Sandisk SD Ultra II går ej att formatera

Permalänk

Sandisk SD Ultra II går ej att formatera

Hej! Det var jävligt länge sen jag skrev här, men jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå

Jag köpte mig en ny Canon Ixus 65 och ett minneskort till den. Minneskortet är som ni ser i rubriken ett Sandisk Ultra II Secure Digital.
Men nu är det såhär att kameran fuckade sig, och beslöt sig för att göra informationen på minneskortet korrupt. Kameran är skickad på lagning tillsammans med minneskortet som medföljde (som också gick sönder), men jag vill få mitt Sandisk att fungera.

Jag har provat att formatera det i kameran, en annan kamera och i Windows XP. Har provat både genom utforskaren, både snabb och vanlig formatering. Jag har provat i CMD, och där säger den: "Disken är oanvändbar. Antingen är mediet felaktigt eller så är spår 0 skadat."

Kan man på nåt sätt hårdformatera den eller nåt? Finns det nåt recoveryprogram som fixar biffen kanske?

Mycket tacksam för hjälp!

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Antagligen saknas giltig partitionstabell. Försök att först partitionera det. Lyckas inte det så töm det. Det går med dd under linux: dd if=/dev/zero of=/dev/sda. Om du har en SATA eller externa hårddiskar eller en kortläsare för flera korttyper så kan minneskortet vara /dev/sdb eller /dev/sdc o.s.v..

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Prova C inspector Smart Recovery som jag själv bara för att om det skulle krångla med minneskort man har nyligen installerat men har inte behövt använda det än.

Finns här att ladda ner http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm och kostar inget men vil man kan man skänka pengar till utvecklarna.