter en ny verson som går i linux.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Jag har semster just nu och knackar på teewars och lägenheten. Nätverksmotorn är omskriven till en stordel och nätverkstrafiken har minskat från 28kb/s ner till ca 1-3kb/s vilket ju är bra Sedan är det lite andra features i nätverket som kommigt in. Jag har börjat rensa upp i gameplay koden och är nästan klar med det på klientsidan och har börjat lite lätt i serversidan. Efter detta får jag se vad som kommer. Vi skall balancera om lite, fysiken skall få sig känga också. Helgen som kommer så kommer jag vara helt själv hemma och spendera mycket tid med teewars. Det är väl snack om att vi skall ta en liten gath och knacka ganska mycket. Men framåt, det går det.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

De saker jag helst vill ha är:

* Välja färg på gubben och kanske kunna välja special utsernde (ungefär som dom för de olika verisionerna på eran sida).

*Mapeditor så att man kan laddahem och köra andras banor, gärna att man kan lägga till texturer om man vill.

*Längre spawntid så att man kanske kan hinna att spela upp vo_teefault_cry-xx ljuden när man dör.

*Att namninställningen man gör sparas.

*Fler spellägen alt. inställningar man kan göra i servert. typ respawntid, längd på hooken m.m.

Det var nog alla förslag från mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
De saker jag helst vill ha är:

* Välja färg på gubben och kanske kunna välja special utsernde (ungefär som dom för de olika verisionerna på eran sida).

*Mapeditor så att man kan laddahem och köra andras banor, gärna att man kan lägga till texturer om man vill.

*Längre spawntid så att man kanske kan hinna att spela upp vo_teefault_cry-xx ljuden när man dör.

*Att namninställningen man gör sparas.

*Fler spellägen alt. inställningar man kan göra i servert. typ respawntid, längd på hooken m.m.

Det var nog alla förslag från mig

* Välja skin är något vi vill ha, men inte hunnigt med än.
* Mapeditor finns redan med. Startas med "teewars.exe -e MINBANA.map". support lämnas inte för denna.
* Längre spawntid är något vi vill ha men hann inte med.
* Namninställning kommer.
* Options på servern och flera inställningar kommer. MEN, vi kommer nog inte lämna någon option för hookens längd etc eftersom det förmodligen kommer förstöra mer än det hjälper.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Inaktiv

matricks: När planerar ni och släppa en version för linux? Anledningen till att jag frågar beror mycket på att jag tänkt och lägga med Teewars på Enlisys livecd någon gång i framtiden.

EDIT: Jag vet att Wine finns och att det går och köra där, men föredrar native!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
matricks: När planerar ni och släppa en version för linux? Anledningen till att jag frågar beror mycket på att jag tänkt och lägga med Teewars på Enlisys livecd någon gång i framtiden.

EDIT: Jag vet att Wine finns och att det går och köra där, men föredrar native!

Jag hoppas att det kommer med 0.2.x. Grejen är att vi inte har någon som aggerar maintainer för linux 32bit.. jag utvecklar ju på linux 64bit (xubuntu)

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.