Permalänk
Medlem

Ähh.. Tacka vet jag min... Undrar om det är 500 mm trumfläkt med 1 hk 3- fas motor (På 1 fas med kondensator).. Där snattrar vi luftflöde!

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk
Medlem

jag tycker det verkar vara en najs fläkt

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Jo, men jävlar vad den låter... Taskiga kullager i den tyvärr...

Ska nog ev. bygga en sandljuddämpad låda till den tror jag... Lr iaf har funderingar på't

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk
Medlem

hehe kul å läsa era åsikter om denna fläkt, köpte en för nåra veckor sen till mitt chassi projekt... luftflödet e inte å klaga på, men blir givetvis inte lika bra som om man kört med 4 st 120 fläktar som tidigare nämnts. Håller med Xburk, den e tuff det räcker... Ace-T, dåliga kullager? då fick du nog ett måndas ex. har inte sett nåra problem hos min me de...

att notera är att fläkten dånar en hel del då man maxar den, men på min. hastigheten blir den "tyst" och snäll...

lite sur över att själva fläkten bara var 220 mm å inte 250 som gtek utlovat... ^^

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Har ett chassi med en så stor fläkt.. Funkar klockrent.. inbyggd fancontroller.. på max hastighet är det enda man hör luften som susar.. inget irriterande fläktljud.. nu kör jag dock på lägsta eftersom det räcker hur bra som helst med 700rpm när fläkten är så pass stor

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://img87.imageshack.us/img87/7673/gagvv7.png

skulle det gå?

(sen kanske en till i taket och på chassits "golv"...)

Permalänk
Medlem

tänk på att desto fler fläktar du har desto mer låter det 19db vs 23db gånger 4 fläktar. det ökar ganska mkt. vet inte exakt hur mycket, men mycket iaf.

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

varöfr inte ta en kontainer när vi ändå är i farten och smälle in några 100 sånna i sidorna och ställa in några 100 datorer o hoppas på de bästa

finns faktist många fläktar som man kan ha nytta av .. ventilations fläktar som man kö på längre volt brukar vara väldigt bra och rätt tystgåände när de körs på lägre volt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

har för mig att det funkade såhär:

fyra fläktar låter fyra gånger så mycket som en fläkt. en fyrdubbling av 23dB hamnar någonstans vid 30dB. orkar inte räkna med logaritmer nu, det är sent. så det är ungefärligt. och om man jämför 19dB mot 30dB så är det 11dB mer. en 10dB-ökning medför en ökning av ljudstyrkan med 10ggr!
så de fyra fläktarna låter ungefär tio gånger mer än den med 19dB.
rent matematiskt är det något i den stilen.

dock är inte människor så matematiska eller har supersinnen. så vi upplever en ökning av 10dB som en fördubbling. därför -upplevs- de fyra fläktarna som ungefär dubbelt så högljudda som den ensamma 19dB-fläkten.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Saxat från sagitta.se:

----------------------------8<----------------------------
För att ange ljudtrycksnivån använder man en logaritmisk skala i enheten decibel (dB) där det lägsta ljudtryck som ett öra kan registrera har satts till 0.
En fördubbling av antalet lika starka ljudkällor ger en ökning av ljudnivån med 3 dB, 10 lika starka ljudkällor ger en ökning med 10 dB jämfört med en ljudkälla. Det mänskliga örat uppfattar en ljudnivåökning med 8-10 dB som en fördubbling.
---------------------------->8----------------------------

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Medlem

ni som har den fläkten, hur mycket låter den när den går på min-varv? mer än en hårddisk? är den knappt hörbar? är det irriterande ljud?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnarf
Ja nu märker jag ord och jag ber omursäkt för det ord men det blir svårt att INTE montera den på sidan av datorn...Om man nu vill att den ska fungera dvs. (No offence)

Lysande fläkt!
Ett tag tänkte jag köpa ett Aerocool chassi bara för att få modda denna 25cm fläkt på mitt Stacker case!

Ska inhandlas nästa gång jag är i Sverige!

Beror ju på om han har en lian li modular cube elller inte:P

Visa signatur

trillade in

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToxiZe
lite sur över att själva fläkten bara var 220 mm å inte 250 som gtek utlovat... ^^

Jag citerar från GTEK:

"OBS! Normalt sett beräknas fläktarnas storlek på ytterramens diameter. Skulle man räkna på samma sätt så är denna fläkt 250mm stor. Själva diametern på fläkten är dock 220mm."

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - ASUS ROG Ryujin II 240 - Gigabyte 32" AORUS OLED 4K 240 Hz DP 2.1 -

Permalänk
Medlem

hur mycke låter 250mm fläkten egentligen? den ser lika dan ut som till mitt Aerocool ExtremEngine 3T fast min är grå.

min låter iaf ganska mycke, inte fläktljud men tickade på nått sätt, låter iaf störade mycke, har kopplat ur den nu o de resulterar att cpun är ca 8 grader varmare
och sen så är den obalanserad med, så jag har fått satt dit motvikter på centrumet av fläkten

nån som vet hur den från www.gtek.se är, skulle vilja byta min...
eller finns de nån annan bra 25cm fläkt?