World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Vart ska man lvla en lvl 45 warrior snabbast? ^^ har en 65warlock som kan hjälpa mig

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decar
Vart ska man lvla en lvl 45 warrior snabbast? ^^ har en 65warlock som kan hjälpa mig

Zul' farrak (stavning?!) ni två går in samtidigt, warlocken dödar NÄSTAN en mob så att du kan slå ihjäl den själv, locken springer ut ur instancen innan du dödar den, på så sätt får du all "credit" för den själv, gjorde så med en kompis han fick 1500 xp per mob (rested) fast det var ett tag sedan vet inte rikitigt om det funkar, man kanske måste lämna party o hålla på kommer inte riktigt ihåg.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Mja det funkar kanske... men gå ut och in i instancen funkar inte så bra... Tar för lång tid och ger inte så mycket exp

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Avstängd

öö det lät OTROLIGT jobbigt.
Bättre att tap-grinda utanför.
Du taggar, annan dödar.

Permalänk
Medlem

Jahopp.

En månad sedan jag slutade, sen började det dra som fan i WoW tarmen, och jag sprang ner och köpte ett ex.
Frågan är nu; UD priest eller UD warlock?

Vad skulle ni valt?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jahopp.

En månad sedan jag slutade, sen började det dra som fan i WoW tarmen, och jag sprang ner och köpte ett ex.
Frågan är nu; UD priest eller UD warlock?

Vad skulle ni valt?

Spelade UD präst till lvl 30, sen tyckte jag de blev tråkigt, håller på med en UD Warlock nu, lvl 34 atm.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hur tanken att man ska ta sig från Ghostlands som liten lv 19 BE lock? Springa genom EPL + WPL är ju kanske inte att rekommendera... Vad gör man?

Permalänk
Medlem

Finns en portal i BE staden som teleporterar dig till UC

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tackar för snabbt svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jahopp.

En månad sedan jag slutade, sen började det dra som fan i WoW tarmen, och jag sprang ner och köpte ett ex.
Frågan är nu; UD priest eller UD warlock?

Vad skulle ni valt?

Präst om du vill vill ha lätt att kunna hitta guilder och grupper när du vill. Warlock om du vill vara som alla andra.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Nytt dilemma ^^ Level 47 nu.. är det questa i tanaris som gäller eller?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

Curator ner på typ andra försöket idag, ez-mode men ändå skönt att få igång guilden lite

Visa signatur

mjau

Permalänk

Tycker mig ha märkt en viss inflation i priserna på AH. Åtminstone på Terenas. Och jag tror det har att göra med alla gold farmers som har dykt upp den senaste tiden. Varje dag får jag ca. 3-4 /w per timma från dessa. Det verkar som Blizzard helt har tappat kontrollen och inte ens försöker städa bort dem. Hur som helst hittade jag häromdagen Troll´s bane leggings och någon idiot köpte ut dem för 25g i AH.

http://www.thottbot.com/i13114?sort=droppct

För ett år sen skulle jag kanske fått en tredjedel. Det verkar som det finns för mycket guld i omlopp. Vad är era intryck? Börjar det gå inflation i priserna på era realms?

Permalänk
Avstängd

Enkla "twink" legs, inte svårt att sälja. För dom som inte orkar/kan få boost i gnome.

Om du menar gold spammet från "9ijijasdlk" chars så går det inte att stoppa heller, trial accounts ftw.

Guldpriset har ökat rätt mycket om man kollar på sidor som säljer, jämfört med innan tbc.
Finns inte lika många goldfarmers som faktiskt är 70 och har börjat farma. Flesta hänger kvar på 60.

"Senaste" tiden, har funnits typ lika många goldfarmers i 2 1/2 år mer eller mindre så

Permalänk

Jag kan inte uttala mig om hur guldpriset eller antalet farmers har utvecklats, eftersom jag inte köper mitt guld. Men jag kan tala om att när jag spelade som mest under 05/06 fick man aldrig några mess från dessa Ajkdkdd, lvl 1 warrior. Nu skickar de mail och messar som idioter. Om Blizzard verkligen tog tag i detta, så kan de säkert få bukt med problemet. För jag ser det som ett problem lika mycket som annan harassment. I värsta fall borde de ändra vilkoren för Trial accounts.

Sen borde det inte vara enkelt att sälja sådant för 25g. 20 silk cloth köps t.ex. ut för 1.5g med en gång. Över huvud taget verkar folk ha mer guld nu jämfört med för ett år sen eller så.

