Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madoor
funkar inte på en mx revolution.

Ctrl+Left click.
Fungerar i både Firefox och IE7, dock inte i opera fast där är inte högerknappen spärrad heller.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

Lägg in

#IF Högerklick,Print Scr >= 1
#END WORLD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
..de flesta har nog quciktime men inte möjlighet att spara för att de inte har köpt det.

Haha, det känns som att världen inte fungerar så i praktiken

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tittade på ett test som sweclockers länkade till idag, http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=298...

Där går det högerklicka och välja visa bild, ingen bild visas! De verkar ha lyckats blockerat det på något sätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Tittade på ett test som sweclockers länkade till idag, http://www.anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=298...

Där går det högerklicka och välja visa bild, ingen bild visas! De verkar ha lyckats blockerat det på något sätt.

Det ligger en 1x1px genomskinlig gif över den.

Högerklick och kopiera bild funkar dock ändå.

Slutsatsen blir ändå tillslut att allt som går att se går att kopiera.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Det må vara idiotiskt, men en kund är en kund. Och jag kan förstå att de vill skydda sina bilder så gått det går

Bara för att det är en kund betyder det inte att dom har rätt, så är det tyvärr, säger jag av erfarenhet, dom som efterfrågar det där har ju en god tanke med att dom inte vill få sina bilder på vift, men dom förstår nog inte det omöjliga i frågan då är det ditt jobb att upplysa dom om det

Enda lösningen är att inte visa bilderna.
Alla andra lösningar stoppar bara dom som ändå inte vill ha bilderna, om någon verkligen vill ha bilderna kan dom få tag på dom oavsett allt du gör...

Permalänk
Avstängd

Fast samtidigt så riktar sig siten till fjortisflickor och med bortagen högerklicksmeny stoppar man nog 80% av spridningen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom och tänka på en lite annorlunda lösning (och därmed kanske lite svårare att knäcka även fast genomsnittlige sweclockers besökaren skulle lista ut det. Med printscreen om inte annat...)

Lösningen är att du med hjälp av css lägger bilden som bakgrund i en tom div, typ:

html:

<div id="parishilton"></div>

css:

#parishilton{ width: 450px; height: 400px; background: url(parisbild.jpg); }

css kan du ju generera med server side skript som vanligt...

Därmed om någon högerklickar så finns det ingen "spara som" alternativ, sen om någon få för sig att kolla in html-koden så finns där inga bild-urler... (du kan även sätta någon obskyrt namn på divven så blir det ännu mer tidskrävande att lista ut)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
Kom och tänka på en lite annorlunda lösning (och därmed kanske lite svårare att knäcka även fast genomsnittlige sweclockers besökaren skulle lista ut det. Med printscreen om inte annat...)

Lösningen är att du med hjälp av css lägger bilden som bakgrund i en tom div, typ:

html:

<div id="parishilton"></div>

css:

#parishilton{ width: 450px; height: 400px; background: url(parisbild.jpg); }

css kan du ju generera med server side skript som vanligt...

Därmed om någon högerklickar så finns det ingen "spara som" alternativ, sen om någon få för sig att kolla in html-koden så finns där inga bild-urler... (du kan även sätta någon obskyrt namn på divven så blir det ännu mer tidskrävande att lista ut)...

njaa, jävligt bra försök men va hände med det lilla menyalternativet "spara bakgrund som" ? :s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celebros
njaa, jävligt bra försök men va hände med det lilla menyalternativet "spara bakgrund som" ? :s

Det man gör är att man lägger upp en bild/img precis som vanligt. Sen lägger du en div precis ovanpå denna bild med en hel-transparent bild (det är denna bild du länkar vidare, om du ha en länk från bilden.

Om du sedan laddar alla bilder med någon form av AJAX-lösning, uppdateras inte "grund-HTML'en" och det blir inte möjligt att hitta länken till bilden i "Visa källa".

Dock kommer du aldrig att komma ifrån att man kan göra en [b]Print Screen[b].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nu snacka jag igen med kund, framför allt vill inte bildbyrån att bilderna ska komma i omlopp bland allmänenheten.. så kunden (posh24) anser att högerklicks hack borde stoppa de flesta..

Men vilket högerklickhax är bäst, det jag hitta validera varken w3c eller funka i FF

Hehe i omlopp bland allmännheten? Då ska dom nog inte lägga ut det på nån webben. För det är väl hela idén med att lägga ut dom?

Nu förstår jag att det inte är du som inte fattar detta utan kunden. Mitt förslag är också som andra i tråden nämner, lägg ut sämre upplösning på bilderna.