liten och snygg telefon eller stor oc ful?

Permalänk
Medlem

liten och snygg telefon eller stor oc ful?

Hej alla. Min nokia 5140i börjar bli lite sliten; avstängningsknappen e mupp m.m. Det är dags för en ny helt enkelt.

Jag var först inne på en mobil med en ordentlig kamera och mp3-spelare och sneglade på b.la. Nokia N73. Men det finns ju inga riktigt klockrena telefoner. N73 är seg som en koala, kameran duger inte till mer än i stark sol och mp3n låter som en get med förstoppning. Så kanske är det ingen idé med en "bra" telefon över huvud taget.

så jag började kolla efter en liten och snygg telefon. tamejfan alltså, det finns ju inga där heller. Vad har de tänkt åt oss. Nästan alla telefoner är dåliga mellanting mellan små och fullproppade mobiler.

Så nu, när pengar inte är den begränsande faktorn, kan någon hjälpa mig hitta antigen en LITEN och SNYGG telefon med bra batteritid, bluetooth och snabba, logiska menyer eller en bra mobil med bra KAMERA (ska klara att ta bild på stenciler från skolan med tillräcklig kvalitet för att sedan kunna skriva ut dem), MP3 funktion, flexibelt OS och snabba menyer.

PS. märkena prioriterar jag så här: Nokia, sony ericsson, motorola, samsung, LG, övriga

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Jadu det finns nog klockrena telefoner men smaken är ju som bekant, baken!
Har just nu en N73 ME och en W880. N73:an är till salu. Telefonen i sig är grym, kameran är bra och batteritiden riktigt bra! Den knastrar lite grann och det stör mig. Dock inte därför jag säljer den, ville testa något annat bara.

Köpte en W880 igår så den kan jag inte säga så mycket än förutom att jag är riktigt nöjd med formatet, verkar vara en gedigen telefon. Inget knastrande eller liknande. Batteritiden verkar vara ok, kanske lite sämre än Nokian. Kameran ska inte vara någon höjdare vad jag förstår, har dock inte provat än. Dock är W880:an snabbare i menyerna än Nokian.
Du skriver att du vill antingen ha en liten o snygg lur eller än bra mobil med bra kamera. Det beslutet får du ta, hoppas mina åsikter har hjälpt dig lite grann!
K800/810 kanske kan vara något....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

En liten och snygg telefon, varför så ont om såna....
Finns det ingen liten, snygg, slimmad telefon med snabbt gränssnitt. Färgkärm är inget krav, så länge den är snygg och kan sms:a

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

det är tyvärr inte många telefoner idag som slår mina gamla Nokia 8210

formatet är perfekt för mig och funktionerna räcker gott och väl till...även idag

men jag använder den inte längre utan kör med en SE-M600i som passar de som har kontoret med sig

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Japp. Nokia 8210 var den smärckaste telefon som någonsin gjorts - pefekt format. Tyvärr går den ju inte ens att köpa begagnad längre, eftersom det inte finns några nya batterier att få till den.

Att Nokia fortsätter att släppa monstruösa tegelstenar istället för att göra en re-release av denna gamla goding upphör aldrig att förvåna.

Permalänk

Jag skulle nog slå till på en Nokia 6300 i dagens läge. Valde själv mellan den och k550i, och jag tog iofs k550i.
Men Nokian är snygg, har bra format, verkar tåla en hel del och har bra skärm.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du tycker är snyggt, Men min LG U880 tycker jag har funkat bra. Jag tycker iaf det är hyffsat snygg. Den har inte så lång väntetid i menyerna heller. (Nästan ingen alls enligt mig) Kameran är inge vidare 1.3 MP. Ljudet blir riktigt bra med egna lurar (inte hifi-klass men det är ju en mobil) Men för att ha egna lurar så måste du köpa en adapter för ca 150 kr.
Min erfarenhet av mobilen är 18 mån. Du ville veta om batteritiden. Den var hyffsad i början och är inte lika bra nu

Den mobilen klassar JAG som:
Liten, hyffsat ljud och snabb i menyerna.

En mobil som jag har beställt men som jag inte fått än är K800i. Efter lite småtester av mobilen så har jag kommit fram till att kameran (3.2 MP) är riktigt bra och att ljudet också håller hyffsat hög klass. Menyerna är lite småsega men inget jag brytt mig om.

Den mobilen klassar JAG som:
Stor, men med bra kamera och ljud.

Om det är så att du faller i tycke för någon av mobilerna jag skrev om, Så testa dem själv. Det kan ju vara så att jag har en annan uppfatning av mobilerna än vad du kanske har.

Permalänk
Medlem

Nokia 6300 eller SE W880i, har en W880i och är jäkligt nöjd. Dock har ju inte ljudkvaliteten när man använder den som mp3-spelare ingen höjdare jämfört med en "riktig" mp3-spelare. Men i övrigt en telefon som är riktigt läcker liten smidig och funkar lika bra som alla andra med "vanligt os" i sig.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpt en mobil idag utan ekonomibegränsning skulle nog detta va min lista:

1. W610 ,snygg & slimmad, mp3, bra SE kamerateknik)
2. N95 ,Dålig batteritid tydligen men för blåa bilder (FORTFARANDE!)
3. W580, kommer iofs lite senare iår.

Har en W810 atm men tycker den är lite för tjock för mig

Kolla i denna tråd om du vill se hur mobilbilder blir med de flesta mobilerna.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
En liten och snygg telefon, varför så ont om såna....
Finns det ingen liten, snygg, slimmad telefon med snabbt gränssnitt. Färgkärm är inget krav, så länge den är snygg och kan sms:a

http://www.gsmarena.com/philips_580-1815.php
-eller-
http://www.gsmarena.com/philips_180-1727.php

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Lg kg320 är liten, svinsnygg, och räcker gott och väl. Snabba menyer osv, dock aningen rörigt gränssnitt, men de lär man sig efter ett tag.

http://www.gsmarena.com/lg_kg320-1530.php

Betalade runt 1700kr för min från cdon.

Permalänk
Medlem

Den verkar inte så tokig, tlx. Uppfyller åtmindstone anständightetskravet att inte vara fetare än 1 cm på djupet. Hur är batteritiden?

Permalänk
Medlem

W880i jämförs bäst med Ipod Nano G1, riktigt slim och stilren. Ett menysystem som är riktigt snyggt med, älskar de "nya" flash-menyerna.

...och för att inte vara FÖR pro-SEMC så kommer jag även föreslå Nokia 6300.

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Inaktiv

Nosslo Snah beror på, brukar lyssna på lite musik varje dag, men en 3 dagar räcker de.