En annan sak: Vet någon om man kan få tillbaka en char som är deletad? Och finns det någon tidsgräns?

Edit: Fick tillbaka min char trots att jag bara kom ihåg klass och realm.

Permalänk
Medlem

Håller med angående gold farmers.. blev tvungen att slänga in spamsentry för att få bukt med det.

Lika botar.
Shadowsong är tammefan överbefolkat av jävla botar.
Tex utanför zul farakk så springer det nästan konstant omkring 3-4 hunters runt lvl 52 o farmar.

Tror jag har raporterat en 20-30 botar senaste 2 veckorna minst.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag kan inte uttala mig om hur guldpriset eller antalet farmers har utvecklats, eftersom jag inte köper mitt guld. Men jag kan tala om att när jag spelade som mest under 05/06 fick man aldrig några mess från dessa Ajkdkdd, lvl 1 warrior. Nu skickar de mail och messar som idioter. Om Blizzard verkligen tog tag i detta, så kan de säkert få bukt med problemet. För jag ser det som ett problem lika mycket som annan harassment. I värsta fall borde ändra vilkoren för Trial accounts.

Sen borde det inte vara enkelt att sälja sådant för 25g. 20 silk cloth köps t.ex. ut för 1.5g med en gång. Över huvud taget verkar folk ha mer guld nu jämfört med för ett år sen eller så.

En annan sak: Vet någon om man kan få tillbaka en char som är deletad? Och finns det någon tidsgräns?

I och med man tjänar mycket mer guld nu i TBC så är de klart folk har mer guld, så 25g för dem är inte så mycket längre...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

20 wipes igår på Shade of Aran. Ner till 40% går hyffsat nu, dock så stryker det ofta med nån när addsen spawnar.

Hur brukar er raiduppsättning se ut vid Shade of Aran.

Vi hade:

3 mages
2 warriors
1 shaman
1 präst
1 paladin
1 hunter
1 warlock

Citera gärna ifall ni vill svara(så hittar jag lättare till erat svar)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean
20 wipes igår på Shade of Aran. Ner till 40% går hyffsat nu, dock så stryker det ofta med nån när addsen spawnar.

Hur brukar er raiduppsättning se ut vid Shade of Aran.

Vi hade:

3 mages
2 warriors
1 shaman
1 präst
1 paladin
1 hunter
1 warlock

Citera gärna ifall ni vill svara(så hittar jag lättare till erat svar)

Rogues är troligt bra på Shade of Aran, om ni kan borde ni prova buta ut 2 mages mot 2 rogues Dels för att dom borde göra mer DPS och att dom kan kicka nästan alla hans spells.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dabean
20 wipes igår på Shade of Aran. Ner till 40% går hyffsat nu, dock så stryker det ofta med nån när addsen spawnar.

Hur brukar er raiduppsättning se ut vid Shade of Aran.

Vi hade:

3 mages
2 warriors
1 shaman
1 präst
1 paladin
1 hunter
1 warlock

Citera gärna ifall ni vill svara(så hittar jag lättare till erat svar)

Minst 2 rogues är att rekommendera, 2 locks underlättar för en first kill, 2 banish och 2 fear.
En rogue på fireball och den andra eller en warrior på frostbolt, låt arcane missiles vara, den drar ingen mana jämnfört med de andra 2.

Aran är den svåraste bossen där inne nu, alla andra är cakewalk.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Netherspite och Illhoof är väl inte direkt bossar man dödar halvt sovande. De kräver planering och att alla gör rätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Curator ner på typ andra försöket idag, ez-mode men ändå skönt att få igång guilden lite

han är inte rolig om man har kass dps

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Hej hej,

Jag spelar arena i 3v3 med min Pala och har för tillfället 34/27/0 som specc. Sett på armory att många top-palas kör 41/20/0. Det går hyffsat för oss, 1681 rating ingen av oss har särskilt bra gear.

Frågan är om jag ska byta eller om jag ska ha kvar min build. De extra poängen i Holy-trädet... vette fanken om det ger så mycket egentligen.

Tips uppskattas!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, nu måste jag skriva en post...

