Permalänk
Medlem

Mus och eventuellt tangentbords problem

Hej!

Fick för några dagar sen ett besynnerligt problem med Mus och tangentbord. Vet ej till 100% om det är tangentbordet också men det känns iaf som så när man sitter och spelar Counterstrike eller World of warcraft.

Beskrivning av problemet då:

När jag sitter och spelar så fryser mus och tangentbord i sådär kanske 1-2 sekunder. Om jag tex springer då dessa lagg sker så fortsätter gubben bara att springa precis som om knapparna fortfarande skulle vara intryckta. Det är inga problem ute i windows utan det verkar bara vara när jag sitter och spelar. Dock har jag bara märkt detta i ovan nämda spel.
När detta problem uppstod så hade jag inte installerat några nya drivare eller något annat heller för den delen.
Jag körde spyware, virusprogram och hela den biten men hittade inget alls. Så blåste hela burken och installerade om windows men har fortfarande samma problem. Vilket jag tycker är ganska lustigt då det fungerade alldeles utmärkt för 4 dagar sen utan att jag behövt formatera.
Det enda som hänt under de dagarna är att min kylarfläkt till grafikkortet lagt av men det har jag slängt in en Mcyver lösning på till nya kylaren anländer i lådan.

Kan väl inte vara grafikkortet som gör att jag får dessa problem?!
Sökte runt lite på forumet men hittade inget direkt som verkade passa in på mitt problem. Hittade något om att stänga av IRC men det hjälpte inte. Har stängt ner de flesta program men fortfarande samma problem.

Dator spec: Amd athlon 64 3500+, Moderkort: DFI Lanparty UT nf4-d, GFX: Ati radeon sapphire x1600xt 256mb(PCIe) , 2x512mb ddr TwinMOS, OS: Windows XP Professional (sp2). Mus: Razer diamondback, Tangentbord: Logitech elite keyboard.

Finns det någon smart person där ute som kan hjälpa mig tro?
Om det är något annat ni undrar över så är det bara att fråga!

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Jaq har faktiskt samma problem med min mus, dock inte tangentbordet. Jag har en logitechmus MX 1000. Den är dock trådlös så det kan vara ett annat problem för mig.

Det enda jag kan komma på som kan vara felet är om du som jag har installerat SetPoint 3.3 (programvara från logitech). Då kan vi mycket väl ha samma problem.

För mig har det bara hänt när jag spelar Counter-Strike: Source men det brukar ge sig efter ett tag. Får typ starta om musen eller dra ur den ur dator och stoppa in den igen.

Du kan ju pröva att avinstallera SetPoint om du har det. Annars vet jag inte.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk

testa att byta mus och tangentbord? kan ju funka om du har tur...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralle88
Jaq har faktiskt samma problem med min mus, dock inte tangentbordet. Jag har en logitechmus MX 1000. Den är dock trådlös så det kan vara ett annat problem för mig.

Det enda jag kan komma på som kan vara felet är om du som jag har installerat SetPoint 3.3 (programvara från logitech). Då kan vi mycket väl ha samma problem.

För mig har det bara hänt när jag spelar Counter-Strike: Source men det brukar ge sig efter ett tag. Får typ starta om musen eller dra ur den ur dator och stoppa in den igen.

Du kan ju pröva att avinstallera SetPoint om du har det. Annars vet jag inte.

Nej något setpoint har jag inte installerat. Jag kör däremot med Itouch från logitech men jag kör med samma version som jag alltid gjort och det har aldrig strulat innan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
testa att byta mus och tangentbord? kan ju funka om du har tur...

Det är på gång det också! Har dock inget tangentbord ligger hemma så jag får vänta tills jag hittar någon som har ett utövers. Kommer uppdatera tråden om detta då.
Dock börjar jag faktist misstänka att det kanske kan vara mitt grafikkort som fått sig en kyss ändå då kylarfläkten la av. Ska hämta ut nya kylaren imorgon och skruva på den och hoppas på att det kanske löser sig. Annars får jag testa annan mus, tangentbord och eventuellt ett annat grafikkort.

Uppdaterar översta tråden sedan om jag inte fått någon lösning på det.

Tack för era svar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)