Vet ni vad det är för dag idag? det ska jag berätta, det är ge-mig-gratis-guld-dagen

Jag kollade runt på AH efter en ny stav eftersom jag fortfarande använder en lvl 14 stav fast jag blivigt 29 med min lilla mage (troll såklart). Det blev ingen stav åt mig men Staaf of Jordan låg där för 60G! Glad som fan kollade jag igenom andra Epics och Blues efter något skoj och köpte en Julie's dagger för 10G, lär inte göra någon större vinst på den men ändå. Fick även tag på en Rod of Molten Fire för 1G, perfekt för min lvl 29 fire mage.

Sen var det slut på bra affärer på AH så jag gick till banken när någon viskar och undrar om jag vill köpa Beguiler Robes, Kalla mig fördomsfull men när någon viskar folk rakt urdet blå istället för att lägga ut det på AH så tror jag att personen är en, i brist på bättre uttryck, Über-noob så jag tänkte att jag kunde tjäna lite pengar på han, först föreslog han 40G vilket är ett ganska normalt pris (auctioneer säger att median BO är 50G) och jag svarar att jag tycker det är för mycket för ett item man ändå slänger efter några levlar, han sänker då priset till 30G jag svarar lite slappt att jag inte är så intreserad och han säger lite små irriterat att då får det vara... 10 sek senare viskar han "ok, 20G" och helt plötsligt är jag världens mest intreserade köpare. Han försökte sedan med fulingen att höja priset till 25 när allt låg i trade-fönstret men hans förhandligs-taktik hade knappast imponerat på mig så jag sa blankt nej och fick en 50G-robe för 20G

Jag vet, jag borde verkligen sluta anända WoW-tråden som min blogg...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Har haft uppehåll från WoW sedan januari, börjar bli lite sugen på att spela nu. Tänkte höra hur jag snabbast ska ta mig från lvl 49 till 60 och senare 70 (till en början 60). Jag är endast lvl 49 men jag har en lvl 70 warrior som kan hjälpa mig. Funkar det att "tagga" och sedan dödar warriorn allt jag taggat? Eller ger det knappt någon exp? Vilket är det absolut snabbaste sättet?

Tack så mkt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
Har haft uppehåll från WoW sedan januari, börjar bli lite sugen på att spela nu. Tänkte höra hur jag snabbast ska ta mig från lvl 49 till 60 och senare 70 (till en början 60). Jag är endast lvl 49 men jag har en lvl 70 warrior som kan hjälpa mig. Funkar det att "tagga" och sedan dödar warriorn allt jag taggat? Eller ger det knappt någon exp? Vilket är det absolut snabbaste sättet?

Tack så mkt!

Jag tror inte det där funkar längre.
Men i vilket fall som helst så går det rätt snabbt, det är inga problem att dra en lvl om dagen. Tydligen så ger quests / mobs (?) mycket mer xp i outland än vad det gör i dom andra areasen.

Permalänk

mmm men just dom 10 levlarna, 49/50-60? hur ska jag gå tillväga? lite trött på det seega questandet och vill till nya outlands!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly

Jag vet, jag borde verkligen sluta anända WoW-tråden som min blogg...

Hur gick det med din Warlock?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Hur gick det med din Warlock?

Han sitter på avbytarbänken, har inte spelat på den sedan mitten av november då han fyllde 60, Han stannade på strax under 2000G.

Just ja, någon som vet om/hur man fixar mitt macro så det gör som jag vill? Det jag vill åstakomma är att casta Berserking (troll racial) och sedan Pyroblast, det är ju lätt men här är problemet: om Berserking är på CD ska det hoppas över så att bara PB castas. skriver man såhär:

/cast Berserking
/stopCasting
/cast Pyroblast

så får man bara ett felmedelande om Berserking inte är redo.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Han sitter på avbytarbänken, har inte spelat på den sedan mitten av november då han fyllde 60, Han stannade på strax under 2000G.

Just ja, någon som vet om/hur man fixar mitt macro så det gör som jag vill? Det jag vill åstakomma är att casta Berserking (troll racial) och sedan Pyroblast, det är ju lätt men här är problemet: om Berserking är på CD ska det hoppas över så att bara PB castas. skriver man såhär:

/cast Berserking
/stopCasting
/cast Pyroblast

så får man bara ett felmedelande om Berserking inte är redo.

#Berserking
/castrandom Berserking, Pyroblast

det borde väll funka, lite spammande med det borde funka.
Med "#Berserking" taggen får du även den ikonen och CDn på den om du väljer macro-ikonen som ser ut som ett "?".

För andra macron kolla forums.wow-europe.com och leta runt lite.